Abortus ... of toch houden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flamon
Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:32

een woord Moeilijk. !! wat indd al meerdere keren is gezegd volg je eigen gevoel. ik weet zeker dat je dit kunt. diep van binnen heb je misschien al een beslissing gemaakt. volg die beslising en dan komt het goed. je zal misschien nog een moeilijke tijd te gemoed gaan maar uit eindelijk is jou beslissing de beste !!!

Heel veel sterkte meisje

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:33

Ook ik zeg abortus ondanks het late stadium. Niet alleen vanwege de manier waarop het kind verwekt is, ook omdat je te jong bent om alles op te geven. Ik ben absoluut geen tegenstander van abortus en ken meerdere meiden die nog altijd dolblij zijn dat zij de kans hebben gekregen om deze keuze te maken. Iets wat in andere landen danwel culturen niet mogelijk is.

En idd zoek hulp. In Nederland heb je een blijf van mijn lijf huis. Ik weet niet of zoiets in België ook bestaat?
Dingen hoeven niet letterlijk gezegd om gelezen te worden. Informeer eens naar de mogelijkheden bij de artsen die je nu controleren/behandelen. Zij zullen je zeker meer kunnen vertellen en hebben beroepsgeheim.

Sterkte!

MADExLIEFJE
Berichten: 68
Geregistreerd: 23-08-12

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 22:40

Ik 'bok' nu via de gsm dus reageren gaat wat trager/moeilijker.

op dit moment zegt mijn gevoel houden of adoptie
mijn verstand zegt abortus, ergens WEET ik dat ik het gewoon niet kan houden, en toch kan ik niet 100% vorr abortus gaan.

over aangifte doen: dat ben ik niet van plan. ook nog eens een rechtszaak erbij, dat kan ik niet aan.

bedankt voor alle lieve reacties en pb alvast!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48551
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:45

Bij twijfel niet doen....

Ik wil je hoe dan ook heel veel sterkte wensen... mocht je je hart willen luchten over het gebeurde in je familie, dan mag je me altijd een pb sturen... ik weet helaas hoe je je op dat punt moet voelen (nu mijn ex man)..

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:52

Wat gek dat je gevraagd bent op "het schermpje" te kijken. In een abortuskliniek doen ze dat niet dus was je in een gewoon ziekenhuis?
Dat je gekeken hebt maakt het er niet makkelijker op. Ook niet dat je zo laat was met 18 weken.

Je moet nu wel heel snel beslissen en ik wens je wijsheid.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:54

Ze is niet gevraagd te kijken, ze wilde zelf kijken ;)

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:05

TS, hoeveel liefde heb je te geven en hoeveel steun kan je uit je sociale netwerk verwachten?
Kan je houden van een kind waarin je het gezicht, de kenmerken van je verkrachter in terugziet?
Als ik jouw berichtjes lees, dan denk ik dat jij iemand bent die dat zou kunnen. Je komt verstandig over, met een groot hart.
Het kind is namelijk niet de persoon waar hij/zij op lijkt. Het is een eigen individu, met een blanco verleden en een onschuldige geest. Zou jij dat individuutje het kwalijk nemen dat hij een nare man als verwekker heeft?
Als één van je beste vriendinnen een afschuwelijke vader heeft, reken jij daar dan je vriendin op af?

Het is jouw beslissing, en wat jij besluit is goed. Jij bent gezien de omstandigheden niemand behalve jezelf verantwoording schuldig. Maar met 19 jaar ben jij zelf ook nog een kind, wordt je nu gedwongen om volwassen te zijn, maar dat kan je niet alleen. Dat hoeft ook niet.

De kans op erfelijke ziektes/afwijkingen is zo groot niet. Ik zou zelf daar geen rekening mee houden. Ik zou mijn besluit laten afhangen van waar ik denk waar ik het beste mee kon leven: het kind dat er niet is, maar waar je altijd van af zal blijven vragen hoe hij geweest zou zijn, of het kind dat er wel is, waarbij je je afvraagd of je leven niet beter zou zijn geweest als hij er niet was.
In beiden gevallen zal je niet 100% gelukkig zijn, in het tweede geval kan het zo zijn dat het kind en jij elkaar ongelukkig maken, maar het kan ook zo zijn dat als jij sterk bent, veel liefde te geven hebt en het kind de zonden van zijn vader kan vergeven, jullie elkaar wel gelukkig maken.

