Maagklachten, Gastritis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Maagklachten, Gastritis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:20

Hoi! Sinds woensdag ben ik niet lekker. De klachten zijn, misselijk, buikpijn/kramp, brandende maag oftewel maagzuur, constant hongergevoel, zwakjes voelen, hoofdpijn. Het wordt wel steeds ietsje minder maar ik blijf last houden van plotselinge misselijkheid, maar heb constant last van maagzuur en een hongergevoel. Dat laatste is voornamelijk heel irritant en lijkt ook veel energie te kosten. Ik hoef overigens niet over te geven en heb geen diarree.

Nu heb ik dinsdag gegrilde kip gegeten en ben ik bang dat dat dus niet helemaal gaar is geweest...

Ik heb zitten googlen op wat dat evt zou kunnen zijn, en ik kwam dus op Gastritis uit. Weet iemand hier meer vanaf? Ik voel me niet ziek genoeg om nu de HA te bellen maar dat ga ik maandag wel doen als het blijft aanhouden. Maar kan ik bijv opletten wat ik eet? Ik heb maagzuurtabletten, gaat dat hier tegen helpen?

Ik hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken?! :)

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:23

Anoniem

Re: Maagklachten, Gastritis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:24

Nee want zoals ik al zei heb ik geen diarree en hoef ik ook niet te braken.

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:25

Geen ervaring met Gastritis, maar heb wel een keer een voedselvergiftiging gehad , mijn klachten:
- hoge koorts - Misselijk - Duizelig - Overgeven.

Heb je ook koorts?

Veel beterschap in ieder geval! x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:26

Oh ja even temperaturen, ben ik helemaal vergeten. Dank je wel :)

Henrieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:27

:o

En ik zou verder denk ik lichte bouillon eten, zitten lekker veel zouten in ;)

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:28

Hoi Joolien, een gastritis is eigenlijk een continu licht of zwaar ontstoken maagslijmvlies. Dit kan door verschillende oorzaken ontstaan. Maar niet door 1 keer misschien niet goed gegrilde kip.
Je klachten lijken hier wel op maar er zijn zoveel oorzaken voor wat jij beschrijft. Als het aan blijft houden zou ik ook zeer zeker een bezoek brengen aan de HA.
Met maagzuurtabletten bedoel je Rennies of zo?

Wat je NU kunt doen is (tijdelijk?) eventjes ervoor zorgen dat je hoofdeinde van je bed ietsje hoger ligt als normaal. Dit om het terugstromen van maagzuur in je slokdarm (reflux) te voorkomen.
Verder geen zuur opwekkend voedsel eten... b.v. citrusvruchten etc. eventjes vermijden.
Ook koffie en thee kunnen boosdoeners zijn, maar dat is voor ieder mens verschillend.
Voeding zoals b.v. kip en rijst is licht verteerbaar en gaat meestal wel goed.

Je zou waarschijnlijk een maagzuurremmer en maagbeschermer moeten slikken, maar dat is aan je huisarts om voor te schrijven. Denk dan aan Omeprazol, Esomeprazol en zo zijn er nog veel meer.

Wat ook nog een mogelijkheid is: dat het klepje tussen je slokdarm en maagingang niet goed sluit.
Een hernia van het diafragma. Ook daarvan kun je dezelfde klachten krijgen...

Ik heb trouwens zelf een gastritis, vastgesteld na endoscopisch onderzoek.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 16:30

Buikgriep heerst.. Je kan altijd voor de zekerheid even je huisarts bellen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 18:11

Er schiet me net te binnen dat ik dit vorig jaar ook heb gehad :o
Toen heb ik voor langere tijd medicatie gehad en dat heb ik afgebouwd toen het beter ging. Maandag maar even de ha bellen voor die medicatie. Nu t weekend maar even overleven met rennies die nauwelijks werken :P