Oeps, ovenreiniger

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rosannee_

Oeps, ovenreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:57

Hallo, het is een beetje een raar verhaal maar ik ben benieuwd of iemand dit een keer heeft meegemaakt en wat er toen is gebeurd
wij hebben een oven met een glasplaat en een rooster. Mijn moeder had de glasplaat ingespoten met ovenreiniger om aanbakplekken eruit te krijgen. ik heb met mijn slaperige kop de oven aan gezet en na +- 10 min. broodjes op eht rooster gelegd. Ik zag een vlek op de glasplaat maar het leek gewoon een aanbak vlek (doordat de oven al 10 min aanstond waarschijnlijk) ik heb toen dat broodje opgegeten en ik merk er niks van opeens komt mijn moeder naar boven met de vraag of ik broodjes heb gebakken en dat er ovenreiniger in zat. Ik had al een aparte smaak in mn mond na het eten van dat broodje. We hebben de dokter gebeld die zegt dat ik veel water moet drinken en als ik last heb gelijk langs moet gaan.
Het was Mr. Muscle ovenreiniger met natriumoxide(?), de werkende stof dus. Ook staat erop: kan brandwonden veroorzaken, na aanraking met de huid spoelen met veel water (op je hand/arm oid.)
mijn vraag dus, heeft iemand dit welleens gehad en wat is er toen gebeurd. ik ben nogal bang dat ik dalijk van m'n stokje ga ookal merk ik er (nog) niks van. Rond 10 uur heb ik het broodje gegeten :)

groetjes Rosanne

Lynn_Nikita

Re: Oeps, ovenreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:00

Ik denk dat je het dan meteen gemerkt had als je er veel van binnen hebt gekregen.
Zorg dat je nu niet alleen blijft voor het geval dat er iets gebeurd en verder zou ik me niet et druk maken nu 2 uur later

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 11:03

Oke bedankt, ja het probleem is dus ik heb wel buikpijn maar dat heb ik áltijd dus ik weet niet of het daar door komt of omdat ik het altijd heb...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:05

Haha lekker handig!

Ik weet wel dat het agressief spul is! Ik zou gewoon goed in de gaten houden of je ergens last van krijgt

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:08

Ik zou idd veel water drinken.en gewoon ter controle van alles alsnog de dokter een keer bellen vooral als je buikpijn heb.verder kan je er weinig aan doen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 11:18

Als je altijd buikpijn hebt, dan zal het daar niet aan liggen ;). In de gaten houden en een beetje verdunnen met meer brood of water.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 12:10

Ohw.. kan gebeuren toch! Je hebt er echt minimaal wat van binnen gekregen dus ik zou mij geen zorgen maken. Zeker nu je het al verdunt hebt met brood en water. Uiteraard wel even op blijven letten maar je niet helemaal gek maken :)

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 14:37

Bedankt voor jullie reacties en tips! :)
heb nog geen last gehad, dus alles is goed verder