Coloured

Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:06

MADExLIEFJE schreef:
Ik 'bok' nu via de gsm dus reageren gaat wat trager/moeilijker.

op dit moment zegt mijn gevoel houden of adoptie
mijn verstand zegt abortus, ergens WEET ik dat ik het gewoon niet kan houden, en toch kan ik niet 100% vorr abortus gaan.

over aangifte doen: dat ben ik niet van plan. ook nog eens een rechtszaak erbij, dat kan ik niet aan.

bedankt voor alle lieve reacties en pb alvast!


Luister naar dit gevoel, dit zijn geen verstandskwesties. Sterkte met alles!

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:08

fjordido schreef:
TS, hoeveel liefde heb je te geven en hoeveel steun kan je uit je sociale netwerk verwachten?
Kan je houden van een kind waarin je het gezicht, de kenmerken van je verkrachter in terugziet?
Als ik jouw berichtjes lees, dan denk ik dat jij iemand bent die dat zou kunnen. Je komt verstandig over, met een groot hart.
Het kind is namelijk niet de persoon waar hij/zij op lijkt. Het is een eigen individu, met een blanco verleden en een onschuldige geest. Zou jij dat individuutje het kwalijk nemen dat hij een nare man als verwekker heeft?
Als één van je beste vriendinnen een afschuwelijke vader heeft, reken jij daar dan je vriendin op af?

Het is jouw beslissing, en wat jij besluit is goed. Jij bent gezien de omstandigheden niemand behalve jezelf verantwoording schuldig. Maar met 19 jaar ben jij zelf ook nog een kind, wordt je nu gedwongen om volwassen te zijn, maar dat kan je niet alleen. Dat hoeft ook niet.

De kans op erfelijke ziektes/afwijkingen is zo groot niet. Ik zou zelf daar geen rekening mee houden. Ik zou mijn besluit laten afhangen van waar ik denk waar ik het beste mee kon leven: het kind dat er niet is, maar waar je altijd van af zal blijven vragen hoe hij geweest zou zijn, of het kind dat er wel is, waarbij je je afvraagd of je leven niet beter zou zijn geweest als hij er niet was.
In beiden gevallen zal je niet 100% gelukkig zijn, in het tweede geval kan het zo zijn dat het kind en jij elkaar ongelukkig maken, maar het kan ook zo zijn dat als jij sterk bent, veel liefde te geven hebt en het kind de zonden van zijn vader kan vergeven, jullie elkaar wel gelukkig maken.

Ik ben het hier wel mee eens. Sterke post, recht door zee maar wel waar het op slaat.
Maar goed, het is en blijft een mening van een ander.

MADExLIEFJE
Berichten: 68
Geregistreerd: 23-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 23:15

Niet persoonlijk gericht, maar het doet me wel pijn dat er aan sommige dingen van mij getwijfeld word, alsof sommige me niet geloven. als dat zo is heb ik liever geen reactie, want met: "normaal gaat dat zo niet" ben ik niet veel. ik open dit topic dus ik kan grove reacties verwachten, maar ik zou willen vragen om ofwel niet te reageren of anders te formuleren.

Liselot

Berichten: 32204
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:21

flicka schreef:
Wat gek dat je gevraagd bent op "het schermpje" te kijken. In een abortuskliniek doen ze dat niet dus was je in een gewoon ziekenhuis?
Dat je gekeken hebt maakt het er niet makkelijker op. Ook niet dat je zo laat was met 18 weken.

Je moet nu wel heel snel beslissen en ik wens je wijsheid.



Hier wil ik even op ingaan, bij een abortuskliniek mag je zelf aangeven of je mee wilt kijken met de echo. Dat is mij ook gevraagd namelijk.

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:24

En zijn beslissingen die je nooit zou willen hoeven nemen. Ik heb er ooit ook een moeten maken. Het traject ervoor was ook een nachtmerrie. Maar het heeft me wel geleerd dat je veel sterker bent dan dat je ooit voor had kunnen stellen. Een mens is veel flexibeler dan dat hij/zij van tevoren voor kan stellen. Afentoe denk ik: wat raar, ik sta nog overeind. Na alles wat mij overkomen is. Terwijl ik met dit besluit leven moet. En ik ben er geeneens volkomen ongelukkig door. Nee, ik kan zelfs vrolijk zijn, en (bijna) gelukkig op zn tijd. Veerkracht is ervoor nodig.. en volgens mij heb jij dat, ts, je klinkt heel sterk.

