stoppen met de pil, maar nog niet zwanger willen worden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

robunny

stoppen met de pil, maar nog niet zwanger willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 09:06

hoihoi,
ik heb sinds kort een hele lieve vriend, maar ik had dus al besloten om te stoppen met de pil, ik ben aangekomen bij het starten met de pil(6jaar geleden), en na veel lezen ben ik geschokken van wat de hormonen allemaal met je doen,ik ben zoiezo ook al niet zo fan van alles wat tegen nattuurlijk is.. Nou ben ik 22 en mijn vriend is 26 op zich wil ik graag kinderen maar nog niet nu, misschien wel over een half jaar of een jaar ofzo, nou is het zo dat ik dus liever anticonceptie gebruik die geen hormonen bevatten, maar een condoom vind ik ook weer zo'n geklungel,is er een manier om erachter te komen op welke dagen je niet vruchtbaar bent ofzo,of hebben jullie andere alternatieven zonder hormonen?
ik hoor het graag van jullie.

Amaris

Re: stoppen met de pil, maar nog niet zwanger willen worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:08

no offense... maar als je 'sinds kort' een vriend hebt vraag ik me af of het zo verstandig is over 6 maanden aan kinderen te beginnen. Maar okee, dat is jouw eigen keuze.

Je moet gewoon eens googlen, genoeg anticonceptie te vinden.

Ook bijv de nuvaring: wel hormonen maar veeeeeeeeeeel minder.
Of de mirena: ook wel hormonen maar veeeeeeeeeeeel minder.

En dan hebben we nog het algemene anticonceptietopic waar dit topic ongetwijfeld heen gecatapulteerd gaat worden.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:09

Niet gaan klooien met dagen dat je "niet zwanger" kan raken, je kan altijd zwanger raken (als je geen anticonceptie gebruikt). Je zou een koperspiraal kunnen nemen, voor zover ik weet is dat het enige zonder hormonen. Op condooms na dan.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:11

Je hebt sinds kort ook dat extra kleine spiraaltje zonder hormonen, maar als je graag over 6 maanden zwanger wil worden, zou ik niet aan een spiraaltje beginnen. Het zetten is vaak toch even pijnlijk en dat zou ik niet over hebben voor 6 maanden gemak :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:12

Toen ik 16,5 was ging ik aan de pil. Daar werd echter heel ziek van dus na 1,5 jaar mee gestopt en tot 3 weken geleden (ik ben nu 21) nooit meer aan de pil gegaan.

In die tijd hebben we condooms gebruikt en dat was prima. Inmiddels ben ik wel weer aan de pil en nu bevalt het tot op heden wel goed.

Dus ik denk als je geen hormomen meer wil toevoegen aan je lijf, dat condooms de beste oplossing is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:14

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:15

of je houd gewoon je benen bij elkaar

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:15

sanne1221 schreef:

:')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:16

sanne1221 schreef:

_/-\o_

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:17

sanne1221 schreef:

De veiligste oplossing! :')

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 09:19

dank jullie, ik wist niet dat er een centraal topic was ik had nog wel een oud topic uit 2007 gevonden,maar leek me niet de bedoeling om daar in te reageren. ga ik daar eens kijken

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:24

ik heb veel gedonder met de pil gehad. mijn lichaam kon al die hormonen niet kwijt. sinds 3 maand gebruik ik de nuvaring. ik heb nergens last van. voel me stukken beter. voor mijn gevoel heb ik me nog nooit zo goed gevoeld! er zit de helft minder aan hormonen in en word gelijkmatig afgegeven aan het lichaam. alle klachten die ik voorheen met de pil had zijn verdwenen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:25

alleen jammer dat die zo duur is vergeleken met de pil

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 09:27

Dat wil ze ook nog niet. En ik adviseer het al helemaal niet!

ALs je nog in deze fase zit van kennis vergaren zou ik eerst nog even de pil door blijven slikken.
Als je echt van de hormonen rotzooi af wil, kun je aan een koperspiraal denken.

Wel adviseer ik je kritisch te kijken naar alle klaagzang over de pil. Er wordt veel gebruld dat men aankomt van de pil, maar ik denk dat dat maar in een heel klein geval echt zo is een dat het dikker worden veel andere oorzaken heeft.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:48

F_Orumster schreef:
Dat wil ze ook nog niet. En ik adviseer het al helemaal niet!

ALs je nog in deze fase zit van kennis vergaren zou ik eerst nog even de pil door blijven slikken.
Als je echt van de hormonen rotzooi af wil, kun je aan een koperspiraal denken.

Wel adviseer ik je kritisch te kijken naar alle klaagzang over de pil. Er wordt veel gebruld dat men aankomt van de pil, maar ik denk dat dat maar in een heel klein geval echt zo is een dat het dikker worden veel andere oorzaken heeft.

Ik zit al jaren aan de pil en nog nooit een grammetje bijgekomen.
Maar ja aan alles zal wel voor en nadeel zitten.
Maar zo kort een relatie en dan al over kinderen aan het nadenken?
Jou keuze, maar of het wel zo verstandig is? Wil je niet nog eerst met elkaar genieten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:51

Aankomen door de pil heb je altijd nog zelf in de hand. Ik ben ook geen grammetje aangekomen door de pil, wel doordat ik zelf meer ben gaan eten :)*

Het is ook niet dat door stoppen met de pil de kilo's ineens wegsmelten :+ dan moet je toch je eetpatroon ook weer aanpassen.

Als ik jou was zou ik je vraag ook stellen in het algemene topic, daar zitten veel ervaringsdeskundigen wat anticonceptie en menstruatie betreft.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:52

Ik ben al even gestopt met de pil, heeeeerlijk! :) voor mij geen hormonenbende meer in mn lijf.
Heb nu mirena spiraal sinds een paar weken en dat bevalt tot nu toe heel goed..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:01

Ik zou trouwens niet aan een koperspiraaltje beginnen. Ik heb zo'n duiveltje 1 jaar lang gehad en het veranderde m'n leven in een hel. Per maand had ik maar drie dagen waar ik me normaal voelde, de rest van de tijd had ik pijn, stemmingswisselingen, migraine, om nog maar niet te zwijgen over de menstruatie zelf (lang, zwaar, ongelooflijk pijnlijk).
Nadat ie eruit is gehaald is het nooit meer normaal geworden :n Na een jaar was het wel minder geworden, maar zelfs nu, 5 jaar later heb ik nog steeds last van pijnlijke menstruaties en irritante PMS, die ik voorheen nooit heb gehad.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 11:05