Binnen 2 weken minimaal 1 kilo aankomen. Hoe kan dit gezond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NiKip

Binnen 2 weken minimaal 1 kilo aankomen. Hoe kan dit gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 16:00

Hey iedereen.

Ik heb net te horen gekregen van mijn arts dat als ik niet binnen 2 weken minimaal 1 kilo aankom, ik moet stoppen met mijn medicatie voor mijn ADD.
Ik ben behoorlijk pissig dat ik dit nu pas te horen krijg en dan ook nog eens binnen 2 weken verschil moet laten zien... Vooral omdat ik mijzelf gewoon gezond voel nu en niet het idee heb dat ik lijdt aan mijn ondergewicht. Ik heb dus echt geen zin om nu iedere dag bij de macdonalds te gaan eten om aan te komen :n

Maar nu vraag ik mij af.. Kan ik ook door gezond te eten genoeg aankomen? Hele grote porties krijg ik niet weg, dus het moeten meerdere kleine porties verdeeld over de dag zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:01

Veel kholydraten eten, zoals brood, koek enz.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:03

Ik ben geen expert, maar gewoon logisch nadenkende denk ik dat veel noten, avocado, pindakaas wel goed voor je zouden zijn. Verder kun je misschien denken aan die shakes voor bodybuilders? Koolhydraten zijn ook dikmakers en die vind je inderdaad veel in pasta, brood etc. Voor de korte termijn zal het niet helpen, maar krachttraining zodat je spieren krijgt zal het getal op de weegschaal ook omhoog doen gaan.
Laatst bijgewerkt door Eleandra op 07-09-12 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Re: Binnen 2 weken minimaal 1 kilo aankomen. Hoe kan dit gezond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:05

Noten zijn een goede :) Regelmatig op een dag een handje nootjes naar binnen werken (walnoten, pinda's etc)

Of op vakantie gaan met mij; ik ben 2 kilo aangekomen in 2 week tijd!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 16:06

Dat had ik er misschien bij moeten vermelden. Ik eet niet weinig.
Ik ontbijt met een broodje pindakaas. Eet de hele dag door fruitkicks. Lunch vaak met een broodje geitenkaas. En avondeten doe ik ook netjes.
Koolhydraten krijg ik dus genoeg binnen.

Die shakes zijn zooo vies :') Maar als het echt moet is dat wel een idee ja.

Nootjes zou ik ook wel kunnen gaan eten ja.

Haha nou vuurneon, waar gaan we heen? :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:10

als je ontbijt met 1 broodje en luncht met 1 broodje vind ik het verdomd weinig :+ Maak er minimaal 2 broodjes ochtend en 2 in de middag van :) Daarbij inderdaad die shakes voor sporters, mijn broertje neemt dat ook en die heeft ook echt ondergewicht, maar dat komt voornamelijk door zijn hersenbeschadiging :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:12

Hahaha, helaas ben ik van de Nederland vakanties en de kust... Dus ik vrees dat het, gezien je woonplaats, bekend terrein is :')

Ik at op vakantie vaak iets tussendoor; bakje yoghurt met muesli, 2 bananen (zitten ook vol calorieën :) ) en ja, ook af en toe langs de snackbar voor een kroket haha.
Dus zoek ook fruit uit die meer bevatten aan calorieën; ananas, peer, banaan Bevatten meer calorieën dan wat bessen of kersen

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:13

Havermout!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:15

Kruidnoten! :D (en dan vooral truffelkruitnoten :)) )

Maar zonder gekheid, vooral brood, groeten, aardappels etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:15

Volle kwark is trouwens ook slim, dat geven wij aan de ouderen die ondervoed zijn bijvoorbeeld :)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 16:16

yoghurt met muesli is een goede! dat heb ik al lang niet meer gegeten.
Brinta vond ik ook altijd wel lekker. Maar dat vult zo ongelofelijk erg, dat ik na 2 happen niet meer op kan.

