Tot mei dit jaar, mijn voet ging meer en meer pijn doen en ik kan er inmiddels nog amper mee lopen. De arts heeft me eerder gezegd dat ik heel blij moet zijn dat ik uberhaupt nog kan lopen en dat hij verwacht dat er nog ellende op mijn pad zou komen. Na foto's en een ct-scan blijkt dat mijn gewricht op dit moment half uit de kom ligt. Dat komt doordat het kraakbeen tussen 2 gewrichten weg is, dit is gaan 'werken' en inmiddels het gewricht zodanig beschadigd is door het over elkaar heen schuiven dat mijn gewricht langzaam maar zeker compleet van zijn positie schuift.
Ik loop bij een traumachirurg en na overleg is besloten dat mijn gewricht (van Chopard) vastzet gaat worden. Dit gaan ze doen met een X-plaat en 8 schroeven. Zijn doel hierbij is om mijn enkelgewricht zoveel mogelijk te ontzien zodat er een minimale bewegingsbeperking zal ontstaan. Daarna moet ik 12 weken gips, 6 weken onbelast en 6 weken loopgips...
Dit is een plaatje van de CT-scan, het gaat om het gewricht links van het blauwe lijntje, die moet met het blauwe lijntje mee weer naar onderen worden geplaatst. De heldere punten rechts is een deel van de schroeven die er nu nog inzit.

Ik vind het heel spannend, maar het lijkt me zó fijn om gewoon te functioneren zonder pijn... Ik heb op internet zitten zoeken maar de verhalen die je daar leest zijn alles behalve prettig