Slordige tandarts, klacht indienen?

Moderators: EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Magrathea

Slordige tandarts, klacht indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 12:22

Hallo bokkers,

Ik kom net bij de tandarts vandaan. Deze zomer ben ik voor het eerst in mijn leven bij een andere tandarts geweest dan de gebruikelijke bij mijn ouders (tandarts P ), omdat deze op vakantie was. Ik had vreselijke pijn, was eerst door tandarts P doorverwezen naar de kaakchirurg en die verwees me weer terug :'). Toen moest ik dus door de waarnemend tandarts (tandarts K) behandeld worden, een wortelkanaalbehandeling waar ik nog steeds nachtmerries van heb :\
In elk geval, volgens tandarts K zagen mijn tandjes er niet zo jofel uit. Helemaal niet. Gaatjes die behandeld moesten worden, de ontsteking waarvoor ik daar was was daar niet op een dag gekomen en zou zeker wel te zien moeten zijn geweest ten tijde van de laatste controle. Ook ben ik twee keer bij tandarts P geweest met mijn pijnklachten, toen had er al wel een belletje moeten gaan rinkelen. Goed, behandeling gedaan, allemaal prima, ik had geen tand meer over nadat hij al het ontstoken weefsel weg had geboord :') maar nu is het allemaal weer prima.
Toen ik in de wachtkamer zat bij tandarts K hoorde ik hem ook praten met zijn assistente, iets met 'dit is al de zoveelste van P' 'dit kan toch niet'. Beetje vreemd...
Ik had al pijnklachten aan de voorkant, dus ik heb nu toch maar een tandarts in Delft gevonden (omdat het op zich geen probleem is om voor een controle 2x per jaar naar Rotterdam te reizen, maar bij zoveel problemen wordt het toch lastiger), tandarts O. Die heeft vandaag foto's gemaakt, en was niet te spreken over wat hij zag. Ik heb een hele waslijst mee gekregen aan behandelingen die zeker een keer gedaan moeten worden, waarvan 2 gaatjes die als ik daar veel langer mee wacht ook een wortelkanaalbehandeling voor moet. Hij heeft het me aangewezen op de foto's, nu, ik ben geen tandarts, maar ik kon wel zien dat de oude vullingen er niet uit zagen. Ze sloten slecht aan, waardoor kiertjes ontstaan waar eten tussen blijft hangen en dat krijg je niet schoon. Ook heb ik vandaag nog een kanaalbehandeling gehad, deze keer aan een voortand waar ik onwijs veel pijn aan had en die heel gevoelig was. Tandarts O zei ook dat de gevoeligheid van mijn tanden gewoon komt doordat er een aantal mini gaatjes zitten, als die weg zijn is alles opgelost.

Pfffft.

Goed, ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat tandarts P niet zo netjes is geweest met mijn tanden. Nu vraag ik me af, wat kan ik hiermee doen? Kan ik ergens een klacht indienen tegen hem, want ik vind dit niet kunnen! Hij heeft een eigen praktijk, dus geen collega, buiten zijn assistente. Is er ergens een centrale post waar je klachten in kan dienen en dat er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt? Het is verder echt een aardige man, P, maar als twee tandartsen zeggen dat hij niet goed werkt dan is dat toch wel slecht...

Sorry voor het lange verhaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen :D

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

vuurneon

Re: Slordige tandarts, klacht indienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:25

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:26

Je zou hem in gebreke kunnen stellen....

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 12:27

Dat weet ik niet :)

Maar kan ik niet gewoon een klacht indienen en dat ik verder het erbij laat? Ik hoef niet terug naar hem, niet zozeer omdat hij niet goed is, maar omdat het handiger is om op fietsafstand de tandarts te hebben ipv een uur reizen :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:28

Magrathea schreef:
Dat weet ik niet :)

Maar kan ik niet gewoon een klacht indienen en dat ik verder het erbij laat? Ik hoef niet terug naar hem, niet zozeer omdat hij niet goed is, maar omdat het handiger is om op fietsafstand de tandarts te hebben ipv een uur reizen :)

Jawel. Maar wat is je doel met het indienen van een klacht dan?
Hij zal hem lezen, wellicht een excuus brief sturen en daarmee is het klaar.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:29

"Life is about the journey, not the destination"

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 12:30

Dat er iemand weet dat hij niet goed functioneert, en dat hij misschien beter gecontroleerd wordt ofzo. Er zullen zat mensen zijn die niet naar de waarnemend tandarts zijn geweest, die weten dus niet dat het mogelijk niet goed gesteld is met hun gebit.

[o]

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 12:31

Jawel, dan zou ik wel het schema opsturen van Mirjamme, dat strookt juridisch ook namelijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 12:33

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie