Bronchitis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SSmonamiSS

Bronchitis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 10:11

Zijn hier nog meer mensen die dit hebben?
Wanneer krijgen jullie het weer? Moeten jullie dan ook zoveel hoesten?
Wat zijn jullie medicijnen?

Ik krijg het iedere keer weer terug.. Ik hoest zoveel tot ik onderhand geen lucht meer heb. Ik heb het nu geloof ik ook chronisch dus kom er ook nooit meer vanaf..:(

Ik wil wat verhalen van anderen horen omdat ik er eigenlijk nog niet veel vanaf weer want ik heb het 1,5 jaar geleden ongeveer gekregen..

Groetjes,

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:14

Ik heb chronisch bronchitis. Zodra de temperatuur dus binnen een korte tijd heel hoog of juist heel laag wordt, krijg ik moeite met die overgang en moet dan veel hoesten, krijg extra slijmvorming en ben over het algemeen kortademiger, waardoor ik het ook sneller warm heb.
Ik krijg er medicatie voor die ik 2 en 4 keer per dag moet nemen. Dat helpt wel redelijk en mijn conditie is ook redelijk goed. Dat scheelt ook.

Anoniem

Re: Bronchitis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:21

Ik heb jaarlijks terugkerende bronchitis. Toevallig nu sinds een week weer flinke klachten. Ik gebruik ventolin (luchtwegverwijder) en daarna symbicort (2x daags 2 inhalaties 400/12, na een week of 3 langzaam afbouwen en stoppen wanneer de klachten tenminste 3 weken volledig verdwenen zijn). De ventolin is om ervoor te zorgen dat de symbicort beter op locatie aankomt.

Het kan me echt gestolen worden trouwens... Al een week niet of nauwelijks geslapen door extreme hoestbuien (letterlijk tot kokhalzen of zelfs overgeven aan toe) en slijmvorming.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 11:50

Ik krijg ook Ventolin en daarnaast Flixotide (zodat het ook diep indringt). Vlak voor het sporten moet ik eigenlijk Ventolin in nemen (4 keer per dag) maar het sporten gaat op dit moment redelijk, dus Ventolin gebruik ik nu 2 keer per dag en ook 2 keer Flixotide.
Ik loop daarnaast ook rustig zonder jas naar buiten wanneer het koud is (door het snellere ademen heb ik het sneller warm dan de gemiddelde persoon en raak daarom ook bij het sporter sneller oververhit) waardoor ik zo naar buiten huppel en dan vergeet dat ook wanneer je het al van jezelf warm hebt, je wel een kou kunt oplopen. Op die manier heb ik afgelopen jaar dus weer een longontsteking opgelopen. Ik moet wat dat betreft ook echt opletten. Op de fiets buiten krijg ik het ook snel warm en doe dan rustig m'n jas open of uit terwijl dat eigenlijk niet kan.

Het hoesten valt me momenteel ook mee. Vorig jaar kreeg ik er ivm de droge lente ook overgevoeligheid voor pollen bij (normaal geen last van). Vorig jaar was echt een baggerjaar :\

Nouks, helpt het wanneer je met veel kussens onder je hoofd slaapt ipv plat? Bij mij wel.

Edit: oh ja, een paar jaar geleden heb ik zo hard moeten hoesten dat er adertjes in m'n ogen gesprongen waren en ik met 2 knalrode ogen liep :x

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 12:41

Ja ik heb zo een puffer en druppels voor snachts. ik weet niet precies hoe het allemaal heet..
mij kan het ook gestolen worden! vooral als ik heel veel moet hoesten dat gaat het bij mij ook zover tot kokhalzen en gewoon geen lucht meer hebben..
Ik heb ook hooikoorts dus lente is voor mij helemaal niets aan..

Ik heb dit alle twee pas sinds 1,5 jaar. vroeger had ik nergens last van.. Nadat ik met me paard over de kop ben geslagen en hij op me is geland is het begonnen met mijn longen maar ze konden toen niets vinden:S en nu heeft de huisarts dan gezegt dat ik bronchitis heb en het iedere keer weer zal terug komen.. :(

Anoniem

Re: Bronchitis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:27

@Cayenne, ja dat helpt wel een beetje (als ik lig gaat het slijm toch meer in de weg zitten). In het verleden inderdaad wel eens zittend geslapen, maar dan slaap ik toch ook suboptimaal.