Abortus ... of toch houden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:57

Lieve ts, wat een rotsituatie!

Wat kun je het kind bieden? Heb je een eigen huis? Voldoende inkomsten etc? Is de omgeving veilig?
Maar belangrijker; wat wil je zelf? In beide manieren is er geen weg terug...
Heel eerlijk, in dit geval zou ik voor abortus gaan. In het belang van jou en het kind. Het is op een kl*te, totaal niet liefdevolle manier verwekt door een familielid. Mocht er een erfelijke ziekte rondzweven in de genen is de kans dat je foetus het heeft zeker aanwezig en in de genen kun je niet kijken. Bovendien zal het kind toch een keer te horen moeten krijgen wie de vader is... En dat is hartverscheurend.

Een kind opvoeden is de zwaarste baan ter wereld, vergis je er niet in :(:)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:00

Ik weet niet goed wat ik moet zeggen,wat verschrikkelijk voor je!
Hoe komt het dat je er nu pas achter komt? Ik bedoel 18 weken is toch al een heel eind,alles is al gevormd,kindje hoeft alleen nog maar te groeien...
Ik zou als ik verkracht zou zijn enorm bang zijn voor een zwangerschap en dus al snel testen,ook al zou ik nog een menstruatie hebben. Goed dit is natuurlijk mosterd na de maaltijd en heb je nu helemaal niets aan.

Dit is een keuze die alleen jij kunt maken,kun je als je het kindje laat komen liefdevol opvoeden gezien je weet hoe het verwekt is? Ga je het kindje niet zien als *ongeluk* omdat je er niet zelf voor gekozen hebt dat het verwekt werd? Ontzettend moeilijk.. ik wens je alle kracht en sterkte toe met deze beslissing!

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:01

Ik zou er ook mee zitten; wat als je de kenmerken ziet van je verkrachter? Lijkt mij best zwaar als je ineens trekjes ziet en herkend van je familielid...

(er zo laat achterkomen komt overigens nog wel vaker voor, is echt niet uniek. Niet elke zwangerschap geeft de kenmerken)

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:02

Saskia9 schreef:
Ik zou als ik verkracht zou zijn enorm bang zijn voor een zwangerschap en dus al snel testen,ook al zou ik nog een menstruatie hebben. Goed dit is natuurlijk mosterd na de maaltijd en heb je nu helemaal niets aan.


Wie zegt dat het een eenmalige verkrachting was? Het kan dagelijks langdurig misbruik zijn geweest.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:02

Vuurneon,ben ik met je eens. Maar je kind kan ook trekjes hebben van je familie die jij zelf absoluut niet hebt zonder dat het de vader is..

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:03

Diaz schreef:
Ik ben zelf tegen het vermoorden van een levend kindje in je buik. Waarschijnlijk met 18 weken kun je je kindje al voelen bewegen zelfs.

Ik hoor van de mensen die ik ken die ooit een abortus hebben gedaan dat die alleen maar spijt hebben. Elk jaar denken: hij/zij zou nu zo oud zijn e.d.

Mocht je voor je kindje kiezen, met een kindje word een moeder geboren. Je kunt het zeker aan!


Zou je wellicht op je woordkeus kunnen letten?

Abortus is legaal in Nederland en derhalve geen moord.

Voor TS is het moelijk genoeg hoe het nu is en hoeft niet alvast van moord beticht te worden.( mocht ze voor abortus kiezen)

Adoptie is een hel voor moeder en kind en moet als aller aller laatste redmiddel gezien worden.

Ts...ik weet geen goed advies voor je. Ik heb het wel ontzettend te doen met je. Alleen jij kan de keuze maken en dat wordt een verdomt lastige. Ik persoonlijk zou voor abortus gaan.

Heb je tegen de vader wel al aangifte gedaan? Wel doen hoor!
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-08-12 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:05

Dat is dan helemaal verschrikkelijk Suus,begrijp me niet verkeerd,ik vind het verschrikkelijk voor TS! Het doet echt iets met me.. Ik weet ook niet hoe ik zou reageren in die situatie,maar ik zou er in ieder geval alles aan doen om dan niet zwanger te worden of vroeger erachter te komen denk ik..
Pfff wat heftig.
TS zegt dat ze twijfels heeft,dat is er niet voor niets. Ik zou eens met professionele hulp gaan praten,want hier kom je niet zomaar zelf achter.. verschrikkelijk dit.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:05

NatasjaV,het is absoluut geen vader!!! Meer een verschrikkelijke verwekker.. die verdiend het woord vader in deze context absoluut niet..

