Brandwond met witte vlekjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Regallie

Brandwond met witte vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 15:12

Afgelopen vrijdag heb ik een klein ongelukje gehad met kokend water. Ik was eitjes en het koken en wou deze laten schrikken/afgieten. Gezien ik geen pannenlappen heb gebruik ik hiervoor altijd een handdoekje. Echter ging dit vrijdag mis, doordat mijn handoekje achter het fornuis bleef haken. Gevolg kokend water over mijn arm/pols.

Natuurlijk direct gekoeld en omdat de pijn alleen maar toenam naar de huisartspost geweest. Daar werd gezegd dat het een eerstegraads brandwond was, ze hebben er een zalfje opgedaan (zilversulfadine of iets wat er op lijkt ;) en het verbonden. Het advies was om na het weekend contact op te nemen met mijn eigen huisarts.

Zo gezegd zo gedaan en maandagmiddag stond ik dan bij mijn eigen huisarts, de wond zag er goed uit, maar de wond bleek wel een tweedegraads brandwond te zijn die ook open is. Nu is mij geadviseerd mijn arm/pols te blijven verbinden tot dit wondje dicht is en ook die zalf er op blijven smeren.

Nu is het woensdag en word ik echt gek van de jeuk. Ook heeft mijn huid witte vlekjes op de plekken waar het eerstegraads verbrand is. Is dit normaal?

Aankomende maandag ga ik weer na HA voor controle.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Brandwond met witte vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 15:29

dat had mijn collega ook, die had welliswaar een open 3e graads brandwond door electrocutie maar eromheen was het ook tweedegraads. Hij moest ook verbinden en die zalf erop en ook hij klaagde enorm over jeuk, maar dat is juist goed, als het jeukt geneest het.
Beterschap!

annepaardoes

Re: Brandwond met witte vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:49

Zie witte vlekjes kunnen brandblaasjes zijn van de verbranding.
Zonder foto is alleen lastig inschatten.

Als je je er niet lekker bij voelt, bel dan gewoon morgen even de huisarts.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 08:51

Vandaag ziet het er al weer een stuk beter uit en het lijkt idd nieuwe huid te zijn die witte vlekjes. Mijn verbrande huis is al echt aan het vervellen nu.