Vanmiddag de dokter stalken hehe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vanmiddag de dokter stalken hehe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:39

Na een halfjaar vanmiddag met een waslijst aan kwalen naar de doktert :') . Vannacht dacht ik dat ik doodging (drukkende pijn op mijn borst , en misselijk en gore smaak later in mijn mond...) en dan mijn darmen nog en mijn duizeligheid bij opstaan bukken etc ., mijn hart gaat wel vaker tekeer maar na vannacht ben ik blij bij hem te zijn :+ .Dan nog mijn urine lekprobleem en hopelijk een stuk fitter en happy kom ik thuis , ik ken de dokter niet dus super spannend al zal het vast meevallen :7. Heb alleen mijn darmen als klaccht opgegeven maar hij komt er wel achter dat ik niet zomaar wegga ~~}>

Xjosee

Re: Vanmiddag de dokter stalken hehe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:44

Het is wel slim om bij je afspraak alle klachten op te geven zodat andere cliënten niet onnodig lang hoeven te wachten, zeker met jouw waslijst. Onze huisarts heeft vanwege dit soort dingen de regel dat hij je behandelt voor de problemen die je opgeeft, voor de rest maak je maar een andere afspraak (alleen bij dingen die je voordat je de afspraak maakte al wist). Succes bij de huisarts!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:44

Als je meerdere problemen hebt moet je dit vaak juist aangeven zodat ze meer tijd voor je vrijmaken.. Nu maken ze - geloof ik - een 10 minuten consult dus moet je donders snel ál je klachten neerleggen. Desalniettemin hoop ik dat je je snel beter zult voelen!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:45

En daardoor lopen consulten dus uit en zit je vaak tot ver na de afgesproken tijd nog op de dokter te wachten :7.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:46

Oei een waslijst aan bokkers over me heen :7

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:51

Bij mijn HA is het zo dat er alleen gekeken wordt naar de klacht die je opgeeft. Heb je er meer? Moet je een andere afspraak maken.

Dat is om van de wachttijden geen uren te maken :)

Maareuh, succes ermee! Hoop dat de HA een oplossing heeft voor je :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:52

Ik ken deze niet en heb alleen op maandag tijd invaller van mijn oude vertrouwde , ach een week wachten mijn hart stopt er ooit wel mee

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 10:53

ik Snap je wel hoor , en bij onze huisarts zit je ook zo meer dan een half uur te wachten maar daarintegen neemt hij voor mij ook altijd de tijd en laat me rustig mijn verhaal doen .
Hoop voor je dat je er iets wijzer van gaat worden !
succes straks meid .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:40

Dankje :) De vagescherpe pijn van vannacht die blijft hangen , nog nooit gevoeld en dan samen met die gore smaak enzo maakt indruk.... Wel slaat ie geregeld na een inspanning heel hard.... Als loop ik maar een klein stukje....

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:22

Dat is wrs maagzuur ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:23

Ik zat bij het pakje rennies te twijfelen := , heb 3 kwartier krom van de pijn op de grond gezeten. Leek net of mijn hart ontplofte en hij klopte weer eens lekker hard

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:24

Klopt, heb ik ook bij een zuuraanval :j In het Engels noemen ze het daarom ook wel heartburn :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:25

TS had je ook pijn in je arm? of schouderblad of kaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:27

+:)+ Ik ga niet dood *\%/*

Nee wel mijn rug , *googled*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:27

Hoi,

TS ook bij onze dokter is het zo dat je met één klacht komt. Bij meerdere klachten kun je telefonisch een dubbel consult aanvragen. Maar als je aankomt met een hele waslijst zullen ze die niet helemaal behandelen.

Ik zou puur even gaan voor het meest belangrijkste. Dat je op je 20e een urine lekprobleem hebt vind ik toch nog al wat. Ik zou daar zeer zeker eens naar laten kijken, want dat is niet normaal op jouw leeftijd.

Verder zou ik eens kritisch naar jezelf kijken. Leef je gezond (niet roken, gezond eten en drinken), ben je op gewicht of overgewicht en sport je regelmatig naast 2 uur beweging per dag? Vaak is er al veel te behalen met het veranderen van wat slechte gewoonten en door meer te gaan bewegen en sporten.

Ben je iemand die vrij nuchter is of iemand die zich snel druk maakt? Want als je werkelijk denkt dat je doodgaat en een serieus hartprobleem hebt, lijkt het me dat je een ambulance belt/laat bellen.
Het is normaal dat je hart niet keurig netjes in een strak ritme klopt. Het is normaal als deze wat versnelt en daarna vanzelf weer hersteld.

In ieder geval succes bij de HA
Laatst bijgewerkt door Vayo op 10-09-12 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:28

takkie_muis schreef:
Dankje :) De vagescherpe pijn van vannacht die blijft hangen , nog nooit gevoeld en dan samen met die gore smaak enzo maakt indruk.... Wel slaat ie geregeld na een inspanning heel hard.... Als loop ik maar een klein stukje....

Dit zegt misschien veel over je conditie? Heb je ook overgewicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:32

Ik heb al sinds mijn 14de geloof ik er last van , maar het verergerd alleen maar mijn moeder klaagde altijd over mijn natte ondergoed.

