Bloeddruk heel laag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bloeddruk heel laag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:42

Hoi!

Ik heb gisteravond voor de grap mijn bloeddruk gemeten.
Vinger op m'n pols, timer op m'n mobiel aan,
87 slagen in 80 seconden en ik heb echt goed geteld. Ik schrok best wel omdat als ik 'bloeddruk 90' googlede er /60 achter kwam te staan. Vanmorgen nog is gemeten, 95/80. Nu is het het natuurlijk niet professioneel gemeten maar toch. Is dit nou extreem laag of ben ik gek.

Ik ben wel moe en emotioneler, heb minder eetlust maar of dit hier aan ligt vraag ik me af.

furious

Re: Bloeddruk heel laag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:44

Je hebt nu je pols gemeten (hartslag) en niet je bloeddruk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:48

Als je met je vinger op je pols hebt gemeten, dan meet je de polsslag (hartslag), niet de bloeddruk.
87 slagen in 80 seconden is een hartslag van 65 (per minuut) en dat is heel normaal voor een hart in rust. (Normaal is 60-80)

Bloeddruk meet je met zo'n opblaasbaar manchet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:49

Begon me al zorgen te maken. [***] zei ook dat het laag was namelijk... 87 is goed dus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:56

Als je 95/80 had dan zou je nu al lang op Intensieve Zorgen liggen :') Je bovendruk en onderdruk mogen niet gelijk zijn, dan ben je namelijk dood (of zo goed als).

Jij hebt je hartslag gemeten, dat kan je ook door een vinger onder je kaak op de zijkant van je hals te leggen, daar voel je het nog duidelijker.

Ik heb bijvoorbeeld in rust vaak een hartslag van 40 of 50 en een bloeddruk van 9/7 tot zelfs 9/4,5. De ene mens kan hier goed mee leven, de ander minder, hangt van zoveel factoren af. Sporters of mensen met een sporthart gaan een een lagere hartslag in rust hebben dan mensen die niet sporten.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:59

Ik heb ook een lage bloeddruk, met een te hoog cholesterol. Nadat ik dit jaar in het ziekenhuis heb gelegen ben ik er achter gekomen dat ik een hele lage hartslag heb in rust.
Ze konden hem niet lager in stellen dan 40 slagen per minuut, en als nog kroop mijn hartslag daar onder. 38 slagen per minuut van het minimum.
Ik ben denk ik gewoon relaxed geboren!!! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:08

Aha, weer wat geleerd!

Chilllll YSB hahaha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:10

Mijn bloeddruk is ook heel laag, en hartslagen zijn ook lager dan gemiddeld, maar behalve dan dat ik snel duizelig ben merk ik daar niks van
Gisteren laten meten met bloeddruk apparaat van moeder en heb 95/60 en 54 hartslagen

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:34

Zoiets heb ik ook, zolang je zelf geen klachte hebt kan het niet zo'n kwaad.