Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

rumay schreef:Ik zou eerst eens met pa en ma gaan praten over hun opvoeding en wat het resultaat is voor jou als hij weer eens zijn zin krijgt.
En ik zou je toch aanraden nog eens naar de nanny te kijken hoe nou precies met de naughty step want hij weet dus al precies hoe hij jullie kan bespelen, en 1x waarschuwen en dan op de naughty step.
En wat betreft de dieren ik zou de neiging krijgen hem te laten voelen wat hij bij de dieren doet maar dat is pedagogisch vast niet verantwoord haha.
Lastig geval, zou idd een aantal dingen negeren en hem duidelijk maken met woorden waarom iets niet mag maar pff niet makkelijk.
En eten voordat de rest komt of ergens anders met hem gaan zitten zodat hij niet de gelegenheid krijgt en niet eten is jammer krijgt hij verder niks anders.
En volhouden is wel het toverwoord denk ik zo.
en de werking van de naughty step, ik weet hoe het zou moeten werken, maar zo werkt het niet bij alle kinderen. Het kind in kwestie zal niet nadenken over wat hij fout doet, wat eigenlijk wel zou moeten, maar mag je dat verwachten van een tweejarige? ik weet het niet..
alleen hij wil eigenlijk nooit iets lekkers, hij loopt alleen continu te zeuren om ranja. Zeg ik dan weer, je krijgt je ranja als je een hap hiervan neemt? Want al die suiker in die ranja lijkt me ook niet bevorderlijk voor het eetpatroon, daarom krijgt hij het van mij ook maar 2 keer per dag.

peacehorses schreef:Corelli: Hij heeft zeker wel contact met zijn ouders! Mama werkt gewoon hier thuis dus die is de hele dag door wel in de buurt en de weekenden heeft hij met papa en mama, plus de avonden vanaf 6 uur. Maar het zou een stuk prettiger zijn, als hij zich dan ook gedraagt, zodat er echt wat leuks van gemaakt kan worden. Beloningssysteem werkt niet, als ik hem uitleg dat we *iets leuks* gaan doen als hij zijn lunch eet gaat hij roepen dat hij dat wil, maar eet hij nog steeds z'n lunch niet. Hij weet ook als hij maar lang genoeg wacht, krijgt hij dat *iets leuks* uiteindelijk wel van papa en mama.

ashley1 schreef:Zo hebben we een poosje bijtend tegenover elkaar gezeten, zo van... Bring in on, kijken wie het eerste loslaat.![]()
Na een minuut (of een paar minuten, we hebben i.i.g wel een poosje zo gezeten), liet ze los en wat de 'machtstrijd' bepaald. Sindsdien heeft ze nooit meer gebeten
Zie het ook gewoon zo voor me

Corelli schreef:peacehorses schreef:Corelli: Hij heeft zeker wel contact met zijn ouders! Mama werkt gewoon hier thuis dus die is de hele dag door wel in de buurt en de weekenden heeft hij met papa en mama, plus de avonden vanaf 6 uur. Maar het zou een stuk prettiger zijn, als hij zich dan ook gedraagt, zodat er echt wat leuks van gemaakt kan worden. Beloningssysteem werkt niet, als ik hem uitleg dat we *iets leuks* gaan doen als hij zijn lunch eet gaat hij roepen dat hij dat wil, maar eet hij nog steeds z'n lunch niet. Hij weet ook als hij maar lang genoeg wacht, krijgt hij dat *iets leuks* uiteindelijk wel van papa en mama.
Thuis zijn bij het kind, betekent nog niet persé aandacht of echt, wezenlijk contact .. Ik heb toch het idee dat je oppaskindje daar naar hengelt, vooral omdat je aangeeft dat de ouders 's avonds ook voor de makkelijke oplossing kiezen (namelijk hem zijn zin geven in plaats van opvoeden en grenzen stellen) omdat ze waarschijnlijk moe zijn. Heel logisch misschien, maar wel heel lastig voor jou en ik vind het sneu voor het jochie
Anyway, kan je met hen in gesprek om hier één lijn in te trekken?
Iris82 schreef:Wat een verhaal ashley! Echt een catfight dus!!
TS: moet hij perse eten als de rest van de mensen ook eten. Eerder was geen optie want te vroeg. Maar als ie toch geen honger blijkt te hebben, zou later wel kunnen?
Het zal heel lastig zijn om een kind wat verschillende methodes gewend is, te vormen, vooral omdat ie terug kan vallen op zijn ouders op bepaalde momenten. Ze kunnen zich prima aanpassen, maar dan moet er niet een pappa of mamma roet in het eten gooien.
ik weet dat hij wel heel erg zo is, dat hij altijd wil wat een ander heeft. Maar zelfs als hij ergens om vraagt betekent nog niet dat hij het eet, maar het is het proberen waard 
Want als hij honger heeft zult hij echt wel wat eten wat er voorgeschoteld staat.

peacehorses schreef:El75, ik denk ook dat dat vaak het probleem is, maar ik heb hem liever fatsoenlijk opgevoed zodat ik over x weken/maanden geen problemen meer heb, dan dat ik straks alleen nog maar meer problemen krijg omdat hij altijd z'n zin krijgt.
Wat de ouders betreft: de gevolgen zijn dus niet voor hen, want zij zijn er niet, de gevolgen zijn voor mij, want ik spendeer 10 uur per dag met het kind en zij tussendoor steeds een kwartier, een halfuurtje, en de avonden. En ze hebben van tevoren gezegd, dat ik vrij ben in de opvoeding en zij vragen mij ook, of zij dingen goed doen, maar dat maakt het niet makkelijker om ze te vertellen dat ze het anders zouden moeten doen.
youngster schreef:TS is dat jochie ooit wel eens een weekend met zijn ouders?
Overigens moet je wel degelijk met de ouders gaan praten hierover. Je moet op 1 lijn zitten, en ook als zij begroet worden met gescheld, gejank en gekrijs is het hun taak om dit net zoals jij dit aan te pakken.
Mams die dan naar bed gaat, echt mijn spreekwoordelijke klompt breekt hoor
Lekker makkelijk, laat een ander het maar oplossen, het is verdorie wel HAAR kind.