Lens binnenste buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

miss_nadine

Lens binnenste buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 19:20

Sinds een klein weekje heb ik zachte lenzen. Beter gezegd, één lens want het gaat maar om één van mijn ogen.
Helaas had de opticien geen tijd om uit leg te geven omdat hij door onvoorziene omstandigheden alleen in de zaak stond.
Door mijn werk is aanstaande zaterdag pas mijn eerste vrije dag dus ik heb de lens meegenomen en wonder boven wonder gaat het in en uit doen redelijk.

Alleen heb ik nu wisselend beeld met deze lens. Het scherpstellen lukt niet goed en van het weekend zag ik dubbel.
Gisteren zag ik zo wazig dat ik hem op mijn werk heb uitgedaan. Ik kreeg er enorme hoofdpijn van.

Thuis dacht ik dat de lens misschien verkeerd om zat dus heb ik hem omgeklapt en ingedaan. Via via hoorde ik dat een lens die binnenste buiten zit pijn doet maar ik merkte geen verschil :o
Nu weet ik dus niet waar ik precies aan kan zien of de lens binnenste buiten zit of niet? Met beide kanten zie ik wazig dus dit schiet niet op. En pijn doet het ook niet..
Volgende week moet ik hoe dan ook terug voor controle maar ik wil ze graag wel uittesten en dan het liefst dat ze ook nog goed in mijn oog zitten :D

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:22

Als de lens goed zit, is het een kommetje. Is hij binnenstebuiten, dan zit er nog een randje aan het kommetje. *gaat foto zoeken ter verduidelijking*

Edit:
Afbeelding
Dit dus.
Laatst bijgewerkt door Noeps op 11-09-12 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:23

Als je de lens op je vinger hebt moet ie helemaal een kommetje zijn. Als de randjes zeg maar iets iets naar buiten draaien issie verkeerd om.

Verkeerd om doet niet pijn bij mij maar het zit niet fijn. De randjes zullen als het ware van je oogbol loskomen.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:23

Als een lens goed zit, vormt hij een kommetje op je vinger. Als de lens binnenstebuiten zit, vormt hij een soort schaaltje op je vinger. Daarbij zie ik vaag als mijn lens binnenstebuiten zit. Het kan pijn doen als je lens bijvoorbeeld een cilinder heeft. Vraag het sowieso even na volgende week!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:25

Meestal wil een lens vanuit zichzelf wel goed "klappen" met indoen.
Ik mocht de eerste week nog niet de hele dag m'n lenzen in. Eerst 2 uurtjes, volgende dag 4, dan 6 en daarna gewoon hele dagen.
Misschien is je cilinder niet helemaal goed gemeten? Ik had daardoor glijdende lenzen.

De opticien heeft mij altijd geleerd dat de lens als je ernaar kijkt een mooie bolling moet hebben, en de randjes niet schuin naar buiten moeten staan. Dan zit 'ie binnenstebuiten. Wat Plien zegt inderdaad.

Anoniem

Re: Lens binnenste buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:35

ik ga mee jet bovenstaande, maar wilmer even aan toevoegen dat ik na 8 jaar lenzen dragen het nig steeds moeilijk vind om te zien en hij dus 'regelmatig' binnenstebuiten mijn oog in gaat :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:38

Ik.heb geen problemen en heb ze zo in en uit zonder mn bovenste ooglid op te trekken (ben bang dat je dan ooit je oogleden verslapt haha)

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 19:48

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb mijn lens naast het plaatje gehouden maar ik zie het eerlijk gezegd nog niet goed :Y)

Als vriendlief vanavond thuis komt laat ik hem even kijken!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:50

Het verschil is ook niet zo duidelijk als op het plaatje.
Draai m een paar keer om om het te leren zien.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:20

Langs je opticien gaan! Mijne liet mij echt niet weggaan toen het me nog niet goed lukte..

