haartje in mijn oog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

haartje in mijn oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:45

En je raadt het al; die wil er niet uit :D
Vannacht werd ik afentoe wakker en plakte mijn oog telkens dicht, nu kom ik beneden en zie ik dat mijn oog ontzettend rood is. Dus bij nadere inspectie de dader gevonden; er zit dus een haartje in (geen wimperhaar).
Heb hem geprobeerd eruit te krijgen maar dat lukt dus niet. Zelf als met een nat wattenstaafje blijft dat ding zitten >;)

Iemand tips?

malih

Re: haartje in mijn oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:47

je oog open houden zodat hij droog word. Dan gaat je oog meer vocht aan maken en huil je hem er uit. (niet knipperen dus, eventueel iemand er in laten blazen)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:48

Vinger kurk droog maken en op de haar zetten, dan plakt hij meestal aan je vinger. Of met je vinger naar je nasale ooghoek schuiven (dus neuskant) en daar hem eruit schuiven!

Draag je ook lenzen?

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:51

Je oog spoelen onder de kraan of met gekookt (afgekoeld)water? Je oog openhouden en naar boven blazen? Ik pak ook weleens een wattenstaafje en schuif het voorzichtig naar de binnenkant van oog..maar dan moet je hem wel zien zitten. Erg irritant, ik heb het ook af en toe :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:57

Nee geen lenzen! Bedankt voor de tips, ik ga eens proberen.
Niets irritanter dan dat er iets in je oog zit :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:00

Oke hahah anders zou ik je aanraden eerst even naar de opticien te gaan voor je weer lenzen in zou doen. De kans is groot dat je een hoornvlies beschadigingetje hebt opgelopen. Als je oog morgen nog roder wordt adviseer ik je even naar de HA te gaan, die schrijft dan een AB zalf voor.

Wordt het minder rood dan gewoon niet teveel in wrijven en dan gaat het vanzelf over! Succes! En als het nou echt niet wilt lukken moet je vanmiddag even bij een opticien binnen lopen, die haalt het er zo voor je uit ! :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:00

Ik wrijf altijd zo hard naar de binnenkant van m'n oog dat zo'n haartje er van ellende vanzelf uit komt zetten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:14

Hier even een update :D
Het was niet het haartje waar mijn oog door geirriteerd was, maar het feit dat mijn traanbuis gewoon heel boos was wegens het verkouden-zijn :D Inmiddels ver weggetrokken al ben ik dan weer zo'n kluns om een hand shampoo in het desbetreffende oog te gooien dus ik overleef 't vast wel haha :D Iedereen bedankt!