Gitana

Berichten: 2713
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:26

Miracle_ schreef:
fjordido schreef:
TS, hoeveel liefde heb je te geven en hoeveel steun kan je uit je sociale netwerk verwachten?
Kan je houden van een kind waarin je het gezicht, de kenmerken van je verkrachter in terugziet?
Als ik jouw berichtjes lees, dan denk ik dat jij iemand bent die dat zou kunnen. Je komt verstandig over, met een groot hart.
Het kind is namelijk niet de persoon waar hij/zij op lijkt. Het is een eigen individu, met een blanco verleden en een onschuldige geest. Zou jij dat individuutje het kwalijk nemen dat hij een nare man als verwekker heeft?
Als één van je beste vriendinnen een afschuwelijke vader heeft, reken jij daar dan je vriendin op af?

Het is jouw beslissing, en wat jij besluit is goed. Jij bent gezien de omstandigheden niemand behalve jezelf verantwoording schuldig. Maar met 19 jaar ben jij zelf ook nog een kind, wordt je nu gedwongen om volwassen te zijn, maar dat kan je niet alleen. Dat hoeft ook niet.

De kans op erfelijke ziektes/afwijkingen is zo groot niet. Ik zou zelf daar geen rekening mee houden. Ik zou mijn besluit laten afhangen van waar ik denk waar ik het beste mee kon leven: het kind dat er niet is, maar waar je altijd van af zal blijven vragen hoe hij geweest zou zijn, of het kind dat er wel is, waarbij je je afvraagd of je leven niet beter zou zijn geweest als hij er niet was.
In beiden gevallen zal je niet 100% gelukkig zijn, in het tweede geval kan het zo zijn dat het kind en jij elkaar ongelukkig maken, maar het kan ook zo zijn dat als jij sterk bent, veel liefde te geven hebt en het kind de zonden van zijn vader kan vergeven, jullie elkaar wel gelukkig maken.

Ik ben het hier wel mee eens. Sterke post, recht door zee maar wel waar het op slaat.
Maar goed, het is en blijft een mening van een ander.



In beide gevallen kun je wel degelijk 100% gelukkig zijn.
Bij abortus en bij geen abortus.

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:27

jemig wat heftig....

de zin 'bij twijfel niet doen' vind ik ook erg makkelijk geroepen...

denk na over de toekomst
jouw toekomst én die van het kindje
-je zal altijd herinnerd worden aan de ongewenste seks bij het zien van je kindje
-krijg je hulp bij de opvoeding?
-wat áls het kindje gehandicapt is doordat het familie is? klinkt even hard, maar dan kan je wel jouw leven opofferen
-als het kindje later gaat vragen naar papa?
-als vriendjes/vriendinnetje gaan vragen naar papa?
-als hij/zij een relatie krijgt? (ik weet niet of ik serieus voor iemand zou gaan als ik zou horen dat diegene uit incest voortkomt... want hoe zit het dan weer met kans op gezonde kindjes?!)
-hoe zie jij je leven dan nog voor je qua opleiding/werk/inkomsten/leefomgeving/de 'aanrander' in de buurt

weet íemand binnen je familie van deze situatie? kan je iemand in vertrouwen nemen? of kun je niet beter gaan zoeken naar een blijf van mijn lijf huis oid voor veilige opvang?!

ik zou in dit geval zeker voor abortus gaan :j
hoe moeilijk het ook is en hoe pijnlijk het ook je hele leven zal blijven
ik denk dat jij én het kindje beter af zijn met een abortus dan wanneer je het wel laat komen....

iig heel veel succes en sterkte bij je beslissing

mick75

Berichten: 4544
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:33

Goed, om mijn mening te geven: Ik zou voor een abortus gaan.

Het kind draagt hoe dan ook 50% van de genen van de vader. Er is een goede kans dat het kind uiterlijk of innerlijk op de vader lijkt. Al hoeft dat niet. Bij mij vragen mensen zich wel eens af of ik geen kloon ben van m'n vader, er is amper iets van m'n moeder in mij terug te vinden. Mijn zusje is daarintegen bijna een kloon van m'n moeder, die heeft amper iets van m'n vader. Zowel in uiterlijk als in karakter is ze een kopie van m'n moeder.