@lifaya: zoals ik zei, ik kan geen grote porties eten. Ik eet de hele dag door veel tussendoortjes. Maar ik kan niet 2 broodjes in 1 keer wegwerken, dan ga ik over mijn nek...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:17

Als dietiste:

Aankomen en afvallen is simpele wiskunde. 1 kilo = 7777 calorieen.
Om in 2 weken 1 kilo aan te komen zul je elke week 3500 calorieen per week extra moeten gaan eten.
Dat is dus 500 calorieen extra per dag.

Ga 2 boterhammen extra per dag eten met bijvoorbeeld pindakaas.
Je hoeft deze boterhammen natuurlijk niet tegelijk op te eten, wat mij betreft eet je 4 x een halve boterham met pindakaas extra.

Pindakaas bevat goede vetten en op deze manier kun je extra calorieen binnen krijgen zonder ongezond te eten.

Naast 2 extra boterhammen is het inderdaad goed om omgesuikerde en ongezoute noten te eten.
Ook kun je bijvoorbeeld wat yogurt of een danoontje extra nemen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:18

je hoeft het ook neit in 1 x te eten :) bijvoorbeeld om 08:00 broodje 1 en om 09:00 broodje 2. Maar ik zou eerder extra brood eten dan kleine tussendoortjes.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:26

Twee broodjes op een dag vind ik best weinig. Wat eet je aan avondeten?
Je kunt het ook verdelen met de broodjes. In plaats van een tussendoortje een broodje extra.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:30

Naast alle genoemde tips wat betreft eten, zorg er ook voor dat je de volgende keer dat je naar de dokter gaat van te voren wat extra drinkt....Eén liter water extra in je lichaam is ook gewoon een extra kilo. Geen structurele oplossing natuurlijk maar helpt je op dat moment misschien wel.

Niet overdrijven trouwens hoor, ineens heel veel water drinken is ook niet gezond!

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:36

Gaat het om een eenmalige controle, of krijg je de komende tijd vaker controles?
Als het eenmalig is, zou ik de komende tijd iets meer gaan eten in de vorm van wat gezonde koeken tussendoor en meer koolhydraten, maar verder niet te gek doen :P Geen MacDonalds enzo dus. Mocht je dan niet genoeg zijn aangekomen, dan zou ik inderdaad de tip van mijn voorganger opvolgen en net voordat je gaat veel (0,5/1 liter) water drinken. Het spoelt toch mooi door en het kan geen kwaad!

Als je blijvend aan moet komen dan zou ik toch naar een diëtist gaan, want dat is niet zo simpel op te lossen met wat meer eten. Je zult dan ook naar sport moeten gaan kijken, want spieren hebben ook massa!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:46

Laura_x_ schreef:
Je kunt het ook verdelen met de broodjes. In plaats van een tussendoortje een broodje extra.

dat is exact wat ik zei :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:50

demo_love schreef:
Gaat het om een eenmalige controle, of krijg je de komende tijd vaker controles?
Als het eenmalig is, zou ik de komende tijd iets meer gaan eten in de vorm van wat gezonde koeken tussendoor en meer koolhydraten, maar verder niet te gek doen :P Geen MacDonalds enzo dus. Mocht je dan niet genoeg zijn aangekomen, dan zou ik inderdaad de tip van mijn voorganger opvolgen en net voordat je gaat veel (0,5/1 liter) water drinken. Het spoelt toch mooi door en het kan geen kwaad!

Als je blijvend aan moet komen dan zou ik toch naar een diëtist gaan, want dat is niet zo simpel op te lossen met wat meer eten. Je zult dan ook naar sport moeten gaan kijken, want spieren hebben ook massa!

Iemand die moeite heeft om op gewicht te komen of te blijven moet zeker niet naar de sportschool gaan.
Hoe meer spieren je hebt hoe meer calorieen je op een dag verbrand, dan zal TS bijna 4 keer zoveel moeten gaan eten als dat nu doet.
Dat maakt het probleem alleen maar groter.

