nepnagels, acryl of gel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

nepnagels, acryl of gel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 21:47

Hoi,

Mijn nagels zien er niet uit en worden ook niet meer netjes. Dagelijks in de tuin, bij de paarden, de honden, een huishouden etc.

Ik overweeg dus nepnagels. De kosten en het bijhouden houden me tegen.

En er zijn 2 soorten nagels en ik heb geen idee wat bij me past. Wie kan voor en nadelen opnoemen van 1 van de type nagels?

Liesje89

Re: nepnagels, acryl of gel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:58

Ik heb een tijdje gelnagels gehad en dat vond ik echt heel prettig. Minder slecht voor je nagels dan acryl en het ziet er natuurlijker uit. Ook kun je gelnagels wat beter zelf onderhouden tussen de opvulbeurten door. Ik kan ongeveer 3 tot 4 weken wachten met het opvullen.

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:00

Ik vind persoonlijk acrylnagels veel mooier. Gel is vaak dik en ziet er een stuk nepper uit.
Ook ik doe 3 tot 4 weken wachten met opvullen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:00

Liesje89 schreef:
Ik heb een tijdje gelnagels gehad en dat vond ik echt heel prettig. Minder slecht voor je nagels dan acryl en het ziet er natuurlijker uit. Ook kun je gelnagels wat beter zelf onderhouden tussen de opvulbeurten door. Ik kan ongeveer 3 tot 4 weken wachten met het opvullen.

En is dat hard? Breekt of scheurt dit niet?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:02

ja tis hard :)

Je moet het eigenlijk zelf een keer ervaren
ik heb beide gehad

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:03

Morfeo schreef:
Ik vind persoonlijk acrylnagels veel mooier. Gel is vaak dik en ziet er een stuk nepper uit.
Ook ik doe 3 tot 4 weken wachten met opvullen.

Ok, dat is goed om te weten.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:03

shilady schreef:
ja tis hard :)

Je moet het eigenlijk zelf een keer ervaren
ik heb beide gehad

En wat vond jij fijner/mooier?

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:06

Ik heb gel gehad , heel natuurlijk en niet dik . Gevolg gel nagel is gescheurd toen
Ik bij mijn paard was.
Ik heb het liefste acryl is het stevigste :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:07

zolang beide door een goede styliste is gezet is gel zeker niet dikker dan acryl of natuurlijker.

Acryl is zeer zeer hard, ik heb met beide ervaring en ook zelf gezet, als ik met gel mijn nagels stootte had ik pijn, als je je hand met acryl stoot is de schade vaak erger, mijn nagel scheurde volledig doormidden tot aan mijn nagelriem en was gitzwart. Gel is zoveel flexibeler, maar als je veel met grove schoonmaakmiddelen etc werkt is acryl weer beter, gel "smelt" altijd een beetje of vervormt.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:07

gel is iets buigzamer en dikker, waardoor het minder snel afbreekt
acryl is dunner en harder, ziet er dus natuurlijker uit, maar breekt dus sneller af
is allebei even slecht voor de nagel, maar de keuze is vaak een persoonlijke voorkeur

ook ik heb beide gehad, mijn voorkeur gaat uit naar acryl

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:08

Ik heb ook beide gehad, en mijn voorkeur gaat ook uit naar acryl

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:11

Mijn moeder heeft ook voorkeur voor acryl :j ik zelf gel alleen heb ik nu al jaren geen gel meer, heb mooie lange nagels van mezelf :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:11

_Friemel schreef:
zolang beide door een goede styliste is gezet is gel zeker niet dikker dan acryl of natuurlijker.

Acryl is zeer zeer hard, ik heb met beide ervaring en ook zelf gezet, als ik met gel mijn nagels stootte had ik pijn, als je je hand met acryl stoot is de schade vaak erger, mijn nagel scheurde volledig doormidden tot aan mijn nagelriem en was gitzwart. Gel is zoveel flexibeler, maar als je veel met grove schoonmaakmiddelen etc werkt is acryl weer beter, gel "smelt" altijd een beetje of vervormt.

Ik werk niet zoveel met schoonmaakmiddelen hoor.

Ik ben wel onhandig, stoot nogal eens, dat zou dan pleiten voor gel ;) Vanwege de flexibiliteit.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:12

Ohja, ik wil french manicure, om alle rauwrandjes te verbloemen. Is er dan nog een pro of contra tegen gel of acryl?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:14

dat is voor de meeste stylistes makkelijker te maken met acryl :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:36

Ik ben nagelstyliste en zet beide, maar voorkeur voor mijn eigen nagels gaat naar acryl :)
Acryl is harder en als je je goed stoot, dan ben je niet de nagel kwijt (bij gel wil het nog wel gaan luchten). Ik gebruik overigens 'dip acryl' waardoor je heel dunne nagels krijgt.

