Uitslag in knieholte

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Truf

Uitslag in knieholte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 17:46

Vorige week was het natuurlijk zo warm en klef, de ideale omstandigheden om huidirritatie te krijgen. Maar nee, ik krijg het als het weer juist wat minder wordt.

Heb sinds zaterdagmiddag/avond allemaal bultjes in mn knieholte, het begon rechts aan de binnenkant van mn knie, maar gister zat mn hele knieholte er onder. Links zitten wel wat bultjes, maar lang niet zo erg als rechts.
Het jeukt een klein beetje, doet verder niet zeer en sinds ergens vanmiddag zijn de bultjes rood. Ik heb er wel een crème op gesmeerd tegen de irritatie, maar heeft niet veel geholpen. Verder heb ik niks bijzonders gegeten, geen ander wasmiddel of douchegel.

Ik kan nu dus eigenlijk niet bedenken wat voor reactie het is en waarop het een reactie kan zijn.
Iemand die het herkent? Of een idee heeft wat en waarvan het kan zijn?
Alvast bedankt!

Heb een foto gemaakt en kwam er achter dat het verdomde moeilijk is om van je eigen knieholte een fatsoenlijke foto te maken :+ (ja mn aders zijn altijd redelijk goed te zien)
Afbeelding

Scum

Re: Uitslag in knieholte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 07:54

Ziet eruit als exceem. Als je geluk hebt blijft het bij af en toe in je knieholte of binnenkant elleboog. Als je er meer last van gaat krijgen in de toekomst dan kun je beter naar de huisarts gaan.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 08:44

Ik heb precies hetzelfde! Het jeukt heel erg he?

Wat ik doe is het insmeren met vaseline en parfum op vermijden (dus even kijken voor andere douchegel en uitkijken met body lotion) dat is het in 3 dagen weer weg. Waardoor het komt? Geen idee :S bij mij zijn de plekjes gelukkig veel kleiner!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 09:01

Ik heb dat ook! Ik merk wel dat ik het in de winter nauwelijks tot niet heb, dus ik denk ook dat het te maken heeft met de warmte en zweetvorming op die plek.

Zou iets voor babybilletjes met bijv zinkzalf werken? Sudocrème, of Bepanthen ofzo?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:03

Rije, slimme! Ga ik ook eens halen :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:04

Heb het nog niet geprobeerd hoor, maar ze roepen zo hard dat dat werkt bij een kwetsbare huid :))

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:08

klopt.. gebruik het bij mn paard wel altijd maar komt dan niet in me op om zo goe voor mezelf te zorgen :))

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 10:21

Wel doen hoor :D

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 14:48

Dit heb ik bij mijn ellebogen. Heb een zalfje gekregen van de huisarts en na 2-3x smeren is het bij mij al weg. Weet uit mijn hoofd niet welk zalfje, maar als je naar de huisarts gaat zal je wel iets krijgen denk ik. Ik raad het wel aan, werkt beter dan andere zalfjes, vaseline etc

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 20:49

Bedankt voor de reacties!
Na een dag werken is het weer best rood, maar zakt best snel weer af, bultjes zijn er nog wel, maar nauwelijks zichtbaar. De jeuk valt ook wel mee gelukkig, maar als het niet over wil gaan met een paar dagen, bel ik toch even de dokter (alleen lastig met werk om langs te gaan, maar dat zie ik dan wel).

De bodylotion laat ik voorlopig even staan, verder gebruik ik geen andere producten dan eerst (douche en wasmiddel).
Ik heb nog een potje sudocreme staan, zal dat idd gaan proberen (als ik die nog kan vinden :+ ).
Was het misschien hydrocortisoncreme, mlc? Of triamcinolon? Die gaan bij ons in de apotheek wel vaak bij huidproblemen.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:28

Zou kunnen, ik zal zo wel even kijken. Maar na 1x smeren is de jeuk weg en na 2-3x smeren ook het rode en de bultjes, prima spul dus! Raad het je echt aan

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 21:57

Tnx! Ik ga morgen toch even de dok bellen, mn huid begint nu ook wat open te gaan en is niet echt handig dat mn broek er de hele dag langs schuurt (werk in de apotheek, sta en loop de hele dag).

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:44

De zalf die ik heb heet Eumovate Cream (clobetasone butyrate)
Ik heb deze gekregen via de huisarts

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 14:47

Zelf had ik vroeger ook last van eczeem in m'n knieholtes.
Wij hebben toen allerlei middeltjes geprobeerd, en wat uiteindelijk ook echt heeft geholpen is wassen met teerzeep. Het stinkt als een malle, maar was er toen toch vrij snel van af. :)

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 16:15

Ik ben net ff bij de dokter geweest en heb een tube miconazol/hydrocortison creme mee gekregen. Als het na het weekend nog niet echt beter is, moet ik terug komen.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:44

ik heb er ook last van! heb geen idee wat het is, heb er wel al lang last van, maar steeds als het bijna weg is komt het ook steeds weer terug en meestal ook erger :(

ik weet alleen niet hoe ik een foto moet plaatsen, help??