fitter op je paard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lotte_2

fitter op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 15:46

Hé Bokkers!

We weten natuurlijk allemaal dat het belangrijk is om naast het paardrijden oefeningen uit te voeren om fitter en sterker te worden/blijven.
Ikzelf ben hier best wel mee bezig, en ken ook wel een aantal (simpele) oefeningen.
Maar mijn probleem is dat ik altijd heel enthousiast wil beginnen, bijvoorbeeld met hardlopen voor de conditie, maar dat ik na een week alweer afhaak om allerlei verschillende redenen(neem er vaak gewoon te weinig tijd voor).

Wat ik dus wil vragen:
Welke oefeningen voeren jullie uit om beter de paardensport te bedrijven?
Waar zijn deze oefeningen goed voor?
En vooral: hoe houden jullie het vol?

Mag echt van alles zijn! Ook zoiets simpels als rechtop je stoel zitten en je zitbotjes even zwaar belasten om aan de core te werken.

Ik hoop op een hoop vernieuwende oefeningen en natuurlijk dat ik het nou eens een keer wat beter kan gaan volhouden.
Mijn conditie is nog niet eens zo heel slecht, ik wil meer fysiek erg gaan verbeteren(stevigere buikspieren ed. )

Ik ben benieuwd! :D

emilyxx

Re: fitter op je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:04

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:07

Ik zwem en fiets. Fietsen voor de conditie en zwemmen om zelf soepel te blijven.

Helaas kan ik met een kapotte knie niet alles meer maar probeer zelf wel zo fit mogelijk te blijven.

Ik heb een tijdje fitness er bij gedaan, maar joh, dat is zooooo saai dat ik daar maar mee gestopt ben, slecht hè.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:09

even zien..

touwtjespringen, armspieren trainen om aan beide kanten even sterk te worden (net als mijn benen trouwens..) met een boek op je kop de trap op en neer ( recht in je rug, schouders, nek, hoofd) op een been staan, buikspieren, en nog wel meer maar daar kom ik nu even niet op. Fietsen natuurlijk, van en naar paard ;)

Zijn gewoon veel dingen die niet veel tijd vragen...Op 1 been tandenpoetsen, de trap moet je toch wel op, sit-ups voor buikspieren kunnen 's ochtends als je wakker wordt enz. Het hoeft niet veel tijd te kosten. :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:12

Heen en weer naar stal fietsen is per dag een uur. Verder uitmesten. En verder ben ik niet echt een sporter.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 16:27

Ik doe aan krachttraining en ik merk wel degelijk verschil tijdens het rijden. Helaas rij ik erg weinig :)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 00:42

8minutes workouts van youtube (man met zn iets te strakke blauwe legging met een vrouw en man op de achtergrond in het park, werkt echt super!!)

fietsen, skeeleren, stallen mesten, hardlopen

spreek met jezelf een doel af... miss is er een hardloopwedstrijd bij je in de buurt, dowload je een bijv. 5km programmatje van internet en vraag je vrienden om mee te doen.. samen je doel bereiken motiveerd beter dan alleen. uuhm verder idd evenwichts dingetjes. vast wel te vinden op youtube

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:50

Ik ga naar sportschool.. Erg leuk vind ik zelf! En ik fiets (als ik ergens heen wil is dat minstens een half uur heen-) , en lekker met de hond wandelen, tijdens het rijden zelf kun je ook veel doen, ..

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 07:26

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 07:44

phormicola schreef:
Ik doe aan krachttraining en ik merk wel degelijk verschil tijdens het rijden. Helaas rij ik erg weinig :)

Same here, vooral de buikspieren zijn fijn!
Verder fiets ik sowieso heen en weer naar stal en soms nog extra. En doe ik ook cardiotraining als ik toch in de sportschool ben. En loop ik hard, nu ong 5 km per keer

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 15:24

Wat een leuke ideeen staan ertussen. Met een boek op je kop de trap op en neer :)

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 17:20

Toevallig heb ik over dit onderwerp een onderzoek gedaan en een verslag voor moeten maken op school. Ben hiervoor ook in contact geweest met Ruud Jacobs van fit te paard en heb een hele verzameling huis tuin en keuken oefeningen die iedereen kan doen met uiteg en ook waar ze voor dienen. Als iemand hier interesse in heeft moet die anders maar zijn mailadres pb-en en dan mail ik hem wel door :)