Acryl is inderdaad gevoeliger voor schoonmaakspul, gel is flexibeler en glanst meer.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:40

Tegenwoordig heb je als aanvulling op de traditionele acryl en gel ook de soak off gel. Hiermee kún je een korte verlenging maken voor bijvoorbeeld de eerste weken. Je eigen nagels krijgen dan de kans om verder te groeien zonder te scheuren en breken.
Na deze weken kun je de verlenging laten verwijderen en overgaan op enkel de versteviging van je eigen nagel. (uiteraard kun je ook zonder de verlenging de versteviging laten aanbrengen)
Hier kun je een french van maken, maar je kunt ook voor een kleur gelpolish kiezen. Deze lak blijft meerdere weken zitten.
Ook kun je voor alleen de kleurpolish kiezen.

Voordeel van deze verstevigingen is dat het er niet afgevijld hoeft te worden, maar dat het eraf geweekt kan worden.

Qua stoten etc kan ik nog geen eigen ervaring geven.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:40

Ik heb gelnagels, die vind ik zelf fijner dan acryl. Voelt wat 'natuurlijker' aan. Overigens heb ik wel regelmatig op mijn wijs- en middelvinger acryl omdat ik niet zo heel handig ben en deze dus regelmatig stoot en daardoor de nagel er vaak vanaf viel.

Het verschil zie je nauwelijks en de nagels blijven perfect zitten nu :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 11:51

Gel

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:02

Ik heb acryl, werk in de paarden en vind het een geweldige uitkomst. Mijn eigen nagels gaan snel kapot en met acryl blijven ze lang mooi.
Loop de hele dagen met paarden in de hand, stallen uitmesten en paarden rijden en logeren en nergens last van.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 17:06

ladyenpippi schreef:
Ik heb acryl, werk in de paarden en vind het een geweldige uitkomst. Mijn eigen nagels gaan snel kapot en met acryl blijven ze lang mooi.
Loop de hele dagen met paarden in de hand, stallen uitmesten en paarden rijden en logeren en nergens last van.

Mooi om te weten :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 20:25

Ik heb zelf alleen ervaring met acryl. Gel staat erom bekend flexibeler te zijn, breekt wat sneller dan acryl. Maar als acryl breekt is het snel pijnlijk, maar ik kan me het maar 1x in al die tidj herinneren dat ik dat heb gehad eigenlijk.

Zou ze sowieso niet te lang laten zetten trouwens, echt lange nagels is toch minder praktisch en breekt toch sneller dan kort. En sowieso nepnagels is wel beter voor behoud om in de tuin met handschoenen aan te werken oid ;)

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:55

ik heb gel en acryl gehad. Gel zat bij mij mooier, kwam geen lucht onder. Bij acryl wel wat meer. Alleen bij acryl is het fijner dat als je je een keer echt hard stoot of ergens achter blijf hangen, deze nagel er af breekt. Ik had met mijn gel nagel dat ik een x achter mijn teugel bleef hangen met mijn vinger met gevolg dat die nagel soort dubbel klapte maar er dus niet af kon, en daardoor helemaal paars blauw en dik werd. Omdat die zwelling ook niet er weg kan dooor die gel die je nagel tegen houd...

ik zou voor acryl gaan als je veel met je handen werkt

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 14:34

Ik weet niet of je ook lange nagels wilt, maar anders is gelpolish een aanrader! Dat is niet heel veel dikker dan een paar laagjes nagellak, maar wel echt keihard en stootvast. Ik laat het sinds mei elke 4 weken doen (french manicure) en ik heb nog nooit 1 lelijke of kapotte nagel gehad. Het is goedkoop en ziet er niet als nepnagels.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 20:18

Mrijn schreef:
Ik weet niet of je ook lange nagels wilt, maar anders is gelpolish een aanrader! Dat is niet heel veel dikker dan een paar laagjes nagellak, maar wel echt keihard en stootvast. Ik laat het sinds mei elke 4 weken doen (french manicure) en ik heb nog nooit 1 lelijke of kapotte nagel gehad. Het is goedkoop en ziet er niet als nepnagels.

Nee, ik wil juist korte nagels!

Is de gelpolish daar geschikt voor?