Word er zo moe van, hoesten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Word er zo moe van, hoesten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 07:41

Heey allemaal!

Het is weer is zo laat, ben weer gigantisch aan het hoesten.. ;(

Nu is dat begonnen met wel degelijk een aanleiding, ik hoestte echt dikke donkere slijm proppen op. Alleen ditzelfde verhaal heb ik vorig jaar ook gehad, begonnen met een echte aanleiding tot hoesten dat was echter snel over (weekje, nog niet eens...) Maar vervolgens was ik nog echt hele weken achter mekaar aan het hoesten, gewoon "droog" hoesten, ik hoestte niks op, zat niks vast in m'n keel of iets. Helemaal niks. :? Uiteindelijk heeft mams me naar de HA gestuurd en ook die kon toen niks vinden, het zag er gewoon netjes uit klein beetje aan de rode kant door het vele hoesten (schraapt toch wel en je keel word er droog van volgens mij), annyway waarschijnlijk raken m'n hersens nu dus zo snel 'verslaafd' aan hoesten dat ze maar het signaal blijven geven dat ik moet hoesten.

Fijn! Enigste wat ik er volgens de HA tegen kon doen was gewoon zoveel mogelijk proberen in / tegen te houden, maar dit wil gewoon niet altijd soms ben je er gewoon niet helemaal op verdacht. Mijn vraag dus zijn er niet meer dingen die je er tegen kan doen? Het gemene is dat ik er s nachts ook gewoon echt wakker van word en dan een hele tijd gewoon wakker lig. Weer naar de HA met hetzelfde verhaal gaat weinig nut hebben, weet nu al wat ze gaat zeggen aangezien de klachten en alles t zelfde zijn als vorig jaar. -O-

Word er gewoon zo moe van :(

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:57

Veel water drinken doe ik altijd dat houdt het droge weg. of stroop met thee mengen.

Iets zoeken wat smeert.

PocoGaucha

Re: Word er zo moe van, hoesten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:59

een stevige borrel voor je gaat slapen helpt bij mij altijd heel goed. gewoon een fles jagermeister of een ander kruidendrankje halen en die onder je bed leggen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:57

Darolan hoestcapsules halen. De retard. Helpen heel lang en goed. Althans bij mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:00

Hoestdrank die de impuls om te hoesten tegengaat innemen. Ik heb altijd de donkerblauwe/paarsige versie van Natterman, die werkt heel goed. Houdt alleen ook in dat je rijvaardigheid wordt beinvloed dus ik zou het niet net nemen als je gaat autorijden ofzo, maar werken gaat mij prima af als ik het inneem (en slapen gaat nog beter)! Na 4 uur ongeveer is het uitgewerkt, als ik heftig hoest word ik dus ook om klokslag 4 uur wakker omdat ik opnieuw begin te hoesten (ga om twaalf uur slapen ongeveer), dan neem ik het opnieuw en 5 min later lig ik lekker te pitten :z

Succes!

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:01

Heb je niet gewoon kinkhoest en moet je toch wat antibiotica? Kinkhoest heerst weer heel erg, onze zoon had het ook heeft lopen blaffen van juni tot midden augustus , knapte pas op na een keurtje.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:37

Hoestdrank doet helaas niets.
Misschien dat je aan je HA codeïne kunt vragen? Ik vind dat ook niet helpen, maar misschien dat het jou wel helpt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:41

Codeine inderdaad.
Dat hielp bij mij super, ik had de mazzel dat we de dag erna in frankrijk arriveerden en het daar gewoon te koop is.
Probeer het alleen in de perken te houden, ik zat erna lekker verstopt namelijk..
Nu heb ik het wel ruim een week meerdere keren per dag gebruikt..

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:42

Warmer aankleden. Heeft het misschien met je longen te maken?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:48

Zelf gebruik ik geen hoestdrank meer maar de pilletjes van Bisolvon die werken fijner voor snachts. Neem en 2 in en kan heerlijk 8 uur doorslapen. Slijm komt dan los.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 11:06

Zal dan eens even naar de drogist moeten gaan om te kijken wat helpt, maar het is meer dat ik continu een signaaltje vanuit m'n hersens krijg (zoals de HA zei) die aangeven dat ik moet hoesten, terwijl er dus helemaal niks is om van te hoesten... :\

Kan altijd proberen iets van een hoestdrankje of van die pilletjes, vanmiddag maar eens even naar de drogist dus.. Ben benieuwd dan of het werkt..

