gebroken arm, weet iemand iets?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

gebroken arm, weet iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 18:46

hoi,

ik heb mn arm gebroken, het is gezet zegmaar (gewichten aan vingers), maar ben nu 4 dagen verder,
hoort het dan nog heel veel pijn te doen dat je niet zonder pijnstiller kan?
ik ben namelijk best bang dat t verkeerd aangroeit dan haha!

Patriciavt

Re: gebroken arm, weet iemand iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:49

Iets breken is niet fijn en je kan idd nog best een paar dagen flink napijn hebben. Goed rust houden, braaf je pijnstillers slikken *opbouwen van een pijnstiller-spiegel* en als je het niet vertrouwd, gewoon naar het ziekenhuis bellen!

Hoe heb je t voor elkaar gekregen??

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:50

Ja, het kan zeker nog zoveel pijn doen! Mijn man heeft op 1 augustus zijn arm gebroken en de eerste 2 weken heeft hij onafgebroken aan de pijnstilling gezeten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 00:17

Ik heb drie weken lang liggen krijsen als een varken ;)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 04:59

T'is nu 5 jaar geleden.. Pols staat scheef doordat ik dmv pijnstillers niets neer voelde en naar deed met die gips..

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 14:02

Patriciavt schreef:
Iets breken is niet fijn en je kan idd nog best een paar dagen flink napijn hebben. Goed rust houden, braaf je pijnstillers slikken *opbouwen van een pijnstiller-spiegel* en als je het niet vertrouwd, gewoon naar het ziekenhuis bellen!

Hoe heb je t voor elkaar gekregen??

vallen van mn paardje haha,
ik wou opstappen, maar ik denk dat ze t er niet mee eens was,
voordat ik helemaal 'goed' in tzadel zat, spurde ze hard weg en gaf ze een spring-bok sessie,
aangezien de teugels daardoor door heel dr manen zaten, ben k gevallen :(

daarna nog doodleuk met 1 hand paard afgezadeld, jankend en al,
ik dacht, komt wel goed!
niet dus -O-

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:43

Dat klinkt inderdaad als een nare val :(:) . Waarschijnlijk wordt de pijn grotendeels veroorzaakt door spierpijn en pijn bij bijv. de peesaanhechtingen. Bij het breken, maar vooral bij het zetten is alles behoorlijk van z'n plaats getrokken, dat heeft tijd nodig om te herstellen. Als het kan is het fijn om tussendoor wat te slapen, als je tenminste door de pijn heen in slaap kunt vallen.

Als het echt niet te harden is zou je de huisarts om pijnstilling kunnen vragen of je kunt laten checken of het gipsverband niet te strak zit. Maar de pijn is waarschijnlijk toch iets waar je doorheen moet.

Beterschap! Y;(

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:51

Ik heb 2 jaar geleden 2 ribben gebroken (tegen een paaltje gevallen :Y) ) en de eerste 2 weken waren echt heel pijnlijk, daarna voelde ik dat het bot niet meer schoof en de pijn werd dan ook al minder, ik heb uiteindelijk, met afbouw, 4 weken pijnstillers nodig gehad

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:54

mijn zoon heeft een half jaar terug zijn rechterarm gebroken en vorige maand zijn linkerarm
eerste keer niet gezet, tweede keer wel maar hij heeft er hooguit 2 dagen pijn aan gehad...
in totaal 6 paracetemolletjes en verder totaal geen last meer.
ik zou dus niet weten of het normaal is dat je er nog pijn aan hebt....je zou de poli even kunnen bellen voor de zekerheid?

sterkte in ieder geval ! want lastig is het in ieder geval, wel zo'n gips-arm ;)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:02

naar in het gips zitten...zit zelf ook!! alleen voor mij een anderen reden komt bij mij steeds terug. mijn pezen worden op gerekt in mijn enkel en dan mag ik twee keer zes weken zitten. net zes weken achter der rug en nu net een week anderen been. ik weet dat ik zo wie zo vier weken pijn heb maar ja met een breuk kan dat anders zijn. sterkte

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 15:07

Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt. Heb je je boven- of onderarm gebroken?
Zelf heb ik 2x een bovenarm gebroken gehad :') en heb ik toch echt de eerste 4 weken zware pijnstillers gekregen. Dit wel op advies van het ziekenhuis.
Ik kreeg er wel maagbeschermers bij overigens.
Veel beterschap!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 09:57

Ik heb vorig jaar mn pols gebroken! En heb daar zeker nog een week botpijn aan gehad! De eerste 3 dagen waren de ergste! Daarna zakte het en na een week kon ik gelukkig zelf m'n broek uitdoen!

Want elke beweging/aanraking met die pols deed me zo zeer!

En een pieperd ben ik niet, wat op m'n 15de heb ik een week op een gebroken voet gelopen met het idee die is vast gekneusd!

Maar m'n pols was zo'n rare breuk! En op 2 plekken een breuk en op 1 plek een scheurtje!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 23:32

Heb je het gevoel dat het gips knelt? Of zit de pijn echt op de plaats waar het gebroken is?
Wanneer moet je terug?

Een paar tips:
Geef je arm rust en hou hem goed hoog.
Neem je pijnstillers op vaste tijden in.
Bel met het ziekenhuis als je vingers bleek of blauw worden, of gaan tintelen.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:00

Denk dat dat van het type breuk afhangt, mijn pols heeft nauwelijks zeer gedaan nadat ie in het gips was gezet. Pas met revalideren deed ie zeer :(

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 00:30

ik heb in april mn pols arm en middenhandsbeentje gebroken, ik heb toen een pijnstillerspiegel opgebouwd maar mijn 1e gips zat te los waardoor alles nog kon bewegen.. en omdat ik zoveel pijnstillers moest slikken ahd ik weinig last van pijn.. de 1e week was heel erg.. maar daarna werkte die pijnstillers en viel t wel mee waardoor ik mn arm weer ging belasten (longeren, hoofdsel om, wandelen met 1 hand, uit en in de wei doen) en dat was niet zo slim.. de 1e week dacht ik door die pijnstillers dat ik wel weer kon rijden, op de pony van n vriendin gekropen zonder zadel in t bos, maar dr kwam n slootje aan dus toen liet ze haar pony los en die naait er tussen uit.. uit reflex pak ik ook andere teugel.. dagen niets kunnen doen.. ook was ik de allereerste dag gevallen op mn gips.. k dacht dat k flauw viel.. na 2/3 weken was mn bijrijder mn paardje aan t rijden omdat ik t niet kon maar hij wilde niet aangalloperen dus ik erop ik denk tik me de zweep dan loopt ie wel door maar dat werd n boksessie val k er dus weer af en weer op mn gebroken arm.. t resultaat van alles was dat toen ik uit t gips was mn arm helemaal blauw was van altijd da vallen met t gips en dat k er nu nog steeds last van heb en hahaha dit allles is op 1 april begonnen. dus geef rust en houd t hoog denk niet dat t wel gaat want daar ga je spijt van krijgen.. so do i.

hoop dat je hier iets aan hebt.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 01:23

Leg je arm op een kussen als je gaat slapen en overdag zeker de eerste week omhoog houde.

Als het echt zeer doet paracetamol innemen.

Verder de komende 6 weken extra vitaminen binnen krijgen sinaasappel etc en zorgen dat je genoeg melk drinkt.
Klinkt onbenullig maar je botten hebben daar echt baat bij.