Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
smurfje schreef:gewoon bij je fysio vragen.
hier in nederland staat het vaak onder MTC
medcial taping (en waar de C vo staat weet ik niet meer)
Nessa schreef:ja het is ook voor de piekbelasting, de trainingen doe ik zonder iets, maar wedstrijd zou ik toch graag extra ondersteuning willen hebben (korfbal)

Fysio heeft me uitgelegd hoe het werkt, en kan het nu zelf ook (maar gebruik het niet meer, het gaat inmiddels beter)Nessa schreef:ja ik ga gewoon eens bellen, dat kan altijd natuurlijk
had al een knieband van de apotheek, maar die zakt dus af.
zal vriend van me eens vragen, die heeft er wat meer verstand van dan ik
De mijne was een soort 'sok' van badstof, met daarin ijzeren staafjes en een soort cirkel met gel daarin, zodat mijn knieschijf echt geen kant op kon. Het heeft mij heel veel vertrouwen gegeven omdat je weet dat hij dan echt op zijn plek blijft. Maar tegelijk verlies je ook heel snel heel veel spierkracht, omdat je been zelf eigenlijk niets meer hoeft te doen als je de brace draagt. Fysiotherapie en het optrainen van je bovenbeenspieren vind ik daarom nog steeds de beste manier. Daar kun je echt heel veel resultaat mee bereiken. Maargoed, dat is natuurlijk jouw keuze, het kost namelijk wel tijd en je hebt niet meteen morgen al resultaat zegmaar
Inmiddels ben ik geopereerd (bij mij was de algehele stand van mijn knieschijf niet goed), dus ik heb mijn brace niet meer nodig. Maar over dit merk ben ik in ieder geval heel tevreden 
Dat was wel een heel fijn ding, maar moest constant strakker en strakker omdat ik hem bijna 24/7 moest dragen..

Nessa schreef:Je moet het eigenlijk rustig opbouwen, langzaam je knie weer sterker maken.
Met mijn knie gaat het best goed hoor, alleen bij lang rennen bijv. voel ik hem.
Ik durf alleen niet voluit te gaan, en dat is met wedstrijd toch wel fijn, haha.
Cayenne, je hebt pb! Zodra ik jouw tape heb zal ik de fysio eens contacten of hij het even voor wil doen!
Of wellicht die vriend van me, maar even checken in hoeverre hij daar nou in gestudeerd heeft.