De meeste signalen geef je niet bewust. Het gaat om de kleine dingetjes, de details. Je manier van kijken als je ergens mee bezig bent en het kind stoort je (de eerste reactie), je onbewuste lichaamstaal, zelfs geursignalen die je afgeeft. Als het kind niet volledig gewenst is gaat het dat merken, en dat is een hele zware last voor een kind. De meeste kinderen die uit onvrijwillige zwangerschappen zijn geboren houden daar emotionele schade aan over, hoewel de een meer dan de ander. Vroeg of laat moet je toch de waarheid vertellen, en de wetenschap dat je onder dwang verwekt bent is voor een kind/ mens een hele zware last.

Maar ik blijf er wel bij dat je toch zelf deze beslissing moet nemen. Het is niet goed als je je beslissing neemt aan de hand van wat volstrekte vreemden op internet zeggen. Pas als de beslissing vanuit jezelf komt kan je er vrede mee hebben uiteindelijk, als de beslissing opgedrongen wordt kan je er nooit vrede mee krijgen. Een goede hulpverlener helpt je zelf de keuze te maken, ik denk dat je er goed aan doet zo snel mogelijk naar zo iemand op zoek te gaan. Daar heb je echt meer aan dan anonieme avatars op een blauw computerschermpje, die niet zelden nog een eigen agenda hebben ook.

XXXX2015
Berichten: 1790
Geregistreerd: 26-01-01
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:47

Citaat:
In beide gevallen kun je wel degelijk 100% gelukkig zijn. Bij abortus en bij geen abortus.


Okee, ik zal het anders formuleren:
In beide gevallen zou ik niet 100% gelukkig kunnen zijn. Omdat 18 weken nou eenmaal al flink ver is. Omdat ik het geen kind wil aandoen dat hij niet volledig gewenst is. Het is echt kiezen uit twee kwaden. Een keus waar niemand mee geconfronteerd zou moeten worden. Maar een waar ts nu wél mee te dealen heeft, en dat door een man die haar dat heeft aangedaan.

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:50

Meeste kindjes lijken vooral in het begin super op hun vader.. Mijn dochter is nu 3 jaar en is kwa uiterlijk 2 druppels mijn vriend

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:58

Ik ben tegen abortus dus zal ik je niet aanraden om (bij een gezond kind) abortus te laten plegen. Er zijn heel veel instanties die je kunnen helpen, ook met een evt. traject van adoptie (al dan open of niet). Die instanties zijn er gewoon en zijn bereikbaar. Ze kunnen ze met diverse vragen helpen. Abortus roepen vinden sommige mensen blijkbaar makkelijker. Alsof het nooit gebeurt is ofzo... En als ik zie wat voor sommigen hier al een reden is om abortus te plegen.. Het is geen puist op je voorhoofd...

Hoe dan ook de keuze ligt jou. Dat recht heb je immers. Dus sterkte ermee. Alleen jij kan de keuze maken en uiteindelijk is het voor jou altijd de juiste keuze. :)

Milligan

Berichten: 339
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:00

Wat een ontzettend moeilijke keuze :(:)

In het engels zou ik zeggen...follow your gut feeling...

Hoe moeilijk het ook is, luister naar je hart, wat zegt jou hart?? Als abortus toch niet goed voelt, en jij in jou hart voelt alsof jij het kind moet 'houden' dan moet je het doen, en anders ook.

Voor alles is er wel een oplossing te vinden. Ik zou persoonlijk wel willen weten wat de risico's kwa gezondheid zijn (aangezien het familie is), en of het kindje nu gezond is, ik geloof dat als je 18 weken bent evt. 'ziektes' al te zien zijn. Dit zou misschien jou beslissing wel kunnen beïnvloeden.

Heel veel sterkte.

