Pijn achter linkeroog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

KimE

Pijn achter linkeroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:55

Hallo allemaal,

Sinds begin mei heb ik af en toe last van een pijnlijk linkeroog, of eigenlijk erachter. Als ik recht vooruit kijk is er niets aan de hand, enkel bij beweging van mijn oog doet het pijn. Eerst waren het losse dagen dat ik er last van had, nu is het al ongeveer een week of 2 vrijwel iedere dag. Soms bij veel oogbewegingen blijft de pijn nog even 'sudderen' in mijn voorhoofd aan de linkerkant.

Het houdt geen verband met verkoudheid en ik heb geen druk bij mijn oog als ik voorover buig. Ik ben ook bij de opticien geweest, die was binnen 5 minuten al klaar met de mededeling dat er niets mis is met mijn zicht of oogdruk.

Ik vraag me af of dit iemand bekend voorkomt, vast wel :)

kensha

Re: Pijn achter linkeroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:01

En je heb nergens anders last van spanning ?, bijv in de nek of de onderrug.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:35

Oooh ik ken dat!
Voor mijn gevoel komt het altijd doordat ik verkeerd heb gelegen in m'n slaap, m'n vuist in m'n oog of zoiets... Soms is het af en toe en soms duurt het wat langer inderdaad.

Dian_Dina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:37

Misschien kun je beter langs een brillenwinkel gaan waar een optometrist werkzaam is, deze hebben meer verstand van oogspieren/zenuwen ed als de opticien. Als die niet bij je on de buurt zit kin je denk ik beter even langs de huisarts gaan. Het kan iets met je oogspieren te maken hebben.

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-12 16:10

kensha schreef:
En je heb nergens anders last van spanning ?, bijv in de nek of de onderrug.

Beetje domme vraag misschien, hoe uit zich dat precies? Ik heb zelden last van mijn rug of nek. Als ik er last van heb is het puur spierpijn die ik kan herleiden tot een activiteit de dagen ervoor.

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:10

Het klinkt toch redelijk als een oogdruk probleem! Heeft de opticien je oogdruk ook gemeten (met een puf apparaatje in je oog?)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-12 16:29

Ja dat heeft hij inderdaad gedaan, met die vervelende pufjes. Niets aan de hand zei hij.
Ik twijfel een beetje om naar de HA te gaan, gisteren en vandaag eigenlijk geen last gehad, maar dat zou morgen zomaar anders kunnen zijn.

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:30

Ik zou er voor kiezen toch maar even te gaan! Met hoofdpijn die geen duidelijke oorzaak heeft zoals erg druk of spanning of idd oogdruk zou ik gewoon het zekere voor het onzekere nemen! Ik heb trouwens soms een mega hoge oogdruk en dan ga je naar het ziekenhuis en dan is hij normaal terwijl ze toen bij de opticien zich rot schrokken dus ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat dat het niet is! Is de druk gemeten op het moment dat je last had?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 17:15

De druk is gemeten toen ik last had, al was het die dag "helaas" minimaal. Ik heb inmiddels een afspraak staan bij de huisarts. Heel het weekend geen last gehad, maar vandaag weer behoorlijk dus ik heb de knoop maar doorgehakt. Gek eigenlijk, dat dat zo'n drempel moet zijn.

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:24

Ja idd die dokters hebben er voor geleerd en horen het niet erg te vinden dat je komt ook al zou het blijken dat het voor niks is (zegt iemand die echt nooit voor zichzelf naar de dokter gaat ha ha) maare wat zei de doker? of moet je nog?

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 17:01

Helaas kan ik pas volgende week maandag terecht, ze zijn ernstig onderbezet op dit moment. Ik zal je op de hoogte houden :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 15:57

Het mag nog in het topic: vandaag ben ik bij de HA geweest en hij staat (weer) voor een raadsel. Ik heb nog een aantal andere klachten die niet relevant zijn hiervoor maar die ook niet verklaard kunnen worden. Hij heeft me doorgestuurd naar een oogarts dus dan maak ik daar maar een afspraak.
Hij heeft geen idee wat het kan zijn dus ik heb ook nog geen mogelijke diagnose gehoord.

Mreddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 10:23

Nou spannend en heel raar, maar gelukkig wordt er wel verder gekeken/gezocht, sterkte ermee!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:05

Gelukkig neemt ie het wel serieus en laat het verder onderzoeken, succes