teken beet..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

elles9

teken beet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 20:38

Hooii,

Afgelopen weekend heb ik een bosspel gehad *zaterdag avond*
en zag zondag avond ineend dat er wat op mn been zat, eerst dacht ik dat het een korstje was,
maar kwam erachter dat het een teek is.
Ik heb de teek verwijderd en hij is helemaal wel. (was toen nog heel klein en dun)
Alleen heb ik nu al twee dagen jeuk op de plek waar de teek zat,
maar is dit erg?
Ik heb al beetje rind gesnuffeld op google maar kan niet echt vinden of dit nou erg is..
De plek is niet groter geworden alleen wat meer omhoog gekomen en het jeukt nog al (net als bij een muggenbuld)
Heeft iemand hier misschien wat info over?

Groetjes

Thats_Me

Re: teken beet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:41

Voortaan altijd de avond nadat je fanatiek buiten bent geweest even controleren op teken (ook in je eigen tuin). Voor nu noteren wanneer je bent gebeten en even goed in de gaten houden.

Ik zou mij over wat jeuk geen zorgen maken. Het is toch een klein wondje dat aan het genezen is. Wel de komende dagen goed in de gaten houden en ik zou sowieso bij twijfel altijd even contact opnemen met de huisarts.

Badeendje

Dit had ik ook toen ik mijn teek eruit had gehaald, ik had het een beetje ruw gedaan denk ik, omdat ik toch wel een beetje in de huid had geprikt. Verder heb ik geen kringen gekregen en ik voel me nog steeds prima. Als ik jou was zou ik even goed opletten of je er een kring omheen krijgt. Als je die niet krijgt en je krijgt ook nieteens rare verschijnselen, dan is het waarschijnlijk goed gegaan. Wanneer heb je de teek precies verwijderd?

dito

Het is belangrijk een tekenbeet op de juiste manier weg te halen voor het geval er nog wat overblijft. Ik zou toch morgen even de huisarts bellen als ik jou was. Schrijf ook de datum even op in je agenda, mocht je over een tijdje niet lekker worden kan dat best te maken hebben met de tekenbeet en kun je de datum nog wel eens nodig hebben

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 20:44

ik denk dat we zaterdag rond 11/12 uur het bos uitgekomen zijn en heb hem zondag avond rond een uur of 10 ontdekt..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:47

Ik denk dat je je dan niet veel zorgen hoeft te maken. Een teek heeft best even nodig om door je huid heen te boren. Helemaal omdat je hem er zelf nog uit hebt kunnen halen, dat is namelijk best moeilijk als die al verder in je huid zit. Gewoon even goed opletten en niet te veel zorgen over maken! :).

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:58

Ik heb ook een hele kleine teek uit mijn been gehaald, en als je internet naleest zeggen ze dat de kans dan heel klein is da je besmet bent.
Helaas kwam er bij na 3 weken een hele grote jeukende rode plek, en had ik toch lyme.
Dus houd het in de gaten! Mijn ervaring is dat de meeste huisartsen hier geen verstand van hebben.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:07

Mocht het nog een keer voorkomen: teek bewaren en opsturen. Niet alle teken hebben de ziekte van Lyme.

Dat je geen rode kringen hebt, wil ook niet altijd zeggen dat je geen Lyme hebt. Houdt je symptomen dus wel in de gaten. Jeuk heeft meestal te maken met irritatie van de huid, niet zozeer Lyme. Van de jeuk zou ik dus niet teveel denken.

Proberen je er dus zo min mogelijk zorgen over te maken, maar mocht je over een maandje ofzo rare klachten krijgen, laat je dan goed testen. (Bloedtesten zijn niet uitsluitend, bloedkweek wel)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:14

Jeuk is niet zo erg, bij mij hield de jeuk weken aan, maar volgens de ha maakte dat niet uit, zolang je maar geen rode kring krijgt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 06:59

De jeuk is normaal. Noteren waar je bent gebeten en op welke datum. Dan goed in de gaten houden. Je huisarts kan er nu toch niets meer aan doen.