vet en dun haar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxDanielleee

vet en dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 21:02

Hoi hoi,

Ik ben al heel lang op onderzoek uit en heb nog steeds geen antwoord gevonden.
Mijn haar is al een jaar erg dun en wordt steeds dunner. (Had eerst een volle bos krullen en heb nu dun en stijl haar.)
NU heb ik sinds een paar maanden ook nog eens vet haar.
Heb andere shampoos geprobeerd, hoofdhuid masseren en juist niet masseren. Elke dag wassen of juist het wassen uit stellen.
Nieuwe borstel kopen. Maar om een lang verhaal kort te maken het helpt niet en het word aardig vervelend.
Ik heb blond haar en je ziet het erg goed.
Ik irriteer me echt heel erg er aan dat mijn haar na het douchen zo weer vet is (lees binnen één dag) en dat het haar maar hangt in dunne slierten.
Kan niks met mijn haar.

Ik ben benieuwd of er een reden voor is..
En wat ik aan mijn vette en dunne haar kan doen..

Ik hoor het graag of jullie tips en adviezen hebben, of misschien wel de oorzaak.

corientjuhh

Re: vet en dun haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:05

Was jij met shampoo en daarna conditioner?
Wat bij mij heel erg heeft geholpen is shampoo en conditioner was dermolin
Wassen met shampoo en alleen co.ditioner in haar punten zeg maar van je haar staart maken en alleen in staart conditioner
Inmiddels wissel ik weer af met gewone shampoo en conditioner
Maar nooit meer conditioner op me.hoofdhuid
Want dan is t ook direct futloos geen volume en volgende dag vet hoe goed ik t ook uitspoel

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 21:09

ik gebruik in principe nooit meer conditioner.. En als ik het doe inderdaad alleen in de punten.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:12

Probeer anders een dermolin ik liep ook te kwakkelen
Had proef dingetje van dermolin en t hielp veel beter dan die anti vet shampoos
En slik je de pil?

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:41

Heb ook dun en snel vet haar. Dun en snel vet haar krijgen zit in de familie. Ik was iedere dag omdat het de volgende dags ook weer vet is en mijn hoofdhuid dan ook gaat jeuken. Gebruik nu sinds een paar weken shampoo en conditioner van Tigi. De recovery shampoo en de volume conditioner. Die laatste werkt echt heel erg goed en geeft echt meer volume. Wat mij betreft dus een aanrader! Mijn haar is sinds ik deze producten gebruik ook erg vooruit gegaan. Mijn haar was door de drogisterijmerken helemaal verknald (kon niet meer tegen de shampoo die ik eerst van de kapper had dus moest nieuwen uitproberen)

Maar als je haar zo dun word (heb je ook haaruitval?) en je krijgt steeds meer problemen ermee zou ik er zelf mee naar een dermatoloog gaan. Gebruik je ook medicijnen? Heb je bloedarmoede of problemen met je schildklier? Dat kan ook een rol mee spelen.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 07:32

Ik slik wel de pil.. En heb verder concerta, maar dat zou geen bijwerking moeten zijn.
Ik heb wel afgelopen vakantie lichtelijke vorm van bloedarmoede gehad.. Mijn haar valt vooral uit als ik het borstel. neem ik zo plukken mee. Maar het is niet zo dat ik kale plukken op mijn hoofd heb.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 07:39

Ik heb ook dun en vet haar. Wat ik nu doe is wassen met de Yes to Carrots shampoo van de tuinen. Beetje dure shampoo maar wel heel goed. Verder geen conditioner, want dat maakt alleen maar vetter.
Het wassen doe ik ook anders, namelijk 2x: eerst een piepklein beetje shampoo zodat het vette eruit gaat. Meestal schuimt het dan nog niet (omdat het vet is!). Daarna nog een keer met een klein beetje shampoo (ongeveer 1,5 cm doorsnee). Deze keer schuimt het al iets meer. Als ik op deze manier was, is het na de 2e dag meestal nog steeds niet vet, terwijl ik daarvoor aan het eind van de eerste dag al vet haar had.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:00

Hoelang slik je pil al want vet haar kan ook hormonaal zijn

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 11:09

Ik slik de pil al iets meer dan 6 jaar denk ik.
Ik ga maar eens een andere shampoo gebruiken.. want gister avond gedoucht en nu alweer vet haar.
word er niet goed vna

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:37

Hoe oud ben je? Ik heb zelf de laatste maanden (inmiddels wel bijna een jaar denk ik trouwens) ook best wel dun haar gekregen, snel pluizig en van boven juist snel vet. Ik heb het idee dat het ook door de leeftijdsfase komt (18/19/20 jaar). Van klasgenoten en andere leeftijdsgenoten hoorde ik wel dat er meer mensen last van hadden. Ik neem dan ook aan dat het binnen een nu en een aantal maanden wel weer beter zal gaan worden...

Misschien dat jij er ook last van hebt?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 01:46

Volgens mij lijkt je haar sowieso dunner als je het met conditioner wast.. Althans, bij mij word het dan zo slap en hangerig.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 13:43

Ja ik ben 20. Ik heb nu verschillende natuurlijke producten gekocht om het uit te proberen.
En ga binnekort naar de kapper om te laten adviseren. Ik durf me haar niet meer los te dragen want het hangt maar en merk echt dat dit heel belangrijk is voor me. Best vervelend dat ik gewoon boos naar andere meiden kan kijken, omdat ze mooi vol haar hebben

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:45

Misschien zit de oorzaak niet aan de buitenkant, maar aan de binnenkant. Kan de huisarts niet iets voor je betekenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:50

Voor het dunner worden van je haar zou ik ook naar de huisarts gaan.
Mijn haar was op ten duur ook vet, zelfs net nadat ik het gewassen had. Ik gebruikte altijd Herbal Essences, maar die werkte dus niet meer. Ik heb toen kennis gemaakt met Aussie, een redelijk duur merk dat verkocht wordt bij Etos. Ik gebruik de Uplifting Volume. Mijn haar is niet meer vet. Ja, ik was het wel elke dag, maar het is aan het eind van de dag niet jeukerig vet op mijn hoofd. Heerlijk! Conditioner gebruik ik NOOIT op mijn hoofdhuid, alleen in mijn lokken.

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 13:57

Ik slik sinds 2-3 jaar vitamine b pillen, dit is goed voor je haar en ook nagels. Voor het vet worden heb ik geen tips