wij hebben een oven met een glasplaat en een rooster. Mijn moeder had de glasplaat ingespoten met ovenreiniger om aanbakplekken eruit te krijgen. ik heb met mijn slaperige kop de oven aan gezet en na +- 10 min. broodjes op eht rooster gelegd. Ik zag een vlek op de glasplaat maar het leek gewoon een aanbak vlek (doordat de oven al 10 min aanstond waarschijnlijk) ik heb toen dat broodje opgegeten en ik merk er niks van opeens komt mijn moeder naar boven met de vraag of ik broodjes heb gebakken en dat er ovenreiniger in zat. Ik had al een aparte smaak in mn mond na het eten van dat broodje. We hebben de dokter gebeld die zegt dat ik veel water moet drinken en als ik last heb gelijk langs moet gaan.
Het was Mr. Muscle ovenreiniger met natriumoxide(?), de werkende stof dus. Ook staat erop: kan brandwonden veroorzaken, na aanraking met de huid spoelen met veel water (op je hand/arm oid.)
mijn vraag dus, heeft iemand dit welleens gehad en wat is er toen gebeurd. ik ben nogal bang dat ik dalijk van m'n stokje ga ookal merk ik er (nog) niks van. Rond 10 uur heb ik het broodje gegeten

groetjes Rosanne
. In de gaten houden en een beetje verdunnen met meer brood of water.