opeens last van blaas, wie herkent dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dniekje

opeens last van blaas, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 18:15

Zo af en toe heb ik opeens heel erg last van mijn blaas. Heel erg het gevoel dat ik moet plassen, wat ontzettend zeer doet. Heb hiervoor al vaker urine laten onderzoeken waar niks uit.kwam. Ik heb eerder wel meerdere keren blaasontsteking gehad, en al eens een echo van de blaas.

Nu heb ik dus weer last van mijn blaas, dit kan zo over zijn, maar ooklnger duren..herkennt iemand dit?
Mijn excuses voor eventuele spelfouten zit op mijn telefoon.

Alwiene

Re: opeens last van blaas, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:48

Bedoel je een gevoel wat op menstruatiekrampen lijkt maar dan in de blaas? Of een beetje wat je kan hebben als je het véél te lang opgehouden hebt, maar dan terwijl dat niet zo is? Want dan herken ik het. Heb ik bij vlagen ook last van, maar weet de oorzaak niet en het verdwijnt ook altijd vanzelf weer. Vervelend is het wel inderdaad.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 21:55

nee dat herken ik niet! heb nu toch wel sterk het vermoeden dat het alweer een blaasontsteking is!

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 21:59

Dit had ik gister ook, had de hele tijd het gevoel alsof ik onwijs nodig moest plassen maar ik was dan net geweest en hoefde helemaal niet, dit bleef wel even zo!

Helaas heb ik ook geen idee wat het is :( !Ik blijf dit wel even volgen!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:01

Met blaas ontsteking is dat zo naar...

Ik heb het al wel tig keer gehad.
Maar tegenwoordig voel ik het niet eens meer.
Ik herken het puur aan het geurtje..

KLinkt raar, maar als je blaas ontsteking hebt heeft je urine een specifiek geurtje dat herken je meteen.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:03

hmm ga er liever niet aan ruiken _O-

ik heb er ook echt last van, heb over de avond 4 paracetamols gehad waardoor 't nu wel weer gaat. enige wat helpt is zowat in een warm bad gaan liggen.. morgenochtend maar even langs de dokter!

heb het vrij regelmatig.. wat wel erg vervelend is! ook al eens gehad dat ze zelfs geen ontsteking oid konden vinden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:15

Dniekje schreef:
hmm ga er liever niet aan ruiken _O-

ik heb er ook echt last van, heb over de avond 4 paracetamols gehad waardoor 't nu wel weer gaat. enige wat helpt is zowat in een warm bad gaan liggen.. morgenochtend maar even langs de dokter!

heb het vrij regelmatig.. wat wel erg vervelend is! ook al eens gehad dat ze zelfs geen ontsteking oid konden vinden.

Daar hoef je ook niet aan te ruiken.
Dat is zo sterk, dat ruik je wel tijdens het plassen... :+

Oke klinkt goor, maar geloof mij! Als je echt last van een bacterie hebt dan ruik je die.. haha

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:17

hmm, heb al tig keer blaasontsteking gehad maar nog nooit geroken :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:22

OOh.. Assistente van de huisarts zei dat dat heel normaal was bij blaas ontsteking!! hahaha :')

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:25

misschien dat ik er ook niet opgelet heb, kan ook hoor!
ik heb trouwens ook wel cranberry tabletten, maar die helpen ook niet bepaald om het te voorkomen..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:26

Nee, die dingen hielpen bij mij ook nooit..

Zelfs 7 antibiotica kuren hielpen niet :Y)

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 22:28

nu krijg ik er wel een beetje een hard hoofd in na al die jaren, bij mij helpen de antibiotica kuren op 't moment zelf wel, maar het is ook zo weer terug!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:30

daantjuhhh schreef:
Met blaas ontsteking is dat zo naar...

Ik heb het al wel tig keer gehad.
Maar tegenwoordig voel ik het niet eens meer.
Ik herken het puur aan het geurtje..

KLinkt raar, maar als je blaas ontsteking hebt heeft je urine een specifiek geurtje dat herken je meteen.

Ja dat heb ik inderdaad ook, apart geurtje is het. (en nee daar hoef je niet met je hoofd voor boven de wc, ruik je gelijk als je plast :P )

Vervelend TS, succes bij de HA morgen.

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 07:53

Jep, dat geurtje is idd normaal hoor, hoeft er denk ik niet altijd te zijn, bij mij is het er ook niet elke keer :) Ik zit er nu zelf ook weer mee, maar ik heb nu altijd medicijnen in huis...zo gauw ik iets voel of ruik neem ik al een pilletje in en dat onderdrukt het vaak voor het echt heel zeer gaat doen. Misschien kan je aan je huisarts vragen om medicijnen zodat je die altijd in huis hebt.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 09:53

Dat is idd misschien wel handig. we hebben iig altijd wel zo'n urinecontainer voor het geval dat er weer een blaasontsteking op komst is. ik ga het straks laten controleren bij HA :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:59

Cranberry preventief slikken, even voor je gezocht want ik weet dat je een bepaalde dosis van cranberry's moet slikken, vaak zit in de goedkopere tabletten niet genoeg:

Om blaasontsteking te voorkomen wordt aangeraden om, om de 2 à 3 maanden een kuur te doen van 15 dagen met ‘Urell’ (cranberry capsules). De capsules bevatten uitsluitend zuivere veenbessen.

De bacteriën, oorzaak van urinaire ongemakken, hebben op hun buitenmembraan draadjes die men adhesinen noemt. Hierdoor kunnen de bacillen zich op de wanden van de urinewegen vasthechten en zo urinaire ongemakken veroorzaken.

Een groep bestanddelen van de veenbes, de
proanthocyanidinen van het A-type (PAC), gaan de hechting van de bacillen tegen zodat urinaire ongemakken geen kans meer krijgen. Doordat de bacteriën zich niet meer kunnen vasthechten, worden zij op natuurlijke wijze met de urine afgescheiden. Daarom raadt men ook aan om veel water te drinken.

Bron:
http://www.mijnapothekersadvies.be/joom ... Itemid=105

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:03

Drink je wel voldoende?

Ik heb dat soort klachten dus ook als ik te weinig drink, voelt als blaasontsteking-achtige klachten idd.
Heb zelf ook regelmatig blaasontsteking gehad en daar lijken deze klachten ook op.

Bij mij helpt het als ik zodra ik dat voel heel veel ga drinken, dan trekt het meestal wel snel weg.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 10:04

Ja ik drink voldoende, ik let er altijd extra op of ik wel voldoende drink, om te voorkomen dat ik last van mn blaas krijg!
Toen ik het gisteren voelde opkomen heb ik ook gelijk heel veel gedronken, meestal helpt het wel maar nu dus niet!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:05

Heb ik ook wel af en toe, nooit 'echt' blaas ontsteking gehad maar een aantal keer 'bijna' dan krijg ik last van m'n blaas, aandrang om te plassen, maar komt (bijna) niets en plassen doet zeer. Warmte help enorm in beweging blijven ook. Ik ga dan altijd heel veel (water) drinken en slik 2 paracetamol, neem een lange warme douche (in bad liggen is nog lekkerder) en neem na 2 uur weer 2 paracetamol. Ik probeer mijn plas op te houden, maar meestal als ik het dan niet meer houd, moet ik echt plassen omdat ik zo veel gedronken heb dan. Na een halve dag is het dan wel weer over bij mij. Ik drink ook wel eens hot drink van echinaforce dat helpt ook :)
Cranberry schijnt ook goed te helpen omdat je dan je urine verzuurt waardoor de bacterie niet kan overleven, maar zelf vind ik cranberrysap niet lekker.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 04-09-12 10:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:05

Ik heb nog nooit blaasontsteking gehad, maar ik herken het wel... Ik heb wel eens pijn in m'n blaas als ik, zoals ProudJustify, te weinig heb gedronken.
Heel belangrijk is het om dan water te gaan drinken. Eventueel kan je een scheutje citroen toevoegen aan het water.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:10

jorretje schreef:
Heb ik ook wel af en toe, nooit 'echt' blaas ontsteking gehad maar een aantal keer 'bijna' dan krijg ik last van m'n blaas, aandrang om te plassen, maar komt (bijna) niets en plassen doet zeer. Warmte help enorm in beweging blijven ook. Ik ga dan altijd heel veel (water) drinken en slik 2 paracetamol, neem een lange warme douche (in bad liggen is nog lekkerder) en neem na 2 uur weer 2 paracetamol. Ik probeer mijn plas op te houden, maar meestal als ik het dan niet meer houd, moet ik echt plassen omdat ik zo veel gedronken heb dan. Na een halve dag is het dan wel weer over bij mij. Ik drink ook wel eens hot drink van echinaforce dat helpt ook :)
Cranberry schijnt ook goed te helpen omdat je dan je urine verzuurt waardoor de bacterie niet kan overleven, maar zelf vind ik cranberrysap niet lekker.

Je moet nooit je plas ophouden, dat is nummer 1 oorzaak van blaasonstekingen. Mensen zijn druk en nemen niet de tijd om te plassen, en houden het (soms een hele dag) op waardoor bacterien de kans krijgen. Urine is een afvalstof vol met bacterien, dus zodra je drang voelt altijd gaan!

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:13

wat bij mij dus wel helpt als ik weer last heb (wat bij mij overigens niet komt door het ophouden, dat doe ik niet) is véél water drinken en dat een paar keer zo lang mogelijk proberen op te houden en dan ineens veel te kunnen plassen...dan voelt het meestal na een paar uur al veel beter dan dat ik telkens kleine beetjes ga plassen. Ik denk dat het dan beter uitspoelt ofzo...maar dat zal wel per persoon verschillen!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:19

Te lang wachten, of niet goed uitplassen. Hang je vaak boven een bril (op het werk of op school oid)? Dan kan je ook je spieren slecht ontspannen, en blijft er dus vaak wat urine achter, waar je heel snel een blaasontsteking van krijgt.

Hoe dan ook, zo vaak een blaasontsteking hebben is absoluut niet gezond! Het kan van kwaad naar erger gaan en ook nierbekkenontsteking veroorzaken, en dat is absoluut geen pretje. Ik zat daar een keer heel dicht tegenaan, en ik kon gewoon niet meer lopen van de pijn, alleen met mijn knieën opgetrokken tot aan m'n kin op de bank en een kruik erbij, anders was het niet uit te houden. Misschien een keer een goed gesprek met je dokter hierover? Wellicht weet hij handelingen of middelen om het te voorkomen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:21

Wat helpt als je vaak last van je blaas hebt is cranberry pillen (of verse cranberry) eventueel aangevuld met vit.C.

Ik heb jarenlang om de haverklap blaasontsteking gehad of iig een geïrriteerde blaas, cranberry helpt echt goed (preventief) en kan een beginnende ontsteking zelfs laten verdwijnen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:23

Wat ik altijd deed als ik weer 'last kreeg' flinke shot cranberry, flink wat Vit C 9werkt allebei flink verzurend en daar houden de bacteriën niet van) veel water erbij drinken en proberen even een tijdje op te houden (dus niet steeds die mini plasjes doen) dan weer eens gaan plassen, zo spoel je alles 'schoon'

als het niet helpt, uiteraard naar de HA voor een AB kuurtje