De 1e stap is gezet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

De 1e stap is gezet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 08:18

Hoi,
Misschien kennen jullie mijn topic nog wel over angst voor de tandarts. Naar wikken en wegen, zweten als een gek en horrorbeelden in mijn hoofd halen, heb ik een mailtje gestuurd naar de tandarts en het verhaal uitgelegd, dat ik zó bang was, dat ik geen afspraak durfde te maken en al helemaal geen behandeling durfde, als ik bij bewustzijn was. 2 dagen later werd ik gebeld, dat ik langs moest komen om foto's te maken en voor een controle en dat ik een verwijskaart voor de kaakchirurg zou krijgen, voor een behandeling onder narcose.
Klinkt misschien aanstellerig, maar wat was ik blij!

Heeft iemand ervaring met een behandeling onder narcose? Hoe word je onder narcose gebracht en hoe voel je je als je wakker word?

A.s dinsdag moet ik bij de TA zijn en ik ben nu al super zenuwachtig..
Ik moest het gewoon even van mij afschrijven, eindelijk is de eerste stap gezet (en dat heeft een jaar geduurd)..

__Marije__

Re: De 1e stap is gezet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:39

Wat super knap dat je de stap hebt gezet!!!
Ik kan je helaas niets vertellen over een behandeling onder narcose, daar heb ik geen ervaring mee. Durf je de controle en de foto's wel aan?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:41

Super toch? narcose is fijn, niet bang voor zijn!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 12:56

Marije: Foto's geen probleem, dat heb ik wel vaker gedaan, controle wil ik ook nog wel, maar het liefst zonder een haakje, omdat ik best veel gaatjes etc heb en dat is niet fijn, als de TA met een haakje precies in die gaatjes loopt te porren, maar dat ga ik daar gewoon aangeven :)
Colway: Ja een bekende die onder narcose is geweest, zegt ook dat ie er geen last van heeft gehad en dat het best fijn was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 12:58

Goed dat je die stap gezet hebt!
Ik heb een vriendin die ook echt heeeeel erg bang is, en die is ook bij een speciale angsttandarts. Nu heeft ze weer een mooi bekkie!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:18

super zeg! Succes met de rest!
Geloof niet dat narcose zo'n ramp zal zijn. Zijn mensen ook wel bang voor maar de mensen die het hebben gehad vinden het zelf opzich niet zo erg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:19

ik heb gehad, in het ziekenhuis
ik heb niet echt last gehad van de narcose alleen was ik erna misselijk door bloed wat ik had ingeslikt ( 3 tanden eruit gesneden)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:22

Super dat dit mogelijk is!
als het gehele verdoving is, denk ik dat je ervoor niet mag eten, anders kan je misselijk zijn bij het ontwaken.

succes

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:22

Ik zit bij een speciale tandarts voor mensen met angst.
Hier wordt je behandelt met lachgas onder begleiding van een arts ;)
ik ga binnekort heen voor mijn eerste behandeling.
Mijn vader heeft al 1 behandeling ondergaan en zegt dat je niks mee krijgt.
Wel tikken ze je af en toe aan om te kijken wat je allemaal meekrijgt.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 18:31

Goed dat je die stap hebt gezet, zeg!

Ik moet een afspraak met de paradontoloog maken om mijn lipbandje te laten verwijderen.. hier zit ik al ruim 3 jaar mee.. Kan de stap maar niet zetten ;(

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 19:51

Toen mijn wijsheidstanden getrokken werden moest ik ook onder narcose.
Het is eigenlijk helemaal niet eng :)

Ik kwam nuchter binnen en moest mijn mond met een goedje spoelen (iets zoals listirine)
Daarna kreeg ik een baxter (naald in mijn hand) en een half uurtje later mocht ik naar de ok.
Daar hebben ze allemaal pleisters op me geplakt en kreeg ik via die baxter een vloeistof ingespoten.
Eerst dacht ik: hey dit werkt niet! Maar na zes tellen herinner ik mij niets meer :)
Het wakker worden was minder fijn (voelde enorm onprettig weer wakker te zijn in mijn lichaam) maar na vijf minuten was ik al wakker genoeg om weer naar de kamer gebracht te worden.
Niets eng aan dus!

Veel sterkte, dat loopt wel los :)

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 10:37

Nou, ik maak mij ook niet zo druk over de narcose, maar heb wel vaker gehoord dat je heel misselijk wakker kan worden :') en ik vind injectie naalden niet zo prettig en lijkt me ook best pijnijk, een infuus in je hand.. maar ben allang blij dat ik zo geholpen kan worden :)

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:40

Hier nog een die bang is, ook ik heb dinsdag m'n 1e afspraak staan bij een angsttandarts..
daarna zal ik ook onder de narcose behandeld worden..

Wil je succes wensen! hopelijk valt het mee :)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 15:50

Super! Ook van de tandarts dat alles zo snel geregeld is. Succes dinsdag, het gaat allemaal goedkomen +:)+

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 15:53

Hoelang duurt het eigenlijk totdat ik werkelijk de behandeling onder narcose krijg? Of is dat verschillend per kaakchirurg/ziekenhuis? Op de site van het ziekenhuis staat wel dat er een wachtrij van 2 weken staat bij de kaakchirurg, maar nou weet ik niet of dat sneller gaat, als de tandarts dat verzoek verstuurd?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 12:52

Ben bij de tandarts geweest en er zijn alleen foto's gemaakt. Ik was zo zenuwachtig, begon te trillen en kon niet eens fatsoenlijk mijn verhaal doen, want barstte bijna in tranen uit. Ik heb een verwijsbrief voor speciale tandheelkunde in Zwolle gekregen en daar heb ik net heengebeld, blijkt er een wachtlijst van 4!! maanden te zijn. Heb dus maar even terug gebeld naar mijn eigen tandarts, om te vragen wat ik nu het beste kan doen....

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:58

ik ben juist naar Tandheelkunde in Oldebroek geweest, is voor mij ook dichterbij, maar misschien is dat ook wel iets voor jou..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:33

sharoontje schreef:
Ben bij de tandarts geweest en er zijn alleen foto's gemaakt. Ik was zo zenuwachtig, begon te trillen en kon niet eens fatsoenlijk mijn verhaal doen, want barstte bijna in tranen uit. Ik heb een verwijsbrief voor speciale tandheelkunde in Zwolle gekregen en daar heb ik net heengebeld, blijkt er een wachtlijst van 4!! maanden te zijn. Heb dus maar even terug gebeld naar mijn eigen tandarts, om te vragen wat ik nu het beste kan doen....

Goed dat je niet gaat wachten en om advies hebt gevraagd. En daarnaast: Super dat je toch bent gegaan! Viel de behandeling verder mee?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 14:14

Viel verder wel mee :j Wel even uitgelegd waar ik mee zat e.d en een fijn gesprek gehad, maar ménn, wat was ik zenuwachtig. Tandarts zou mij terug bellen, dus even afwachten hoe of wat..