Zoals sommigen misschien onderstaande topic hebben gelezen, heb ik af en toe erg veel pijn in mijn knieën.
[MW] Ibuprofen 400mg over datum, innemen?
Ik heb namelijk het 'Patello Femoraal Pijnsyndroom' oftewel: een meisjesknie.
Dit houdt kort gezegd in dat mijn knieschijf niet goed in het bot van mijn bovenbeen spoort.
Soms heb ik er 1 tot 4 weken achter elkaar last van, maar soms zijn de klachten ook 1 of 2 maand weg.
Afgelopen donderdag mochten we als warming-up voor gymles op school om 5 voetbalvelden rennen.
Ik dacht: 'Oh, dat doe ik wel even. Heb toch al een tijdje geen last meer, dus zal dit ook wel niet veel uitmaken'..
Dat had ik dus verkeerd gedacht.. Na de 2 uur durende gymles had ik nog 1 les op school. Na afloop van die laatste les op school, voelde mijn knie opeens heel stijf aan. Ik voelde ook direct al dat er weer vocht in zat, omdat ik hem niet meer tot helemaal recht kon strekken.
In het weekend elke dag een ibuprofen geslikt, de 'huppelepupje'-loog(geen idee hoe zo iemand ook al weer heet
) heeft tegen me gezegd dat dit o.a. ontstekingen en vocht tegen gaat.Gister ging het weer beter. Op het paard was de binnenkant van mijn knie nog wel wat gevoelig, maar naar 5 minuten voelde ik dat al niet meer. Zo heb ik een uur lang een heerlijke les gereden. Het ging werkelijk super!
Toen ik mijn paard aan het afspoelen was, kwam er een trekker het erf op, met aanhanger, die vol zat met gesloopte bakstenen.
Daar schrok ze nogal van.
Ik ben gewoon doorgegaan met afspoelen en toen was de 'engigheid' er al snel af.
Toen ik haar nét had los geklikt, begon de persoon in de trekker de stenen te lossen(dus de aanhanger kiepen, zodat de stenen op de grond vallen). Dat maakt een beste herrie. Daar schrok ze dus weer enorm van, en toen draaide ze zich een halve slag snel om. Bij mij vandaan dus. Ik draaide mee, maar mijn onderbeen bleef staan.
Toen had ik dus wéér pijn.
En ook wéér aan mijn knie.
Ik ben er nu wel een beetje klaar mee. Ik heb er over na zitten denken om dan maar met kniebanden te sporten.
Dus met gymles op school, en om het paard( dus niet als ik er op zit).
Aan de andere kant: Op die manier wordt mijn knie misschien wel heel lui..
Wat moet ik nu doen? Moet ik de HA bellen of het ziekenhuis om te overleggen?
Alvast bedankt!