Het is een kwestie van meer van het goede gaan eten en dit langzaam op te bouwen zodat je, je er prettig bij blijft voelen en je niet misselijk eet.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:06

lifaya schreef:
Laura_x_ schreef:

dat is exact wat ik zei :')

Nee hoor, want jij zei niks over avondeten ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:30

de rest zei ik wel ;) Betreft avond eten eet ze wat de pot schaft, maak ik op uit de OP. en dat is prima. Het is belangrijker overdag goed te eten dan een zwaar avondeten te hebben

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 18:10

lifaya schreef:
de rest zei ik wel ;) Betreft avond eten eet ze wat de pot schaft, maak ik op uit de OP. en dat is prima. Het is belangrijker overdag goed te eten dan een zwaar avondeten te hebben

Ja, maar wat de pot schaft .. daar kun je ook nog veel in varieren. Eet ze echt een bord vol aardappels/groenten/vlees, of maar een beetje? Daar doel ik op. Goed avondeten is ook belangrijk!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 23:19

Maar het avondeten maakt momenteel toch niet echt uit kwa hoeveelheid?
Ts heeft ondergewicht, dus eet aan avondeten wss hetgene dat ze op kan. Meer kun je er niet indouwen, want dan gaat ze over haar nek (been there, done that :D ). Het is dus fysiek gewoon onmogelijk om er dan ook maar een hap extra in te krijgen, dan kokhals je gewoon. (wat meestal wel lukt, is iets heel anders, bv een yoghurtje of een ander dessert => aanrader dus!)

De tip van de boterhammen met pindakaas oid vind ik totnutoe het beste, maak sochtends je normale lunchpakket, en steek die twee extra boterhammen + een handje noten of een extra yoghurtje oid erbij), en zorg gewoon dat die tegen het einde van de dag op zijn. Al eet je ze in 1000 stukjes op, zolang je ze binnenhebt.
Krijg je drinkyoghurt binnen? in die flessen van danup oid, zit geloof ik een 500-700 calorieen, en dat drinkt ook nog makkelijk weg...

volgend dessertje is ook een caloriebommetje:
200 gram mascarpone, mengen met 200 gram gesuikerde slagroom. eventueel naar smaak nog een eetlepel suiker erbij.
Dit serveren over vers fruit (aardbeien :9 ) of over gecruncht speculoos.
Dit lepelt ook erg makkelijk binnen maar is vrij machtig :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:04

Eventueel zou je ensure/ enlive kunnen drinken tussendoor.
Dit zijn energierijke dranken met extra calorieen voor mensen met ondergewicht
http://www.sorgente.nl/webwinkel/drinkv ... orie:6.htm
ook zou je polycose en of ensurepoeder door dranken, soep of pudding kunnen doen.
Je moet nu er voor zorgen dat je flink wat calorieen extra tot je neemt ( op een gezonde manier)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:12

ik zou ook naast je ontbijt als broodjes drinkontbijt erbij drinken, die neem je normaal zonder brood erbij omdat er genoeg vezels etc. in zitten, maar als jij dat naast je ontbijt neemt is dat nog extra, en dat kan je zowieso de hele dag drinken, daar zitten veel koolhydraten in, elke avond aardappels, maïs etc.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:57

Evelyne79 schreef:
Eventueel zou je ensure/ enlive kunnen drinken tussendoor.
Dit zijn energierijke dranken met extra calorieen voor mensen met ondergewicht
http://www.sorgente.nl/webwinkel/drinkv ... orie:6.htm
ook zou je polycose en of ensurepoeder door dranken, soep of pudding kunnen doen.
Je moet nu er voor zorgen dat je flink wat calorieen extra tot je neemt ( op een gezonde manier)

Ja maar dat is nu juist niet gezond.
Ts is een onder eter en eet dus te weinig calorieen op een dag.
De gezonde manier is om langzaam meer calorieen binnen te krijgen.