Aangezichtspijn is, naar mijn menig nog het beste te vergelijken met een enorm fel ontstoken kies/kaak waarvoor eerst een kuur antibiotica nodig is, voordat de tandarts er überhaupt iets mee kan. Ik heb agv mijn ms een winterperiode last gehad van aangezichtspijn en het is echt gekmakend, dus ik kan me voorstellen Tatyana dat je er graag zo snel mogelijk vanaf wilt.
Er zijn verschillende soorten medicatie die afzonderlijk en soms ook gecombineerd voorgeschreven kunnen worden. Ik kreeg destijds van mijn neuroloog bv Lyrica, alleen kon ik er helaas niet heel goed tegen. Gelukkig heb ik nadien niet mee zo lang aan een stuk die pijn gehad, nu komt het af en toe aanvalsgewijs en kan ik het wel af met 'normale' pijnstilling; paracetamol met codeïne of paracetamol en ibuprofen 600.
Kunnen ze bij jou al iets zeggen over de mogelijk oorzaak van de zenuwpijn en waar zit de ergste pijn. Dan heb je een idee welke van de drie takken van de trigeminus (aangezichtszenuw) je zo loopt te plagen. Als je meer infomatie wilt, aangezichtspijn staat ook wel bekend als TN ofwel trigeminus neuralgie.
Sterkte!