Warmer aankleden? Nog warmer? Ik weet eigenlijk wel zeker dat het niks met m'n longen is, waar anderen nog met t-shirts buiten lopen loop ik al met een shirt met lange mouwen,, gister ook al een vest aan terwijl er nog genoeg in t-shirt liepen.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:14

hoestdrank hielp bij mij niet veel. Zodra ik begon met hoesten {ook droge kriebelhoest, kun je echt niet tegenhouden} dronk ik gelijk een beker thee met honing. 's Nachts dan, overdag hoestte ik vrijwel niet omdat ik dan druk bezig was. Maar zodra ik naar bed ging, was het binnen twee minuten feest. Dus dan gelijk maar weer uit bed, thee met honing, desnoods drie bekers, en dan weer naar bed. Moest ik natuurlijk na anderhalf uur heel nodig plassen en dan begon het hele gedoe weer opnieuw. Heeft een week geduurd {erg weinig geslapen}, maar toen was het over. Je moet inderdaad die reflex van dat hoesten zien te doorbreken, want er is gewoon helemaal geen reden meer om te hoesten. Oh, en ik lig normaal met mijn hoofd op een heel plat kussen, met dat hoesten zat ik bijna rechtop tegen een stapel kussens aan. Dat scheelde ook heel erg veel. Sterkte....ik ben blij dat ik er weer van af ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:40

Waar staat er dan dat hoestdrank niks doet? Ik lees niet dat TS het al geprobeerd heeft.

TS, de hoestdrank die ik bedoel die onderdrukt inderdaad dat signaal. Volgens mij doet codeine dat ook dus dat helpt zeker ook goed.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:42

????? Ik schreef alleen dat hoestdrank bij MIJ niet hielp. Kan best zijn dat het bij een ander wel helpt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:44

Ffortuna schreef:
Waar staat er dan dat hoestdrank niks doet?

Volgens mijn behandelend longarts. Het smeert de keel wat, maar dat doet honing ook. Dus werken, neuh.

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:51

Ben je al getest op kinkhoest? Heerst heel erg en ik heb het ook.. Lig nachten wakker van het hoesten, niet geschoten is altijd mis..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:52

Dan denk ik dat dat verschilt per persoon want als ik hoestdrank neem met codeine (zoals het product dat ik noemde) werkt dat wel degelijk :)

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:55

_Marinke_ schreef:
Zal dan eens even naar de drogist moeten gaan om te kijken wat helpt, maar het is meer dat ik continu een signaaltje vanuit m'n hersens krijg (zoals de HA zei) die aangeven dat ik moet hoesten, terwijl er dus helemaal niks is om van te hoesten... :\

Kan altijd proberen iets van een hoestdrankje of van die pilletjes, vanmiddag maar eens even naar de drogist dus.. Ben benieuwd dan of het werkt..

Warmer aankleden? Nog warmer? Ik weet eigenlijk wel zeker dat het niks met m'n longen is, waar anderen nog met t-shirts buiten lopen loop ik al met een shirt met lange mouwen,, gister ook al een vest aan terwijl er nog genoeg in t-shirt liepen.

niet vervelend bedoelt maar kun je niet iemand anders voor je naar de drogist laten gaan? anders besmet je andere mensen misschien.. ik vind dat altijd best smerig als ik bijv in de ah boodschappen doe en er loopt iemand langs te blaffen als een zeehond en lekker al die bacterieen rond te hoesten. je kunt er ook mensen mee besmetten die heel zwak en ziek zijn. thuisblijven dus. waarom gaan mensen met griep en verkoudheid toch altijd naar buiten? ze besmetten andere mensen daardoor!

sorry maar mijn vader is overleden dankzij mensen die lekker in zijn buurt aan het hoesten waren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:55

Ffortuna schreef:
Dan denk ik dat dat verschilt per persoon want als ik hoestdrank neem met codeine (zoals het product dat ik noemde) werkt dat wel degelijk :)

