opgezwollen buik!! help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

opgezwollen buik!! help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 21:40

Ik heb sinds vanochtend ( dat mij in ieder geval is opgevallen) een opgeblazen buik. Het ziet er echt uit als een soort zwangerschaps buik in de 3 maanden. Ik heb vandaag nog niet een drang gehad om een 'grote boodschap tedoen'. Maar pijn in mijn buik,misselijkheid etc heb ik geen last van.
Ik slik gewoon de pil. Alhoewel ik 2 weken geleden wel over mn nek ben gegaan door de wijn. Toen heb ik 3 stuks pil ingenomen. Omdat ik het er 1 keer had uitgespuugd had ik maar voor t zeker nog 1 ingenomen, maar toen kwam de diaree en vervolgens nog 1 in genomen en toen had ik alles binnen gehouden.
Ik ben best bang voor dat gene waar zoveel mensen blij van zouden worden, maar ik dus totaal niet.

Mensen met ervaring hiermee met deze problemen

Thats_Me

Re: opgezwollen buik!! help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:47

Even testje doen dan weet je het zeker :)

Echter een opgeblazen buik kan zoveel oorzaken hebben. Ik gok er op dat je eigenlijk gewoon iets verkeerds hebt gegeten.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:49

Ik heb zelf last van een spastische darm, die dikke buik komt mij dus erg bekent voor.
Wat ook kan is dat je dus ongesteld kunt gaan worden, maar met al die pillen lijkt mij dit sterk hahah.
Ik zeg, wacht nog ffkes 2 dagen af, mocht je een scheetje willen laten.. DOEN! :P
warme kruik op je buik en probeer je buik een beetje golvend met je hand in te duwen dan stimuleer je
de perestaliek van je darmen :D als je zeker wilt weten of je zwanger bent kun je altjid zwangerschaps test kopen.
Op condoomfabriek.nl kun je ze voor 7 euro kopen, en krijg je er nog gratis condooms bij ook :o

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 21:51

Ja als ik een scheetje wil laten doe ik dat altijd (bij mijn ouders dan) xd maar het lijkt echt alsof ik zwanger ben of gwn zo'n bierbuik heb. Mijn ma zei dat als het met mijn darm temaken heeft het pijn moet doen?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 21:52

Een test zou ik in feite niet durven halen omdat ik als het zo is, de waarheid niet onder ogen wilt zien. Maar misschien moet t toch ja

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:53

Ik zou echt even een zwangerschapstestje doen. Vriendin had ook een keer de pil ingenomen en moest kotsen. Toen had ze weer een nieue ingenomen maar is tog zwanger geworden :(

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:54

Ik denk niet dat je gelijk in "paniek"hoeft te raken ,hoor ;)
Je buik zal niet ineens in een dag veel "boller"zij ndoordat je zwanger zou kunnen zijn.
dat gaat geleidelijk aan.

JE hebt verder ook geen misselijkheid zei je?
Vermoeidheid,duizelig?
Andere eetgewoontes?
Periode overgeslagen?

Je kan idd wel een test doen om het uit te sluiten
(kruitvat 2 voor 5 euro )

Dan weet je het zeker ;)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 21:56

Maar kan ik na 2 weken al zoooon buik hebben? Btw ik lig nu bed en begin wel t 1 en ander tevoelen in mn buik en geborrel? Dat heb ik de heledag nog niet gehad

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:02

Ikzelf had pas na 5 maanden een
beginnend buikje.
Tot die tijd had ik gewoon dezelfde maat .
het verschilt per persoon natuurlijk,maar 2 weken?Dat zal vast niet ;)
ik heb de laatse dagen ook een opgeblazen gevoel gehad en een harde buik en je buik kan dan ineens veel "dikker" uitgezet zijn ;)
Waarschijnlijk heb je iets verkeerds gegeten of een beginnend virusje? of stress?

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:02

je komt er over 9 maanden zoizo wel achter, kun je het beter nu weten :P

maar eerlijk gezecht... jij moet gewoon even een vlink drolletje gaan draaien hahaha.
Ik heb ook niet altijd last van mijn buik hoor als hij bol is. Soms ligt hij stil, dan wordt hij
mega dik, dan gaat hij pijn doen, en dan moet ik naar de wc haha.

maar echt, ff kruikje erop doen _/-\o_

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:04

michelle933 schreef:
Maar kan ik na 2 weken al zoooon buik hebben? Btw ik lig nu bed en begin wel t 1 en ander tevoelen in mn buik en geborrel? Dat heb ik de heledag nog niet gehad

Stress over een mogelijke zwangerschap kan óók op je buik overslaan he :) Testje halen dan ben jij gerust en hoef je niet meer te stressen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:04

pas maar op dadelijk plof je uit elkaar :')

maar even serieus,
moet je niet gewoon ongesteld worden deze week?
wanneer heb je voor het laatst gepoept?
toevallig iets van bonen of uien gegeten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:05

In welke week was het dat je overgegeven hebt? Kijk even in de bijsluiter van de pil of het op dat moment echt kwaad kon.

Bij een prille zwangerschap heb je nog geen buikje. Is je buik dan opgezwollen, dan zijn het je darmen die wat van slag zijn. Hier was ik bij de eerste 24 weken zwanger en bij de tweede 13 weken toen mijn buik wat ging bollen. En wil je zeker zijn, dan zou ik toch een test doen. Je hebt het zo gehaald bij de kruitvat bijv. Daar kun je het gewoon zelf pakken en die van het eigen merk vind ik persoonlijk erg goed.

EDIT volgens mij zijn het dus gewoon je darmen. Drink even een groot glas lauw warm water, niet erg lekker maar kun je vaak ook beter van naar de wc.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 22:11

little_birdy schreef:
pas maar op dadelijk plof je uit elkaar :')

maar even serieus,
moet je niet gewoon ongesteld worden deze week?
wanneer heb je voor het laatst gepoept?
toevallig iets van bonen of uien gegeten

Haha flauw hoor :p
Ehm dat was gisteren.
Uien lust ik niet.
Bonen (die groene) niet bruine heb ik afgelopen week wel veel op als groente. 2 keer deze week al

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 22:15

bruine bonen kunnen ook gas veroorzaken in je maag en darmen,
zou het effe afwachten dus

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 22:18

In ieder geval bedankt allemaal!
Ikga maar slapen. Zonder jullie had ik de hele n8 wakker gelegen. Zoon doos ben ik dan ook wel weer. Tips of wat dan ook zijn altijd welkom. Ik zal morgen het even kijken aankijken en anders test halen of dokter

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 16:05

Volgens mij is het een soort van buikgriep dat momenteel de ronde doet. Het gaat over hoor.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:43

Even een schaaltje yoghurt met een flinke lepel met gebroken lijnzaad en je bent er zo vanaf ;)