nek/rug pijn ik verga van de pijn, wat te doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

nek/rug pijn ik verga van de pijn, wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 19:38

Sinds vanmiddag is er plotseling een erge nek/rug pijn op komen zetten. Het begon met een beetje last van mijn schouder en nek, dat heb ik wel eens vaker. Ik ben bekend met chronische schouder klachten die ik sinds een maand of 3 eindelijk onder controle heb.
Inmiddels heb ik vreselijke krampachtige pijn in mijn nek wat uitstraalt naar mijn rechterschouder en rechterkant van mijn rug.
Ik heb al ibuprofen genomen, heb 2 warme kussentjes in mijn nek en tegen mijn rug, heb me ingesmeerd met warmte balsem en ik lig nu op de bank.
Maar nog verga ik van de pijn. Het maakt niet uit hoe ik zit of lig.
Ik heb ook geen idee hoe ik er aan kom, ik heb niks raars gedaan.
Mijn moeder probeerde me een beetje te masseren maar dat doet ook pijn..
Iemand tips voor mij om de avond/nacht door te komen?

Pauline

Re: nek/rug pijn ik verga van de pijn, wat te doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:40

Vraag bij de haP om spierontspanners.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:42

idd doen...pffff...heb t ook een paar keer gehad...wat een hel.....STERKTE.laat je een paar keer per dag masseren...

Shirley

Paracetamol nemen, werkt echt beter dan Ibuprofen ( en is ook nog eens minder schadelijk voor je maagje ... )

En mocht je er aan kunnen komen, misschien morgen ergens te koop ? Reflex spray is een wonder-produkt voor dit soort dingen, spreek helaas uit ervaring .

Sterkte !!

O ja, ook als het enigszins mogelijk is, blijven bewegen ...

Xyris

Heb je je ooit laten kraken? Ik heb 11 jaar lang spierpijn gezien als gewoon spierpijn maar bleek achteraf een verschoven wervel te zijn tussen mijn schouderbladen die daardoor zo hard aan een spier trok dat mijn SI gewricht in mijn heup scheef is gaan staan. Voelde ik ook alleen maar spierpijn aan tot een paar maanden geleden dat het helemaal verkeerd schoof.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:43

Voltaren gel smeren om de pijn te verlichten

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:44

Hap bellen en uitleggen dat je helemaal verkrampt, hopelijk krijg je dan een recept voor spierverslappers. Dan iemand naar de dienstapotheek en neem geld mee want je moet ze zelf betalen. Sterkte!

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:44

Ik heb fibromyalgie (weke delen reuma) en ben zeer gebaat bij een HETE douche... probeer maar, daarna lekker gaan liggen in bed... Sterkte!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:48

warmte pleister help goed :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:49

en dan wel door iemand die verstand heeft van masseren. Ga dus bij voorkeur naar een professionele masseur.
Ik heb jarenlang last gehad van (lage) rugpijn met uitstralende pijn naar mijn benen. Alles van de HA (zware pijnstillers, spierontspanners) hielp maar voor een paar maand, bij de fysio gelopen en dat hielp maar 4 maanden. Ik merkte wel dat door het masseren van mijn man en m.n. door stralingswarmte van onze houtkachel de pijn tijdelijk minder werd dus uiteindelijk toch maar eens naar een professionele masseur geweest.
De eerste behandelingen waren vrij pijnlijk. Ik zat compleet vast in mijn hele rug, van boven naar beneden. Maar toen hij eenmaal alles los had gemasseerd na een stuk of 10 (!) behandelingen heb ik zo goed als geen last meer van mijn rug gehad. Soms voel ik het wel weer op komen zetten maar vaak hoef ik dan nog maar 1-2 dagen te wachten tot de volgende behandeling (ik ga om de 3 weken er naar toe, langer wachten betekent een rug die weer gaat vast zitten met bijbehorende pijnen).

Maar voor nu: ga naar een huisartsenpost en vraag idd om spierontspanners zodat je het weekend redelijk pijnvrij door kan komen. Sterkte ermee, rugpijn sucks :(:)

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 19:55

Is misschien ook een idee om naar een behandeling van dryneedling te kijken. Ik heb hetzelfde al drie jaar lang en werd niet beter na verschillende behandelingen. NU doe ik sinds kort aan dryneedling en het begint bij mij nu echt te werken.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:36

Bedankt voor de tips allemaal :)
Ik heb net even met de dokterswacht gebeld en zij adviseerden me om veel pijnstilling te slikken. 4 keer 2 paracetamol per dag en 3 keer 1 ibuprofen. Verder blijven bewegen en stoppen met warmtebalsem omdat dat het bloed uit de spieren naar de huid trekt en het moet juist in mijn spieren blijven.
Ik lig nu lekker op bed met een warm kussentje en ik ga wat proberen te slapen :)
Ik denk dat ik na het weekend een kraker ga bellen.