Ik heb overgewicht maar ben dit jaar al 11 kilo kwijt , ik snoep niet alleen in het weekend en eet verder vrij gezond tegenwoordig.

Ik ben heerlijk nuchter , ik geloof in het gaat vanzelf wel over :+. Maar door mijn autische trekjes paniekeer ik ietwat sneller := , en het was ook iets heel nieuws voor me.

Mijn darmen en urine , ik heb sinds december meer last van mijn darmen veel gas boeren en scheten. Ook na de daad op de pot lucht het niet op , en over sommig eten kan ik boempats niet over...

Zal een droge onderbroek pakken , ga ik weer netjes op pad.(tot ie weer nat is)

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:35

Succes bij de dokter, volgende keer beter een dubbele afspraak maken :) En niet meer zo lang je kwalen opsparen :D

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:41

Dat zijn toch aardig wat dingetjes en ook niet de minste vind ik, het is zeker verstandig om daar eens naar te laten kijken :j

Voornamelijk je hart en die vieze smaak in je mond. Er staat mij iets van bij dat dat met elkaar te maken kan hebben,
iets met dat je dan een bepaald stofje aanmaakt en dat veroorzaakt die vieze smaak. Is er al eens een ECG van je hart gemaakt,
om te kijken waar die ritmestoornissen vandaan komen? Pas in ieder geval wel op, speel niet teveel voor zelfdokter.
Hartritmestoornissen kunnen heel grote gevolgen hebben.

Succes bij de dokter! :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:46

takkie_muis schreef:
Ik heb al sinds mijn 14de geloof ik er last van , maar het verergerd alleen maar mijn moeder klaagde altijd over mijn natte ondergoed.

Ik heb overgewicht maar ben dit jaar al 11 kilo kwijt , ik snoep niet alleen in het weekend en eet verder vrij gezond tegenwoordig.

Ik ben heerlijk nuchter , ik geloof in het gaat vanzelf wel over :+. Maar door mijn autische trekjes paniekeer ik ietwat sneller := , en het was ook iets heel nieuws voor me.

Mijn darmen en urine , ik heb sinds december meer last van mijn darmen veel gas boeren en scheten. Ook na de daad op de pot lucht het niet op , en over sommig eten kan ik boempats niet over...

Zal een droge onderbroek pakken , ga ik weer netjes op pad.(tot ie weer nat is)

Dan denk ik, even heel eerlijk gezegd, dat een deel van de klachten te wijten zijn aan je overgewicht. Wel super dat je al afgevallen bent en nog een 11 kg ook!!! Knap hoor, probeer echt op een goed gewicht te komen dan zul je je lichamelijk ook vast beter gaan voelen!

Ook regelmatig sporten en bewegen is goed voor je darmen! En kijk een heel erg goed naar je eten!! Krijg je genoeg vezels en water binnen? Eet je niet teveel (verzadigde) vetten? Wie weet is het een idee om eens een afspraak bij een diëtiste te maken!

Ik zou straks zeer zeker het urineprobleem bespreken. Vooral als je moeder hier ook last van heeft gehad. Het lijkt mij erg vervelend en je bent nog zo jong. En de kans is groot dat dit probleem alleen maar groter wordt als je ouder wordt en eventueel kinderen zou krijgen.
Probeer verder niet te veel zelf te dokteren, want daar ga je inderdaad alleen van panikeren.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 10-09-12 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:50

takkie_muis schreef:
. Heb alleen mijn darmen als klaccht opgegeven maar hij komt er wel achter dat ik niet zomaar wegga ~~}>

Bij ons is het heel erg simpel: 1 probleem per consult. Heb je meerdere klachten, dien je dit van te voren aan te geven :j

Ik snap dat je niet voor elk wissewasje naar de dokter gaat, maar alles opsparen is ook weer een beetje het andere uiterste zeg maar.

Toch succes zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 12:52

Ik wou zeggen, altijd al je klachten waarvoor je wilt gaan melden. Zo deden ze dat bij mijn arts niet.. en dan zat ik daar, braaf op mijn 20 minuten afspraak te wachten door mijn klachten, liep degene voor mij een UUR! uit.

Ik hoop dat de arts wat voor je kan betekenen in de 10 minuten, zelf had ik toch echt meteen op de EHBO gestaan vannacht met die klachten.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:02

Volgens mij moeten ze gewoon even je zeurzak verwijderen, dat scheelt vast al een hoop....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:09

Ik beweeg graag dat scheelt , pff haaat wachten :P en dan is er nog 1 vrouw naast me

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 13:42

Klinkt als maagzuur idd... Ik zit sinds 2 jaar ongeveer aan de Omeprazol, sinds ik dit slik heb ik vrijwel geen last er van, maar ik zal op den duur wel zo'n maagonderzoek moeten doen om te kijken o het een maagzweer is :) Als ik mijn medicatie vergeet te slikken kan ik haast gillen van de pijn, onwijze pijn in mijn borst, buik en keel en ik krijg daarbij ook veel speeksel, wat komt door de pijn.