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:28

Idd wel raar dat je ze gelijk de hele dag in mag, normaal is dat niet zo. Kan wel even voordat je leert zien hoe ze horen te zitten, gewoon even de tijd voor nemen.
Persoonlijk ga ik er niet wazig van zien als ie binnenste buiten zit maar heb ik het gevoel dat ie in mijn oog aan het "zwemmen" is, zeg maar. Als je echt wazig ziet zou je ze misschien verkeerd om in kunnen hebben, dus links in rechts en andersom, tenminste, als je ogen heel verschillende sterktes hebben dan, zoals bij mij. Als dat niet zo is zou ik toch echt weer even langs je opticien gaan hoor want je hoort gewoon scherp te zien met lenzen.
Succes!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:37

Ik vouw m'n lens altijd dubbel. Als ie dan met de rondjes mooi naar binnen gaat zit ie goed.
Als je 'm tussen je vinger en duim zo dubbelvouwt en hij zit binnenstebuiten, dan vouwen de randjes zich om je vinger heen.

Edit: ik zag ook niet scherp met mn eerste lenzen. Blijkt door de cillinder te komen die niet genoeg meebeweegt oid. Ander merk lenzen kan dan al helpen. Maar dit word ook bij je controle nagekeken.
Zou ze in ieder geval nog niet de hele dag indoen. Mij is geleerd dat je begint met 4 uur en dan elke dag 2 uur opbouwd.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 06:44

Bedankt voor de tips, het is gelukt!

Ik zie nog niet helemaal scherp dus dat ga ik sowieso aangeven. Er zit inderdaad een cillinder in dus mogelijk dat het daar door komt?

Opbouwen moet ik trouwens wel hoor!

Fem_daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 06:54

Bij een lens met cilinder zit een gewichtje aan de onderkant zodat deze goed moet draaien. Ik heb te veel eiwitten in mijn oog waardoor dit niet werkt. Als je je lens op je vinger hebt en je kijk heel goed dan moet je een klein streepje zien, deze moet naar onder wijzen als je je lens indoet.
Vind t trouwens belachelijk dat je geen uitleg hebt gekregen! Dan moet de rest maar wachten!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 06:57

Bij mij zit er geen streepje op, maar is de rand dikker. Als je de lens op je vinger hebt is een stukje wat blauwer, das dan de onderkant.

Kan heel goed zijn dat het door je cillinder komt.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 18:23

Fijn die uitleg! Ik wist niet eens dat er een onderkant was }:0

Ik zie inderdaad een dik blauw randje dus ik zal erop letten dat ik hem goed in doe!

Bij de opticien liep het allemaal wat rommelig. Ik werd gebeld dat mijn lens binnen was en ik hem op kon halen. Toen ik daar aan kwam bleek dus dat die man dacht dat de lens ergens bij hoorde. Omdat ik maar één lens heb dacht hij waarschijnlijk dat ik er eentje verloren was ofzo..
Ik heb toen aangegeven dat het voor eerst was en dat ik ook niet wist hoe ik ze in en uit moest doen. Hij stelde toen voor om het thuis te proberen en terug te komen als het niet lukte. Zijn collega was namelijk in het ziekenhuis opgenomen en de ander op vakantie vandaar dat hij alleen stond en niet naar achter kon lopen.

Verder vind ik het een hele fijne opticien. In november heb ik een bril aan laten meten bij een van de goedkopere opticiens en hier had ik achteraf veel spijt van. De sterkte was niet zoals het hoorde, slechte service en er werd totaal niet naar mij geluisterd. Bij deze opticien kwam ik er bijvoorbeeld achter dat mijn oogdruk te hoog is, daar was helemaal niet naar gekeken.

Bedankt voor de tips in ieder geval. Vandaag ging het eigenlijk best goed. Het wazig zien was veel minder, alleen zie ik af en toe met dat oog teksten dubbel.
Volgende week heb ik sowieso een afspraak staan en dan leg ik dit voor.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:53

Fem_daf schreef:
Bij een lens met cilinder zit een gewichtje aan de onderkant zodat deze goed moet draaien. Ik heb te veel eiwitten in mijn oog waardoor dit niet werkt. Als je je lens op je vinger hebt en je kijk heel goed dan moet je een klein streepje zien, deze moet naar onder wijzen als je je lens indoet.
Vind t trouwens belachelijk dat je geen uitleg hebt gekregen! Dan moet de rest maar wachten!

Ik heb ook cilinderlenzen en bij mij 'zakt' mijn lens vanzelf op de goeie plek...

Ik mocht ook de optiek niet verlaten, voordat ik zelfstandig de lenzen gemakkelijk in en uit kon doen.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:06

Ik zie het verschil na 5 jaar lenzen nog steeds niet en waag me er niet aan. Ik heb meestal ook geen ander gevoel als ik ze omkeer, dus ik vind het wel prima :+