Mijn vader krijgt een bypass operatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Mijn vader krijgt een bypass operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 11:10

Gister is mijn vader naar het UMCG geweest voor een catheterisatie... daar is uitgekomen dat hij een paar vernauwingen heeft in de aders rondom zijn hart.
Zijn hart zelf is prima, zijn conditie is heel goed en hij heeft geen klachten meer sinds hij een nieuwe medicijn erbij heeft gekregen.

Ze willen mijn vader opereren en een bypass geven... ze willen aders uit zijn voet en been halen en daarmee een omleiding maken...

Zijn er DOFfies die ervaring hebben met een dergelijke operatie (bij jezelf of bij familie)? Welke methode is ervoor gebruikt? De hart-long-machine, of de octopusmethode? Hoe lang moest de patient op de IC blijven? Hoe lang was het herstel? Zijn er complicaties opgetreden?

Mijn vader wordt absoluut niet als spoedgeval gezien... 17 oktober afspraak met de chirurg geloof ik... en ze gaan 22-26 oktober nog op vakantie... mijn vader wordt gewoon op de wachtlijst geplaatst en de wachttijd is 2 maanden als het goed is.

eempiej

Re: Mijn vader krijgt een bypass operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:07

Ik zie deze mensen vaak voorbij komen op de afdeling. Voor vragen mag je gerust een pb sturen. Heb nu even weinig tijd om te reageren. Moet zo werken ;)
Grote operatie, maar heb het alleen nog maar goed zien gaan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Mijn vader krijgt een bypass operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 12:08

Dank je eempiej! ik ga vanavond thuis eens wat vragen stellen, die ik uiteraard ook aan de chirurg ga stellen... :P