Ontgiftigingskuur nieren en of lever

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Ontgiftigingskuur nieren en of lever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 11:37

Wie heeft hier ervaring mee? En welke kuur heb je gevolgd en waarom ging je het doen.

Ik zit te twijfelen of ik dat zal gaan doen omdat ik altijd moe ben en het altijd koud heb.

aslo

Re: Ontgiftigingskuur nieren en of lever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:24

Voor je in het wilde weg zulke kuren gaat volgen, zou ik gewoon eerst eens naar de HA gaan en je klachten voorleggen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 12:32

HA ben ik al geweest, die zegt dat ik te veel doe en stuurt me naar een psycholoog.

Ik rij 2 paarden per dag, werk 15 uur in de week en zit op school. Ben 25.

Verder heb ik aan dit soort reacties niks, ik vraag puur naar ervaringen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:36

Tja, zelf dokteren is nu eenmaal niet zo slim... Waarom heb je de dokter niet uitgelegd wat je dan wel wilt als je niet naar een psycholoog wilt?
En hoe denk je dan dat zo'n kuur je gaat helpen?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 12:40

Nogmaals, ik vraag puur naar ervaringen..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:50

Waarom denk je dat dat gaat helpen tegen vermoeidheid of kou?
Ervaringen van mezelf: dat zijn mij goed bekende problemen, en wat het allerbeste werkt, echt met ruime voorsprong, is extra slaap. En het allermoeilijkste daaraan is de discipline opbrengen om te zorgen dat je -minstens voor een periode- effectief 8 uur kan slapen (en je dus toch nog net iets langer in je bed te vinden bent).

Verder over die kuren hier een linkje van onze overheid (België)
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... t_id=10589

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 12:56

Ik slaap 9 uur per nacht, heb geen pfeiffer, vitamine B12 is goed, ijzer is goed, schildklier is goed. Als ik een uur wakker ben kan ik voor mijn gevoel weer naar bed.

Huisarts zegt dat het psychisch is, ik geloof het niet.

Tegenwoordig wordt je lichaam door vanalles en nog wat verzuurd en je nieren en lever zijn daar de dupe van. Vandaar dat ik opzoek ben naar ervaringen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:02

Mijn tante, nicht en vriendin van mijn vader hebben lever-reiniging gedaan :j
Dit is ze prima bevallen :) Dit was d.m.v. een aantal dagen(ik geloof een week?)lang elke dag een fles pure appelsap te drinken en daarna moesten ze iets doen met bitterzout. Zal vast wel op internet te vinden zijn :j
Mijn tante is veel bezig met het lichaam en gezondheid, en is ook werkzaam in die branche, dus die wist wel wat ze deed :)

Het leek op deze kuur:
http://www.denatuurlijkeheelweg.nl/de-l ... reiniging/
Alleen zonder de leverreinigingdruppels en die groene klei :+

Heeft gewerkt, want er kwamen stenen uit :j

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:03

Wat eet en drink je zoal op een dag? Je kan door je eetpatroon wat aan te passen al veel bereiken op het gebied van meer energie en wat ontgiften. Vervang alle frisdrank, vruchtensap en koffie door water en groene thee of kruidenthee, schrap alle toegevoegde suikers uit je eten, net als alle witmeel. Wil je het wat heftiger aanpakken, eet dan twee weken geen koolhydraten (ook geen fruit) en bouw het daarna langzaam weer op.

passiepeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:14

Ik studeer kruidengeneeskunde en natuurvoedingsleer en kan je wel wat tips geven als je wil. echter kun je wellicht het beste even langs gaan bij een kruiden/natuurgeneeskundige of een homeophaat. natuurlijk zijn er allerlei manieren te vinden op internet ed. echter is dit per persoon verschillend qua hoeveelheden etc.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:15

Dreamy schreef:
Mijn tante, nicht en vriendin van mijn vader hebben lever-reiniging gedaan :j
Dit is ze prima bevallen :) Dit was d.m.v. een aantal dagen(ik geloof een week?)lang elke dag een fles pure appelsap te drinken en daarna moesten ze iets doen met bitterzout. Zal vast wel op internet te vinden zijn :j
Mijn tante is veel bezig met het lichaam en gezondheid, en is ook werkzaam in die branche, dus die wist wel wat ze deed :)

Het leek op deze kuur:
http://www.denatuurlijkeheelweg.nl/de-l ... reiniging/
Alleen zonder de leverreinigingdruppels en die groene klei :+

Heeft gewerkt, want er kwamen stenen uit :j

Kijk hier heb ik wat aan, dank je wel :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:17

Ik drink 3 liter op een dag, begin met brinta met melk, vervolgens alleen water en groene thee.

Eet verder veel volkoren brood, weinig boter en weinig vlees. Wel vis en eieren. Genoeg groente en fruit, kiwi, appel, banaan..

Walnoten eet ik ook veel door de sla

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:18

passiepeer schreef:
Ik studeer kruidengeneeskunde en natuurvoedingsleer en kan je wel wat tips geven als je wil. echter kun je wellicht het beste even langs gaan bij een kruiden/natuurgeneeskundige of een homeophaat. natuurlijk zijn er allerlei manieren te vinden op internet ed. echter is dit per persoon verschillend qua hoeveelheden etc.

Bedankt voor de tip!