CalipsoLover

Berichten: 5581
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 00:00

Oooh, wat heftig... Sterkte! :(:)
Maar het is altijd afhankelijk van wat de vader van jou was, broer, nonkel, neef,...
Ik ken een stel, die neef en nicht waren..
Die hadden 2 kinderen, en die waren alle bij toch vrij gezond. Enkel dat ze veel gevoeliger waren dan andere en ook was er iets niet goed in de groei : de vader en moeder waren vrij groot, en de kinderen waren heel erg klein, de oudste was rond de meter 35 toen hij 13 jaar was...
Deze keuze licht vooral aan jou!
Zelf ben ik ook niet echt voor abortus, maar moest ik jou zijn.. Zou ik het doen.
Om het zo uit te drukken, maar denk vooral dat deze keuze aan jou ligt.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 07:07

Meid als je twijfelt,niet doen!
Je bent bang dat je het niet kunt houden,maar als je kind eenmaal geboren is krijg je oergevoelens waar je U tegen zegt.
Ja,het kindje is ongewenst verwekt,maar als het kindje een moeder heeft die super veel van het kindje houdt,en alles doet om hem/haar gelukkig te maken dan heeft een kindje een heel belangrijk aspect,namelijk liefde!
Het is een andere situatie,maar er zijn ook kinderen waarvan de vader zomaar is weggelopen of erge dingen hebben gedaan. Ook die kinderen kunnen heel gelukkig en sterk zijn dankzij de liefde die de moeder wel kan overdragen.

Anoniem

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:05

Bij twijfel niet doen kan voor beide opties gelden...
Zoek alsjeblieft professionele hulp hierbij die je objectief en op basis van feiten van hulp bij je keuze kan voorzien. Dat is beter dan afgaan op meningen en gevoelens van anderen. Het gaat tenslotte helemaal om jou en jouw gevoelens, lichaam, toekomst...

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:30

Meis wat zit jij in een moeilijke positie. Ik voel een beetje uit je reactie's dat je jouw kind eigenlijk wilt houden, althans dat dit is wat je hart ingeeft. Maar je verstand zegt dat het niet zal kunnen. Wat je ook besluit, geen van beide voelen 100% goed voor jezelf. Het kind mag dat wel uit onvrijwillige sex zijn voortgekomen, maar draagt ook wel jouw dna. Ik denk, dat als je niet voor abortus gaat kiezen je het ook moet zien als jouw kind. De keuze is hoe dan ook moeilijk, en heeft hoe dan ook gevolgen. Kies je voor abortus zou je daar onwijs spijt van kunnen krijgen, kies je voor het kind zou je ook daar spijt van kunnen krijgen. De keuze ligt bij jouw. Wat voor mij persoonlijk wel mee zou tellen in het besluit is je thuis situatie. Komt het misbruik uit je eigen gezin, of is het familie van wat verder weg. Kun je steun en hulp van je gezin verwachten, of sta je er helemaal alleen voor. Ben je door het behouden van het kind niet afhankelijk van, of ben je genoodzaakt te dicht in de buurt te blijven van de dader? Allemaal zaken waarvan wij niets weten, maar die denk ik wel een factor kunnen zijn in je besluit.
Weet wel, dat jouw niets te verwijten valt. Jij hebt dit niet gewild, en kan nu zo'n moeilijk besluit gaan nemen, terwijl je hier niet om gevraagd hebt. Hoe je ook besluit, ik wil je heel veel sterkte toe wensen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:34

Kel_91 schreef:
Wil je succes wensen met de keuze die je maakt, ben zelf 28 weken zwanger dus het zou niet eerlijk zijn als ik mn mening geef.

Dikke knuffel en mn pb box staat open voor je !!


Ik wil even zeggen hoe netjes ik dat van je vind ! Ik denk dat menig moeder in spe hier heel anders op zou reageren!
Petje af !

TS: wat een vreselijk moeilijk besluit zeg...........18 weken is niet al heel klein meer dus ik kan me voorstellen dat je het hoofdje etc herkende.
Dit is een keuze die niemand voor je kan maken, behalve jij zelf. Ongelooflijk wat rot voor je !

Heb je iemand om alles mee te bespreken ? Lijkt me wel fijn nu!

Sterkte meid !

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 08:36

git schreef:
Kies je voor abortus zou je daar onwijs spijt van kunnen krijgen, kies je voor het kind zou je ook daar spijt van kunnen krijgen.


En DAT is nou net waarom ik zou kiezen voor de meest verstandige keuze. Heel lastig als je gevoel iets anders ingeeft, maar daar mag geen enkel ongeboren kind de dupe van worden.
Als je achteraf spijt krijgt loopt er wel een mens rond dat die boodschap en dat gevoel zijn hele leven mee moet dragen.

Nogmaals het blijft jou keuze uiteraard.