Als ik bij mijn verzorg paard ben zijn er natuurlijk wespen.
En ik ben er heel erg bang voor..
Wat ik er aan doen?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
want niet overal en persé bij paarden heb je wespen
wel vliegen.
ik heb geen idee wat er tegen te doen is.

Liselot schreef:Waarom ben je zo bang voor wespen? Als jij gewoon rustig blijft en de wesp zich niet bedreigd voelt steken ze echt niet uit het niets.
En als ze steken, ja dat doet even zeer, maar na een uurtje voel je daar al niets meer van. Om eerlijk te zijn heb ik liever een wespensteek waar je zo snel van af bent, dan een steek van een daas waar je nog een week last van hebt
zelf geen sterk ruikende deodorant opdoen en ook geen parfum, daar komen ze namelijk op af
weet in ieder geval niet hoe ik ze boos heb gemaakt. Ook ben ik bang dat ze zich verstoppen en je ze per ongeluk plet waardoor ze je steken. En maar een uurtje last van? Dat duurt bij mij zeker wel een week, zo'n dikke arm en de pijn
Wat ook wel hielp was een hele kledder insectenspray op de wesp zelf sproeien (spray op de paarden hielp ook, maar er waren enkele hardnekkige wespen!)
Bhriseis schreef:Deze zomer zaten er af en toe hele gemene wespen aan de paarden hun benen; ze konden ze niet afschudden en de wespen waren ook gigantisch groot, met een hele lange dikke angel... nog nooit heb ik zulke monsters gezien, en de paarden (die normaal niet zo snel van hun stuk raken door die engerds) werden er echt helemaal panisch van. Bijgevolg spanden mijn Fjord en ik samen tegen de mormels: zij wachtte braaf tot de wesp stilzat, en ik mepte ze van haar af, en trapte ze vervolgens doodWat ook wel hielp was een hele kledder insectenspray op de wesp zelf sproeien (spray op de paarden hielp ook, maar er waren enkele hardnekkige wespen!)
Dus nuja, dat is wat ik er mee heb gedaan... maar ik vraag me wel af: kennen jullie de soort wespen die ik beschrijf? Het waren echte doortrapte mormels, en stuk voor stuk hadden ze zo'n lange opvallende angel