Ben wel sinds kort begonnen met chlorella en spirulina tabletten. Wie weet scheelt dat ook al een hoop

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:20

Bonny_CT schreef:
Ik drink 3 liter op een dag, begin met brinta met melk, vervolgens alleen water en groene thee.

Eet verder veel volkoren brood, weinig boter en weinig vlees. Wel vis en eieren. Genoeg groente en fruit, kiwi, appel, banaan..

Walnoten eet ik ook veel door de sla

Ziet er netjes uit, mijn tante haar eetpatroon ziet er ook bijna precies zo uit :j alleen zij eet bijna geen brood, want dat verstopt alleen maar.
(wel crackers)
Zij heeft echter geen klachten van moeheid of kou, ze is 60 en ziet eruit als midden in de 40 en is bloedfanatiek met sporten!
Dus denk niet dat het persé aan je eetpatroon ligt :n

Sport je wel? Krijg je ook energie van!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:26

Ik rij 2 paarden per dag, loop soms nog hard :) en fiets gemiddeld 2 keer in de week 12 km. Dat doe ik genoeg..

Heb veel stress gehad en narcoses in het verleden.. Denk dat mn lichaam gewoon verzuurd is.

Mn paard krijgt ook druppels voor lever en nieren soms ter reiniging, denk dat het voor een mens ook niet kwaad kan. Vandaar dat ik hier op zoek was naar ervaringen :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:31

Bonny_CT schreef:
Ik rij 2 paarden per dag, loop soms nog hard :) en fiets gemiddeld 2 keer in de week 12 km. Dat doe ik genoeg..

Heb veel stress gehad en narcoses in het verleden.. Denk dat mn lichaam gewoon verzuurd is.

Mn paard krijgt ook druppels voor lever en nieren soms ter reiniging, denk dat het voor een mens ook niet kwaad kan. Vandaar dat ik hier op zoek was naar ervaringen :)

Kwaad kan het niet hoor :) Je kunt het eens proberen!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:55

Bonny_CT schreef:
Heb veel stress gehad en narcoses in het verleden..

Waarom geloof je dan niet dat het psychisch is? Dat is gewoon ook een van de mogelijkheden.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 14:24

Omdat ik mn lijf donders goed ken en dit gewoon ergens vandaan moet komen. Dokter en psycholoog zeggen dat ik dan alleen dingen moet gaan doen die ik leuk vind. Ja helaas gaat dat niet in deze tijd, je moet naar school en er moet gewerkt worden

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:34

Bonny_CT schreef:
Omdat ik mn lijf donders goed ken en dit gewoon ergens vandaan moet komen. Dokter en psycholoog zeggen dat ik dan alleen dingen moet gaan doen die ik leuk vind. Ja helaas gaat dat niet in deze tijd, je moet naar school en er moet gewerkt worden

Dan kan het juist goed dat het iets psychisch is hoor :) Ook door gebeurtenissen in je leven kun je blokkades in je lichaam oplopen :) Dat is dan ook hetgeen waar mijn tante en oom zich o.a. nog meer in verdiepen. :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:40

Hoi Bonny,
Misschien kun je je lichaam toch nog meer ondersteunen dmv voeding. Ik heb (w.b.t. energie) veel gehad aan de boeken van Amber Alberda.
Een ontgiftingskuur zou ik persoonlijk niet op eigen houtje gaan doen. Dan idd even begeleiding zoeken.
Succes

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 14:58

_Noor schreef:
Hoi Bonny,
Misschien kun je je lichaam toch nog meer ondersteunen dmv voeding. Ik heb (w.b.t. energie) veel gehad aan de boeken van Amber Alberda.
Een ontgiftingskuur zou ik persoonlijk niet op eigen houtje gaan doen. Dan idd even begeleiding zoeken.
Succes

Dank je wel Noor voor de tip!

Heb die dingen gelezen op internet en denk niet eens dat ik het vol houdt met zo weinig eten... Ga van mn graatje dan volgens mij. Jou moeder doet daar ook wat mee toch?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:00

Je bent wat je eet zeggen ze wel eens, dus misschien handig om ook je eet patroon eens te onderzoeken.Druppels van Chi zijn erg goed, die heb je voor je lever en nieren enz.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:20

Weinig eten? Je kan zoveel eten als je wil hoor.
Ik vreet me een slag in de rondte ;) Gaat erom wát je eet.

Mijn moeder doet inderdaad ook wat met urinetesten, biotensor, ontgifting etc :j

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:21

Het beste is om tussen de middag warm te eten, maar dat moet wel haalbaar zijn.Melkproducten zijn slijmerig en kunnen ook vermoeidheid geven.Gaap je ook veel?

Reggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 15:59

Ik kan je in ieder geval niet aanraden om een ontgiftingskuur te doen op basis van alleen water/andere vloeistoffen zonder caloriën. Je lichaam gaat zichzelf dan opvreten (spiermassa en vrije vetzuren) en je raakt dan dus letterlijk uitgehongerd en ondervoed. Misschien dat je toch de eiwitten uit vlees etc mist, die zijn nodig voor weefselopbouw en zo te lezen ben je erg actief, een eiwitverrijking kan dus misschien geen kwaad (kan ook dmv toetjes). Het kan namelijk heel goed zijn dat je lichaam heel hard bezig is om je weefsels van eiwit te voorzien en dat kost enorm veel energie!

(ben overigens bijna afgestudeerd diëtiste, net een heel tentamen gemaakt over dit onderwerp ;) )