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:06

Saskia9 schreef:
Ik weet niet goed wat ik moet zeggen,wat verschrikkelijk voor je!
Hoe komt het dat je er nu pas achter komt? Ik bedoel 18 weken is toch al een heel eind,alles is al gevormd,kindje hoeft alleen nog maar te groeien...
Ik zou als ik verkracht zou zijn enorm bang zijn voor een zwangerschap en dus al snel testen,ook al zou ik nog een menstruatie hebben. Goed dit is natuurlijk mosterd na de maaltijd en heb je nu helemaal niets aan.


Dit is inderdaad mosterd na de maaltijd, dus waarom voel je dan de nood om het er nog eens in te wrijven? Het is heel goed mogelijk dat TS daar eerst nog niet eens over wou nadenken, ze had immers wel al ergere dingen te verwerken, en tegen de tijd dat de realiteit indringt, zit je dus al wat verder. Heel logisch en normaal in die situatie, dus om zo'n uitspraak te doen, waarvan je weet dat ze toch geen nut heeft, buiten dan de TS verder kwetsen, is onnodig.

TS, ik ben het met vele anderen eens dat je hierover best met een psycholoog/sociaal werker/... kunt gaan praten. Je kunt wel al nadenken over wat het beste is voor jezelf. Ja, een abortus kan zeer ingrijpend zijn, en de psychologische impact daarvan moet niet onderschat worden, maar de geboorte van een kindje dat ongewenst verwekt is, kan ook een zeer grote psychologische impact hebben.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:07

Saskia9 schreef:
Vuurneon,ben ik met je eens. Maar je kind kan ook trekjes hebben van je familie die jij zelf absoluut niet hebt zonder dat het de vader is..


Snap ik, zijn genen. Maar aangezien de dader 50 procent doorgeeft is de kans vrij groot dat je herkenning zult zien. Zelfs meer doorgeeft in dit geval denk ik... Want ze hebben al gedeelde genen.
Dus ook zo naar als er erfelijke ziekte materiaal mee gaat.

Bah, wat een afschuwelijke situatie :(:)
Ik zou hier ook zeker professionele hulp bij inschakelen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:08

Saskia9 schreef:
NatasjaV,het is absoluut geen vader!!! Meer een verschrikkelijke verwekker.. die verdiend het woord vader in deze context absoluut niet..


Ja, daar heb je uiteraard absoluut gelijk in.

Biebabeloeba
Berichten: 653
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:08

Saskia9: sorry voor de misschien ietwat verhitte reactie van mijn kant. Je eerste post kwam lichtelijk ongenuanceerd over. Na je laatste posten te hebben gelezen, merk ik dat je het niet bedoelde zoals het bij mij overkwam.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:10

Ik bedoel het ook niet zo hard als ik het omschrijf,ik weet niet goed uit te drukken wat ik bedoel.Maar ik vindt het een verschrikkelijke situatie voor TS.
TS,voor jou de levensvraag,denk je dat je het aan kunt om elke dag voor een kindje te zorgen die je ook herinnerd aan verschrikkelijke dingen? En dan de andere vraag,zou je ermee om kunnen gaan als je het kindje weg laat halen? Het is zo'n moeilijke keuze,je kunt niet weten hoe je zult reageren en dat maakt de keuze zo ontzettend moeilijk.. ik heb echt met je te doen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:21

Wat moet jij verschrikkelijk twijfelen. Niemand kan voor jou beslissen, maar we kunnen wel dingen aandragen die misschien een beetje helpen. Probeer je eens voor te stellen hoe je leven er over een jaar uitziet. Met of zonder kindje. Wat je ook beslist, er zullen twijfels blijven, wat als je anders gekozen had?
Er over praten met iemand die je vertrouwt kan zeker helpen. Niet dat je diegene moet vragen wat je moet doen, maar iemand die je helpt je te laten zien hoe de toekomst er uit kan zien.

marleen_88

Berichten: 14054
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:26

Jeetje TS, wat zul jij in een tweestrijd zitten!

Ik kan je hierbij geen advies geven, omdat jij de enige bent die de juist beslissing kan nemen, wat het ook wordt.

Ik wil je wel héél veel sterkte wensen, houd je ons op de hoogte? :(:)

MADExLIEFJE
Berichten: 68
Geregistreerd: 23-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-12 20:26

Ik heb (met tranen in m'n ogen) gelezen tot en met pagina 2

Dankjewel allemaal.

