Blindedarm ontsteking?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Blindedarm ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:29

Ik wist niet zeker of hier al een topic van was, dus ik vraag het even hier voor de zekerheid, ook ivm het weekend.
Ik heb sinds vanmiddag erg veel pijn linksonder en in het middel van mijn buik (onder de navel). Nu is het zo dat ik op de stoel zit en niet fatsoenlijk mijn linkerbeen kan optillen, zonder pijnlijke steken in mijn buik te krijgen (linksonder). Ook rechtop lopen doet erg veel zeer en de steken komen om de seconden op zetten. Ik kan ook geen druk op mijn buik zetten (soort persen), ook dit is erg pijnlijk.
Is dit iets met de blindedarm?

Sorry voor het verwarrende verhaal, maar ik weet nu even niet wat ik moet doen en ik twijfel of ik mijn moeder moet vragen om mee te rijden naar de ziekenhuis post op dit moment.

Cynn
Fotograaf

Re: Blindedarm ontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:30

Voelt het hard aan als je er op drukt?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:31

Ja een beetje en ik krijg ook pijn als ik erop druk.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:32

Als je er erg last van hebt, dan zou je de huisartsenpost ook om advies kunnen bellen. Dan hoor je vanzelf wel of je langs moet komen of dat ze andere tips hebben. Hoop voor je dat het meevalt! Sterkte!

Ps. Heb je al iets van een paracetemol geprobeerd?
Laatst bijgewerkt door it_is_me op 09-09-12 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Undefined

Je kunt altijd even bellen.
Wel is het zo dat de blinde darm rechtsonder in je buik zit en volgens mij is dit ook de plek waar je het zou moeten voelen.

Anoniem

Kan me voorstellen dat je niet op stel en sprong naar t ziekenhuis wilt... Beste kun je de huisartsenpost even bellen. Als je het nr niet weet, gewoon even naar je eigen huisarts bellen, dan hoor je vaak wel wat het nummer is.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:33

Dan zou ik voor de zekerheid naar je arts bellen.
Als je zeker weet dat het geen (aankomende) menstruatie pijn is, en echt amper kan bewegen zonder ontzettend steken te krijgen.. en dan ook nog hard aanvoelt en pijn als je erop drukt.. dan maar het zekere voor het onzekere hoor. :j

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:40

Bij de meeste mensen zit de blinde darm inderdaad rechts onder in de buik. Daarbij is het bij een blindedarm ontsteking vaak zo, dat het liggen in de houding zoals een baby ligt, dus met opgetrokken benen enigszins verlichting zou moeten geven.
Dit is bij de meeste mensen zo, maar niet bij iedereen. Doorgaans zit links onder in je buik de milt. Maar als je zo'n pijn hebt, weet de dokter het in de regel veel beter als wij hier op bokt( niet beledigend bedoeld)
Beterschap !

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:41

Is het niet zo met blinde darm ontsteking dat als je erop drukt het geen pijn doet maar als je het dan loslaat je kapot gaat van de pijn? Dat is iig hoe mijn huisarts altijd bij mij "test" of ik blindedarmontsteking heb.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:48

Huisartsen post is gebeld, kwart over 10 moet ik er zijn.
Helaas hebben we hier geen thermometer, dus ik kon mijn temperatuur niet opmeten. Ik moet urine meenemen.
Ik kon niet eens normaal uitleggen wat er aan de hand was, want begon al bijna te huilen aan de telefoon :o
Het doet echt enorm veel pijn en anderhalve week geleden had ik hier ook last van, midden in de nacht en toen werd ik er ook wakker van en kon ik mijn benen niet strekken, maar ik dacht dat het wel over zou gaan...

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:50

Sterkte bij de huisartsenpost!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:50

Maartje__ schreef:
Is het niet zo met blinde darm ontsteking dat als je erop drukt het geen pijn doet maar als je het dan loslaat je kapot gaat van de pijn? Dat is iig hoe mijn huisarts altijd bij mij "test" of ik blindedarmontsteking heb.

Klopt, zo was het bij mij ook.
Ik stierf van de buikpijn, maar de druk erop maakte het niet erger. Het was het weer loslaten wat de pijn nog erger maakte dan die al was.
De buikpijn kan door je hele buik zitten, maar rechtsonder zou echt duidelijk veel pijnlijker moeten zijn dan de rest van je buik.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 20:51

Sterkte!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 20:52

Als ik nu druk op die plek en ik laat het los, dan lijkt het wel alsof die steek omhoog komt en begint het rechts ook pijn te doen :(

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:13

Heel veel sterkte!!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:25

Kan gewoon gas zijn. Houd je ons op de hoogte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:28

idd een flinke scheet kan wonderen doen of een volle broek :=

AngelTidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:29

:(:) Sterkte bij de huisarts!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:30

Beterschap! Hopelijk niets ernstigs.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:18

Takkie_muis: Moest even lachen om je reactie :')

Bij de huisartsen post konden ze niets ergs vinden. Ze heeft buiten gevoeld en gedrukt, wat behoorlijk zeer deed en ik kreeg een inwendig onderzoek om te kijken of het niets met de eierstokken/eileiders was. Ze denkt dat het iets met de dikke darm is, ook omdat de pijn naar mijn zij trekt en in dat gebied zit ook de dikke darm. Ik heb Tramadol pijnstillers meegekregen en ze zei dat als ik er morgenvroeg nog steeds zo'n last van had, dat ik mijn eigen HA moet bellen. Ik moet ook even rustig aandoen morgen, omdat die medicijnen je ook slaperig kunnen maken.
Bedankt voor de steun :)

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:19

Laat je niet zomaar afschepen hoor! Ik heb hetzelfde gehad tot het op een gegeven moment zo erg was dat ik echt bijna niet eens meer adem kon halen van de pijn.

Ze stuurde me iedere keer weer naar huis toe tot we bij de Eerste hulp in het ziekenhuis aankwamen.
Weer wilde ze me naar huis sturen, maar toch uiteindelijk zover gekregen dat ze bloed gingen prikken. Daarop was duidelijk te zien dat er ergens een ontsteking zat en niet zo'n kleintje ook. Heel vreemd omdat ik de dag ervoor ook veel pijn had en bloed had laten prikken en er toen nog niets te zien was (enkel kleine verhoging van ontstekingswaarden).
Ze wisten niet wat het was, want de symptomen leken op die van een blinde darm ontsteking, alleen de plek klopte niet.
Na een hoop onderzoeken bleek het een dikke darm ontsteking te zijn en zo erg dat ze zelfs bang waren voor perforatie. Ben dus meteen opgenomen in het ziekenhuis en heb een week daar gelegen met helse pijnen en een hele hoop morfineshotjes om de pijn te verzachten.
Laat het dus alsjeblieft niet zover komen en laat je niet zomaar afschepen!!