Ik werk in de horeca 7/8 uur per dag (staand en lopend) en ben vanochtend naar de huisarts geweest (om dat ik van die zware/moeie/tintelende benen had) en het blijken spataderen te zijn.
Heeft iemand tips voor mij? of oefeningen? (of supplementen om je aders wat sterker te maken?)
Steunkousen. Niet charmant maar bijzonder effectief
paddraigh
Geplaatst: 05-09-12 20:30
idd steunkousen verder zo niets geloof ik je eraan laten helpen help ook geen ene reet , want dan duiken ze wel weer ergens anders op en ja ik spreek helaas uit ervaring.
Sporten helpt! Niet te lang rechtstaan, maar ook niet teveel neerzitten (beweging!) In de douche (kan je op het einde doen) eens afwisselen op koude straal (warmte is nl. niet goed, dus schrap saunabezoekjes e.d. maar). Afwisselen naar koude in de douche is goed voor de bloedsomloop dus ook preventief tegen spataders.
Hihi ik heb hier alleen koud water (of warm ligt aan de temperatuur buiten ) Sauna zal ik ook niet snel doen, en sporten gaat wat lastig, want ik ben hypermobiel, dus heb ook nog last van mijn gewrichten. Steunkousen moet ik laten aanmeten helaas... Wat een nachtmerrie.