haar vast of los?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ruby1995

haar vast of los?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 19:08

Hoihoi,
Het is misschien een hele rare vraag,
Maar is het slecht om met je haar vast te slapen?
Want het is zo, als ik heb gedoucht 's avonds en ik doe het vast in een knotje dan de dag erna pluist mijn haar niet. Maar ik hoor ook dat het slecht is om met je haar vast te slapen want dan knel je het af..
Is het slecht of niet?? En wat zijn andere opties zodat je haar niet pluist? (Crempjes enz. Werken niet bij mij)

_Tara_

Re: haar vast of los?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:10

Wat stroomt er dan door je haar wat je afknelt? :P

Lijkt mij niet dat 't slecht is voor je haar om met een knotje te slapen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:12

Tegen mij werd ook altijd verteld dat het slecht voor je haar was om het vast te maken als je slaapt, maar aangezien ik heel lang haar heb kan ik echt niet slapen zonder een staart erin, dus ik slaap ook altijd gewoon met staart.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:14

Ze zeggen dat het af kan breken, maar ik slaap ook met m'n haren vast hoor als ik het gewassen heb, anders ben ik ook een leeuw met rasta-haar de volgende ochtend :=

Ashkerlon

Toen mijn haar nog lang was deed ik er altijd een losse vlecht in. Nooit problemen mee gehad.

Zilfstar

Vast of los weet ik niet. Al denk ik dat met een knotje je eerder geknakte haren krijgt dus meer afbreken?

Mbt pluis: sinds ik dochters haren 2 keer per week behandel met cowboy magic detangler is haar haar steviger, minder droog en goed doorkambaar. Zelfs na het zwemmen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 19:16

Sowieso ligt het heel erg aan je haar... Als je al erg poreus, breekbaar haar hebt, dan is het vast hebben van je haar met een elastiek sowieso al erg slecht voor je haar. Omdat haar dan gewoon veel makkelijker afbreek.

Zelf heb ik heel erg sterk haar, maar ik heb het snachts toch wel altijd los, omdat ik het sowieso niet lekker vind liggen met een vlecht of een knot...

Ik ken mensen die bijvoorbeeld een panty of een slaapmuts over hun hoofd trekken zodat hun haar mooi in model blijft, misschien werkt dit ook tegen pluizig haar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:29

Mijn haar is wel degelijk slechter geworden sinds het op dusdanige lengte is dat ik het overdag vaak in een knotje of staart draag.... 's Nachts heb ik mijn haar los, maar overdag zelden. Dus ik ben er van overtuigd dat het wel invloed heeft of je het veel of weinig "vast" hebt.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:38

Ik heb inmiddels heel lang haar en slaap ook met een vlecht, anders draait het helemaal om mijn keel en dan stik ik 's nachts :+
Ik heb voor mezelf een giga fles Cowboy Magic gekocht, super spulletje tegen pluis en klitten en zuinig in gebruik!
Ik heb ook wel eens gehoord dat het slecht is om nat haar in een staart te doen, omdat het dan kwestbaarder is. Als je het veel in een knotje gedraaid hebt kan het niet zo goed 'ademen' denk ik. En dan wordt het misschien eerder dof (maar dat lost Cowboy Magic dus wel weer op hehe).

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 22:38

Ik doe mijn haar altijd in een vlecht.
Zo breekt je haar niet bij het stiekje en ik gebruik een heel dik zacht elastiek.
Zonder is bij mij slechter want al die knopen eruit zien te krijgen is ook breekwerk.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:06

_Tara_ schreef:

Bloed? :D

Ik slaap altijd met een staart, als ik dat niet doe word ik wakker met haar vol klitten, en ben ik de komende uren bezig die eruit te trekken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:13

typisch is dan wel weer dat bij paarden de manen gevlochten worden zodat ze makkelijker lang groeien...

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 01:23

Ik dacht dat Cowboy Magic voor paarden was? :=
Waar halen jullie het?
Ik heb echt al jaren ontzettend last van extreem pluizig haar. Op dit moment helpt de lijn van John Frieda vrij goed, maar nog steeds niet hoe ik het graag zou willen zien...