Bijzonder, dan hadden de longartsen van het Nederlands Longcentrum toch wel wat beter op mogen letten op school ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:56

Bijzonder dat je dat durft te stellen, ik ken namelijk longartsen die zeggen dat het wel werkt :) Maar goed, ik heb ook geen hoge pet op van het NLs Longcentrum, kan uit ervaring zeggen dat daar enkel idioten werken.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:57

Ffortuna schreef:
Bijzonder dat je dat durft te stellen, ik ken namelijk longartsen die zeggen dat het wel werkt :) Maar goed, ik heb ook geen hoge pet op van het NLs Longcentrum, kan uit ervaring zeggen dat daar enkel idioten werken.

Ach, die idioten wisten mijn zeer zeldzame ziekte op een zeer juiste manier te behandelen, dus enkel idioten, mwah...
Maar inderdaad, misschien dat ze niet zo hard voor je lopen als je een standaard patiëntje bent. Laten we eerlijk zijn, we hebben allemaal weinig op met routine; iets nieuws/speciaals lopen we allemaal wat harder voor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:59

Het gaat niet om mezelf, ik heb héél gezonde longen. Mijn moeder heeft een zeer, zeer, zeer zeldzame aandoening en daar hebben ze haar naar huis gestuurd, en daarna is ze bijna overleden. Zeldzaam genoeg mevrouwtje? Je bent echt niet de enige in ons land die iets aan de longen heeft of veel ervaring heeft met longartsen hoor :z

mandymonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:02

Ik ben altijd als de dood voor "overblijvende hoestjes". Inderdaad zo'n tergende kriebel, je kan het niet tegenhouden en je weet dat je je keel blijft irriteren en dus blijft hoesten. Vicieuze cirkel, bijzonder irritant.

Bij de apotheek kan je capsules krijgen die 8 uur lang werken en ze wérken ook echt. Geen idee welk merk, rood-met-geel doosje volgens mij en de drogist verkoopt ze sinds een jaar ofzo in ieder geval niet meer, mag niet, omdat het zo'n sterk werkend middel is. Maar je hebt er geen recept voor nodig van de HA, gewoon vrij verkrijgbaar. Hierboven wordt ergens Darolan genoemd, dat zou het best kunnen zijn, want ik zit met de merknaam "Dampo" in mijn hoofd, maar dat klopt volgens mij niet.

Wat verder bij mij enorm geholpen heeft, maar dat zou ik pas doen als je vaker met zo'n lange periode van doorhoesten geconfronteerd wordt, is een bezoekje aan de homeopaat. Ik hoestte altijd gerust een maand of 6 door na een simpele verkoudheid. En één keer was het zó erg dat ik haast dacht weer kinkhoest te hebben (dat heb ik al eens gehad, dus de kans dat ik dat nog een keer zou krijgen was niet zo heel erg groot). HA kon er niets mee, dus naar een homeopaat. En zij heeft het voor elkaar gekregen om me binnen ongeveer een week volledig te laten stoppen met hoesten en na die tijd heb ik nooit meer van die heel lange perioden van doorhoesten gehad. Het duurt een week of 2, hooguit 3 en dan is het klaar. En dat is (met recht!) zo'n verademing!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:02

Ffortuna schreef:
Het gaat niet om mezelf, ik heb héél gezonde longen. Mijn moeder heeft een zeer, zeer, zeer zeldzame aandoening en daar hebben ze haar naar huis gestuurd, en daarna is ze bijna overleden. Zeldzaam genoeg mevrouwtje? Je bent echt niet de enige in ons land die iets aan de longen heeft of veel ervaring heeft met longartsen hoor :z

Eh... heb je issues? Mag via PB hoor :)
Ik heb even getemd, want ik snap je persoonlijk post niet zo, want volgens mij ken ik jou niet? :)

Ik geef hier enkel aan wat mijn longarts verteld heeft, dat is alles. Het is aan TS om voor zichzelf te kijken wat voor haar werkt.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 03-09-12 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:03

Nee hoor, totaal niet. Maar ga geen dingen lopen bleren als je zelf geen wetenschappelijke opleiding op het gebied van geneeskunde gedaan hebt. Als je gepromoveerd bent op de werking van hoestdrank hoor ik het graag!