Dikke, stijve vingers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Dikke, stijve vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-12 17:58

Ik heb buiten dit probleem veel rugproblemen en loop bij een Reumatoloog.
Ik heb al jaren last van zo nu en dan dikkere vingers zeker met lang staan.
Maar nu zijn ze contineu dik onderhand, ze zijn behoorlijk stijf en soms heb ik steken in de vingers.
Of zo'n terugkomend zeurende pijn, als de pijn langer aan zou houden zou ik het ook echt als heel vervelend gaan ervaren.
Ik heb al jaren een hoge bezinking en daarbij is er een bepaalde factor hoger in het bloed.
Ik krijg nu tabletten voor artrites om te kijken of daarmee die waardes omlaag gaan.
Ik heb nog een symptoom wat erg overeen komt met artrites en dat is me vaak voelen alsof ik ziek word.
Zelf heb ik het idee dat artrites veel pijnlijker is, maar goed ik weet natuurlijk niet hoe het voelt.
Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen.
Oja, er word eind oktober pas weer bloed geprikt voor de waardes.

jesito

Re: Dikke, stijve vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 06:44

Niemand een idee of ervaringen??

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:18

Vervelend meid!

Ik zat te denken, weet niet of er uberhaupt een link is...

Ik heb afgelopen zomer 40km gelopen (een sponsorwandeling) onder het lopen, de laatste 10km ongeveer zwelden mijn vingers verschrikkelijk op, ik kon ze bijna niet meer buigen, ring kon lang niet meer af en had een stifj en tintelend gevoel in m'n handen. M'n schoonzusje had hetzelfde, dus het zal niets ernstigs zijn geweest ;-) Maar kan het niet iets zijn met bloeddruk/inspanning?

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:21

Colway schreef:
Vervelend meid!

Ik zat te denken, weet niet of er uberhaupt een link is...

Ik heb afgelopen zomer 40km gelopen (een sponsorwandeling) onder het lopen, de laatste 10km ongeveer zwelden mijn vingers verschrikkelijk op, ik kon ze bijna niet meer buigen, ring kon lang niet meer af en had een stifj en tintelend gevoel in m'n handen. M'n schoonzusje had hetzelfde, dus het zal niets ernstigs zijn geweest ;-) Maar kan het niet iets zijn met bloeddruk/inspanning?

Dat komt omdat je al het bloed naar je vingers zwaait tijdens het lopen. In je benen heb je dit niet want daar zitten extra klepjes dat het bloed niet terug kan lopen.

Verder weet ik het niet van die dikke stijve vingers. Ik had ze vorig jaar bijna altijd tijdens het wakker worden, maar nu niet meer.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:26

Owjah, :+ hahahahah, duidelijk ;-)

Sorry Jesito, aan mij heb je niets :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:28

Ik heb dit al jaren...ook bij de reumatoloog gelopen maar nummer één kwam niet verder dan van die heerlijke inspuitingen en nummer twee wist het eigenlijk ook niet. Sinds ik koolhydraatarm eet en zo min mogelijk zure dingen eet, is het meer dan de helft verminderd. Maar ik merk het echt gelijk als ik daar iets in verander. Overigens heb ik het in mijn voeten ook.....

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:28

Bij paarden al veel geadviseerd, maar kan uit eigen ervaring voor jezelf hetzelfde adviseren: laat je nakijken door een osteopaat (even in je zorgverzekering kijken hoeveel vergoed wordt, dat verschilt nogal). Niet raar opkijken als de osteopaat helemaal niet aan je rug komt, maar aan heel veel verschillende plekken aan je lichaam werkt, b.v. bij mij zat m'n middenrif niet goed, waardoor ik nekklachten kreeg. Dan ga je verkeerd bewegen, waardoor je op heel andere -overbelaste- plekken dus ook klachten krijgt
Dergelijke pijn- en ontstekingsachtige verschijnselen kunnen ook een hormonale oorzaak hebben (sinds ik 'gelukkig' richting overgang ga, heb ik er nl. véél minder last van), maar daar kan een osteopaat waarschijnlijk ook een zet in de goede richting aan geven.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 08:31

Hmm, het klinkt mij wel bekend in de oren...ik heb ook wel eens dikke vingers maar ik heb dan ook een reumatische aandoening. Waarschijnlijk het syndroom van Sjogren. http://www.reumafonds.nl/informatie-voo ... tAodEkkA8g
Ik heb dan wel geen artritis en ook niet constant dikke vingers maar het blijft behoorlijk vervelend. Krijg jij ook snel last van het Fenomeen van Raynaud?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 10:01

Ik betwijfel het zelf of het Artrites is, want volgens mij hebben mensen die dat hebben gewoon echt wel veel pijn in die knokkeltjes enzo.
Dat heb ik dus niet, soms wel eens steken maar dat komt en gaat.
Maar dat komt volgens mij meer door de spanning door al dat vocht wat erin zit.
Mijn vingers zijn nu bijna contineu dik.

Fenomeen van raynaud krijg je dan niet blauwe vingers enzo, heb ik ook niet en sjogren weet ik niet wat dat is, effe kijken.

Osteopaat kan ik overwegen, chiropractie heb ik ook een tijd gedaan en nog veel therapieen, in het begin lijkt het wat te doen maar later merk ik er weinig meer van, daarbij is het allemaal erg kostbaar.

Koolhydraatarm eten, ik loop bij een dietiste en die vind toch echt dat je koolhydraten met mate toch nodig hebt.

Colway, geen probleem fijn dat je meedenkt.