Hoe oud ik ben? Bijna 19, geen werk, geen diploma, 'volop' aan het studeren
Hoe lang ik het al weet? Ongeveer 1 week
Adoptie? Kan een optie zijn, maar wie wil een mogelijk gehandicapt kind adopteren :? Er zullen zeker wel mensen bereid zijn, maar denk dat het toch reden is om het niet te doen, of vergis ik mij?
Professionele hulp? Ga ik zeker wel zoeken, maar wil dit liever buiten het weten van gezin doen.

Ps: ik ben van Belgie, niet van Nederland, normaal is abortus maar tot 12 weken en in uitzonderlijke gevallen tot 22-24 weken.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:28

Je woont dus nog thuis?
Ben je daar ook veilig? Maw zou een kind daar ook veilig zijn?

Ik vind dit echt zo vreselijk voor je...

Hoe wil je een kindje onderhouden? (want een kind kost ook geld natuurlijk, dus er zit ook een praktische kant aan)

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:29

MADExLIEFJE schreef:
Ps: ik ben van Belgie, niet van Nederland, normaal is abortus maar tot 12 weken en in uitzonderlijke gevallen tot 22-24 weken.


Waar heb je die informatie gehaald?

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:36

NatasjavE schreef:
Adoptie is een hel voor moeder en kind en moet als aller aller laatste redmiddel gezien worden.


Laat ik als moeder van 2 adoptiekinderen (en 1 buikkind) zeggen dat adoptie geen hel is! Adoptie is voor een kind de kans om op te groeien in een gezin, wanneer de geboortemoeder om welke reden dan ook geen kans ziet om zelf haar kind op te voeden. Het is net zozeer een legitieme keuze als het zelf houden of een abortus.
Welke keuze je ook maakt, je maakt hem voor je hele leven en dat van je kind..
Alledrie deze keuzes zijn volstrekt legaal en voor TS zal het een hele zware periode zijn, nu en in de nabije toekomst..

marlies85

Berichten: 5310
Geregistreerd: 04-10-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:38

Tjee, heftig dit TS!

Ikzelf ben tegen abortus, maar dit is toch wel wat andere koek om het even te zeggen.
Wat erfelijke belastig betreft kunnen ze met echo's en een punctie al heel erg veel zien qua afwijkingen.Speelt ook mee wat voor familielid het is, is het een aangetrouwde oom dan is het risico op afwijkingen heel wat anders dan wanneer het bijvoorbeeld een broer is.

Je bent al bijna op de helft van je zwangerschap, dus heb je ook nog maar heel kort de tijd om een keuze te maken.
Misschien helpt het als je alles voor jezelf op papier zet.

Ik wil je heel veel sterke en kracht wensen in deze roerige tijd!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:39

Kan je huisarts je niet helpen een goede hulpverlener te vinden?

Overigens ken ik ook van zeer nabij een situatie, waar adoptie heel positief heeft uitgepakt voor zowel kind, adoptie ouders als biologische moeder dus het kan zeker ook een optie zijn.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:41

Maar adoptie maakt de kans op erfelijk belaste ziektes niet kleiner... En de zwangerschap moet wel worden uitgedragen en een bevalling is wel een aanslag op het lichaam.
(en omdat de kliniek abortus aanraadde ga ik er ook vanuit dat het om een direct familielid ging)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-08-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:41

Meid,mocht je je zorgen maar over hoe je het moet doen alleen,er zijn allerlei instanties die je op weg kunnen helpen. Voor jonge alleenstaande moeders is er hulp en dan kom je er wel.

Als je hulp wilt zoeken zonder het medeweten van je familie,denk ik dat je je keuze al een beetje gemaakt hebt ofniet?
En over een eventuele handicap,laat je informeren bij een dokter,die weten vaak meer. Iedereen roept dat het gehandicapt zou zijn,maar dat hoeft helemaal niet en is op een echo vaak ook al te zien.

cooper

Berichten: 4475
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: België

Re: Abortus ... of toch houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:44

Wettelijk gezien is abortus in België toegelaten tot 12 weken na de bevruchting, wat overeenstemt met 14 weken als je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie (= eerste trimesterbehandeling). De termijn van 14 weken kan overschreden worden indien het leven van de vrouw door de zwangerschap of mogelijke geboorte in gevaar gebracht wordt, of wanneer het zeker is dat het kind zal geboren worden met ernstige afwijkingen. De wet stelt dan wel dat je advies moet vragen aan een tweede arts.
Tweede trimesterbehandelingen (= later dan 12 weken na de bevruchting) zijn in België niet toegelaten, maar zijn wel toegelaten in Nederland en Groot-Brittannië.

http://www.abortuscentra-vlaanderen.be/35.html

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:46

Ik wens je veel sterkte toe TS!

Weten mensen in je omgeving het? Misschien kan je met een vriendin er overpraten