Rugpijn en bultje naast ruggengraat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Rugpijn en bultje naast ruggengraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 09:58

Hoi,

Ik heb nu al maanden last van mn onder/midden rug. Vooral s ochtends. Moet echt moeite doen om uit mn bed te komen. Hoe meer bewegen hoe beter het gaat zolang ik maar niet voorover hoef te buigen. Hoevenkrabben of stofzuigen is bijvoorbeeld geen pretje.

Nu heb ik ook een soort van bult naast 1 van mn wervels en die doet flink pijn. Vanmorgen naar de dokter geweest omdat ik het toch niet vertrouw maar die wist het ook niet het was in ieder geval geen bot. Dat had ik zelf ook al gevoeld want het is aardig zacht. Heb nu volgende week een afspraak bij een manueel therapeut.

Weet iemand wat het kan zijn? Heb al op google gekeken maar kan niks vinden. En vraag me nu toch af wat het nu kan zijn

Groetjes

Patriciavt

Re: Rugpijn en bultje naast ruggengraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:05

Pijn in onderrug herken ik, ik heb een aantal keren gehad dat m'n SI-gewricht scheef zat (of zoiets) Ik kon vooral 's ochtends bijvoorbeeld mijn sokken niet aandoen. Lang zitten kon ook niet en idd simpele handelingen als stofzuigen brachten veel pijn.

Dit is eerst aangepakt door een fysio, dat bracht een paar weken verlichting en dan begon het opnieuw. Uiteindelijk ben ik bij een osteopaat terecht gekomen en na 2 behandelingen was ik van mijn klachten af (dit was wel meer dan alleen SI-gewricht) en nu ga ik ong. 1x in de 6-9 maanden voor een 'onderhoudsbeurt'.

Maar kan niet in jouw lijf kijken, weet niet of jij hetzelfde probleem hebt als ik had :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:08

Hmm mn SI gewricht is al een paar keer behandeld door een osteopaat maar dat heeft ook niet echt geholpen. Heb zelfs acupunctuur geprobeerd. De bult zit ook wat hoger, net onder mn onderste rib. Verder heb ik moeite om mn rug te bollen. Hol lukt wel :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:09

Hm oke.. Als je HA het niet weet, stuurt hij je dan niet door?? Een bult op je rug is wel echt heel vreemd..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 10:17

Vond ik ook al haha. Moet nu dus naar een manueel therapeut, mocht ook naar de giropractor maar dat leek me niks. Hij vroeg ook nog of ik wel eens van t paard af was gevallen, maar dat is nu wel 1,5 jaar geleden dus dacht hij niet dat het daar door kwam. Ik denk zelf iets van een ontsteking van een peesje of iets wat daar in de buurt zit.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 17:15

Blijkt nu dat m'n heupen niet helemaal recht staan. Waarschijnlijk omdat ik vroeger heupdiasie heb gehad...