aangezichtpijn/zenuwpijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tatyana

aangezichtpijn/zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 18:47

Hallo,

Lang getwijfeld, toch topic aangemaakt...

Sinds een aantal weken heb ik last van zenuwpijn in mijn gezicht, ook wel aangezichtpijn genoemd.
Hiervoor zit ik nu aan de carbemazepine.
Dit is best een heftig middel, maar ik doe er alles voor om weer pijnvrij te worden. Dit is geen leven zo...

Ik heb dit topic vooral aangemaakt in de hoop op herkenning en misschien tips.

Iemand?

Rennie89

Re: aangezichtpijn/zenuwpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 20:55

Ben je gevallen op je gezicht of heb je veel stress? Zou ook de oorzaak kunnen zijn...

Ik ben 8 maanden geleden van een paard gevallen op de zijkant van mijn gezicht en een steen (?) kwam vlak onder mijn ooglid terecht en ik kreeg dus een zenuwbeschadeging. Ik heb echt weken lang last gehad, het voelde dood aan en trilde vreemd... Heb nu nog steeds het "trekkende" gevoel (tussen mijn oog naar mijn bovenlip, 1 zenuw) maar denk dat dit wel iets anders zal zijn dan wat jij hebt?

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 22:22

Aangezichtspijn is, naar mijn menig nog het beste te vergelijken met een enorm fel ontstoken kies/kaak waarvoor eerst een kuur antibiotica nodig is, voordat de tandarts er überhaupt iets mee kan. Ik heb agv mijn ms een winterperiode last gehad van aangezichtspijn en het is echt gekmakend, dus ik kan me voorstellen Tatyana dat je er graag zo snel mogelijk vanaf wilt.

Er zijn verschillende soorten medicatie die afzonderlijk en soms ook gecombineerd voorgeschreven kunnen worden. Ik kreeg destijds van mijn neuroloog bv Lyrica, alleen kon ik er helaas niet heel goed tegen. Gelukkig heb ik nadien niet mee zo lang aan een stuk die pijn gehad, nu komt het af en toe aanvalsgewijs en kan ik het wel af met 'normale' pijnstilling; paracetamol met codeïne of paracetamol en ibuprofen 600.

Kunnen ze bij jou al iets zeggen over de mogelijk oorzaak van de zenuwpijn en waar zit de ergste pijn. Dan heb je een idee welke van de drie takken van de trigeminus (aangezichtszenuw) je zo loopt te plagen. Als je meer infomatie wilt, aangezichtspijn staat ook wel bekend als TN ofwel trigeminus neuralgie.

Sterkte!

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 06:08

Hai, bedankt voor de reacties!

Het zijn bij mij de onderste 2 takken die de prikkels geven.
Er is geen oorzaak te vinden helaas. Dus nu met een anti-epileptica de zenuwpijn aan het onderdrukken.
Bij mij is het een combinatie van oor, kies en keelpijn, weet dus letterlijk niet waar ik het zoeken moet als ze alledrie gaan. Wat helaas meestal zo is.
Vanmorgen voor het eerst pijnvrij wakker geworden, maar van korte duur. Nu dus snel wat te eten en een pil erin. Hopen dat het helpt...

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 15:12

Ik heb na een mislukte neusholte operatie (10 jr geleden) last gekregen van aangezichtspijn. Het uiteinde van de tricheminus zenuw is bij mij toen geraakt en beschadigd. Na maanden diclofenac pijnstillers (onderhoudsdosis) geslikt te hebben, ben ik in contact gekomen met een arts die neuraaltherapie toepast.
Bij neuraaltherapie verdooft men de zenuw/het stoorveld wat direct verlichting geeft en op termijn de pijn minder laat worden/geheel wegneemt. (www.neuraaltherapie.nl)
Je moet alleen niet bang zijn voor naalden... Mijn laatste bezoek kreeg ik er 31.... :=

Sterkte en succes!