Ik ben nu 2/3 keer in de week aan het hardlopen maar na een minuut of 10 krijg ik hele erge jeuk aan mijn benen. Vooral waar het sportbroekje zit. Als ik krab kan ik gewoon door blijven gaan tot mijn huid kapot is, het blijft jeuken.
Is het broekje van een syntetische stof? Dat kan wel eens irriteren. Ook als je je benen pas geschoren hebt kan dit ook wel eens voor de nodige jeuk zorgen.
Volgens mij heeft dat iets met je spieren te maken, dat ze dan melkzuur aanmaken ofzo. Ligt mij iets van bij van bio . En volgens mij geeft dat de jeuk. Doe je warming up?
Tova
Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-12 21:15
Het is een voetbal broekje van Nike. Hij is van polyester. Ik loop eerst 5 minuten voor ik echt begin met het hardlopen, tussendoor loop ik ook een paar minuten en loop goed uit.
En daarom gaat het zo erg jeuken dat ik me zelf wel kapot kan krabben?
Jij wilt mijn benen echt niet zien..
Indomitable
Geplaatst: 28-08-12 21:27
Misschien een katoen broekje onder je sportbroekje aandoen. Ik zweet ook veel meer met syntetische kleding en dat gaat vervolgens ook irriteren en jeuken.
Ik heb dat ook, maar volgensmij komt dat bij mij niet door de stof, heb t soms ook gewoon op me armen als ik een hempje aan heb. Volgensmij heeft dat meer iets met de spieren te maken.
Lidewijke
Geplaatst: 29-08-12 18:18
En als je iets van talkpoeder ofzo op je benen doet, om het zweet wat te absorberen?
Dat heb ik ook bij mijn bovenbenen! Krabben helpt niet, dus blijf ik er gewoon vanaf of sla ik er een paar keer op. Het tintelt en kriebelt meer dan dat het jeukt bij mij. Meestal trekt het vanzelf ook weer weg.