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 05:20

Toen ik nog lang haar had, vlechtte ik het 's nachts in tegen de klitten. Overdag droeg ik een vlecht of staart.
Heb het nu ongeveer op schouderlengte, dus gewoon los 's nachts.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 05:38

Samiyah schreef:
_Tara_ schreef:

.

:') ooit haar zien bloeden?

Overdag heb ik dat van mij opgerold in een klem.
's nachts is het los. Ik heb er trouwens wel een hekel aan om op m'n haar te slapen, dus ik gooi het altijd over m'n kussen heen.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 05:53

Ik heb geen idee of het slecht voor je haar is. Ik slaap altijd met een knotje of een staart in. Ik heb wel een dikke bos met krullen, als ik met los haar slaap krijg ik het nooit meer uit de klit. :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:15

Samiyah schreef:
_Tara_ schreef:

Ik slaap altijd met een staart, als ik dat niet doe word ik wakker met haar vol klitten, en ben ik de komende uren bezig die eruit te trekken.

Dat zou een flinke rommel worden bij de kapper :P

Ik heb er gister ook nog naar gegoogled maar echt een duidelijk antwoord vond ik niet. De ene zegt het is slecht, de ander zegt het maakt niks uit.

Ik zou gewoon je haar goed in de gaten houden. Als je merkt dat 't er slechter uit gaat zien, kijk je of 't helpt om met je haar los te slapen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:22

Het maakt volgens mij ook verschil of je hetmet een haarelastiek doet, is vrij strak, dan breekt het haar sneller dan met een roezel die veel losser om het haar zitten

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:22

Nirvana_ schreef:
Ik dacht dat Cowboy Magic voor paarden was? :=
Waar halen jullie het ?

Gewoon bij de ruitersportzaak..Maakt toch niet uit of je het voor jezelf gebruikt of op je paard smeert :+

Ik doe mijn lange haar snacht ook altijd in een vlecht. Overdag heb ik het in een staart. Omdat ik met paarden werk werk vind ik lang los haar gevaarlijk en lastig.
Met een knot slapen lijkt me trouwens niet prettig. Dan heb je zo'n bobbel in je nek..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:27

Haar is al dood. haar leeft niet dus het zal geen kwaad kunnen hoor. Nog dooier kan niet.

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 06:36

Dat haar dood is klopt, maar elastiekjes zorgen ervoor dat je haar afbreekt. Vooral als je ligt te woelen nachts's. Dit veroorzaakt dan weer sneller gespleten punten en zo krijg je pluis!
Advies: je kunt beter vlechten want dan zit het elastiekje onderaan en een heel zacht elastiekje gebruiken die niet strak zit.

Dit is mij tenminste geleerd ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 07:41

Haar is dood inderdaad maar heeft alsnog haarschubben die onder invloed van vanalles kunnen openen en sluiten. Dat zorgt dan voor pluizig haar, als ze open zijn.

Al is het wel weer zo dat, als je overdag je haar in een staart doet, je minder gespleten punten hebt doordat je haar dan niet over je rug enzo schuurt. En ik denk als je gewoon een zacht elastiekje gebruikt zonder zo'n ijzertje, dat 't wel meevalt met hoe slecht 't is. Rubberen elastiekjes zou ik dan weer niet aanraden :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:01

en tara, daarom is het ook het best om met een vlecht of simpele knot te gaan slapen!als je je haar los houdt dan beschadig je je haar volop. door het draaien over het kussen enzo :).

ik laat mijn haar heel vaak drogen in een vlecht, pluist het niet. als ik mijn haar los laat drogen dan pluist het enorm als het eenmaal droog is!!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:33

_Tara_ schreef:
Samiyah schreef:

Dat zou een flinke rommel worden bij de kapper :P
.

_O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 08:42

Ik slaap met mijn haren in een vlecht, heb juist het idee dat het daardoor minder wordt beschadigd.