Vraag over vergoeding medische behandeling

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Cayenne
Vlinderlicht

Vraag over vergoeding medische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 16:04

Mijn aanvraag voor een vergoeding van een ingrijpende kaakoperatie is na bijna 8 maanden EINDELIJK door Unive goedgekeurd! *\o/*

Maar nou kreeg ik vandaag de bevestiging en staat er ook een ingangsdatum (01-01-2012) en een einddatum (31-12-2012) op.
Misschien ben ik erg blond, maar betekent dit dat de behandeling voor 31-12 moet plaatsvinden?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:05

Cayenne schreef:
Mijn aanvraag voor een vergoeding van een ingrijpende kaakoperatie is na bijna 8 maanden EINDELIJK door Unive goedgekeurd! *\o/*

Maar nou kreeg ik vandaag de bevestiging en staat er ook een ingangsdatum (01-01-2012) en een einddatum (31-12-2012) op.
Misschien ben ik erg blond, maar betekent dit dat de behandeling voor 31-12 moet plaatsvinden?

Misschien even Univé bellen? :)*

Ik zal je zo missen, voor altijd in mijn hart
Medische Hoefschoenen te koop https://www.bokt.nl/markt/ad/486715/2-p ... efschoenen

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 16:05

Dat heb ik gedaan, maar de beste mevrouw (stagiaire? :?) snapte niet waar ik het over had :+
en de kaakkliniek is al gesloten :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-08-12 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:06

Cayenne schreef:
Dat heb ik gedaan, maar de (stagaire? :?) snapte niet waar ik het over had :+

Naja..., das ook wat -O-
Was het een stagiaire?

Dan zou ik vragen naar iemand die er wel wat van begrijpt....
Staat er geen nummer + contactpersoon op het formulier?

Medische Hoefschoenen te koop https://www.bokt.nl/markt/ad/486715/2-p ... efschoenen

Cayenne
Vlinderlicht

Re: Vraag over vergoeding medische behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 16:07

Jawel, dat heb ik gebeld en kreeg ik dus de onwetende mevrouw aan de lijn :=

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:08

Cayenne schreef:
Jawel, dat heb ik gebeld en kreeg ik dus de onwetende mevrouw aan de lijn :=

Zou toch terugbellen en vragen naar iemand die wel weet hoe of wat

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 16:15

Je hebt nu inderdaad een machtiging gekregen die tot 31-12-2012 loopt. Omdat in 2013 de tandartsverzekering weer helemaal op de schop gegooid gaat worden kan de kaakchirurg indien nodig in januari een semi nieuwe aanvraag doen tot verlenging. Machtiging blijft echter wel goed gekeurd.

Music doesn't lie. If there is something to be changed in this world, then it can only happen through music.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 16:16

Bedankt Juline. Begrijp ik het goed dat het dus na 31-12 mogelijk is dat de behandeling niet helemaal vergoed zal worden?
Dat zou ik ook niet eerlijk vinden := Het heeft dankzij de verzekering al ruim 8 maanden geduurd, dus die tijd ben je al kwijt. Operatie inplannen zal ook niet meteen volgende maand gebeurd zijn gok ik.

Banjer
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:14

ik weet niet wat voor operatie je moet gaan krijgen Cayenne, maar het hoeft niet heel lang te duren.. mijn moeder krijgt een click-gebit en die heeft nog geen 2 maanden moeten wachten...

Sterkte in ieder geval!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:40

De machtiging loopt inderdaad tot 31-12. Ik zou zsm contact opnemen met de poli voor een plekje. Mochten zij het dit jaar niet meer kunnen plannen zou ik bellen met unive en dit aan ze voorleggen...

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 21:39

Banjer schreef:
ik weet niet wat voor operatie je moet gaan krijgen Cayenne, maar het hoeft niet heel lang te duren.. mijn moeder krijgt een click-gebit en die heeft nog geen 2 maanden moeten wachten...

Sterkte in ieder geval!

Bottransplantatie + opbouw en implantaten. Gaat een flinke klus worden.
Ik weet ook niet of ze kunstbot of bot uit m'n bekken halen. Bij dat laatste gaat het nog moeilijker worden en moet ik onder narcose. In dat geval gebeurt het in het ziekenhuis. Een alternatief is om miin onderste verstandskiezen als bot te transplanteren in mijn bovenkaak. Ik moet namelijk klikimplantaten maar mijn kaakbot is abnormaal snel teruggeslonken waardoor er eerst nieuw bot in mijn bovenkaak gezet moet worden. Anders krijgen ze de implantaten er niet in.
Ik hoop begin volgende maand de intake te hebben

Banjer
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:47

Ai... dat klinkt wel als een "heftige verbouwing"... mijn moeder krijgt ook een stukje bot geïmplanteerd, maar dat halen ze uit haar onderkaak (ze krijgt haar gebit boven)... ze hadden het er idd ook over dat het uit haar heup/bekken gehaald kon worden... daar schijn je, volgens haar chirurg, ook maar relatief kort last van te hebben... 3 weken ofzo...

Sterkte!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 16:43

Mocht het dit jaar niet meer lukken kan de behandelend arts een verlening aanvragen op basis van de dan geldende regels. Enige puntje waar je dan rekening mee dient te houden is je eigen risico. Nu heb je hem misschien al een heel eind verbruikt. En als onze geweldige regering zijn plannen waar maakt moet je rekening houden met een nota van 350 euro. Maar dit is koffie dik kijken. Eerst maar een afspraak plannen voor je je hier druk over moet maken.

Music doesn't lie. If there is something to be changed in this world, then it can only happen through music.

Cayenne
Vlinderlicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-12 17:13

Juline, 4 september heb ik een gesprek bij de kaakkliniek. Mocht ik daar niet alle antwoorden krijgen, dan ga ik nog een keer bellen met de verzekering (en hopen dat ik dan iemand aan de lijn krijg die er meer verstand van heeft).
Waar ik vooral over val is dat de begindatum begin dit jaar is ingegaan, terwijl ik nu pas te horen krijg dat het wordt vergoed. Dan ben je gewoon al heel veel tijd kwijt en afhankelijk van het feit dat er dan nog voor 31-12 een plekje vrij is.
Maar goed, dat is idd koffiedik kijken ;)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 17:17

Meestal is het zo dat de datum van eerste behandeling geldt en dat alle vervolgbehandelingen ook op die datum geboekt worden. Ik heb zelf in het najaar van 2011 een behandeling in een ziekenhuis gehad en daar had ik nog wat klachten van dus ik ben een paar keer teruggeweest. Dat valt allemaal nog op datum van die eerste behandeling (wat fijn is want m'n eigen risico van 2011 was ik doorheen, die van 2012 nog lang niet!).

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:27

Kan heel snel gaan hoor, ik heb deze week te horen gekregen dat ik 2 oktober onder het mes ga, en stond niet op een wachtlijst ofzo, ook kaakchirurgie. Die machtigingen worden idd per kalenderjaar opnieuw afgegeven geloof ik, had ik ook.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:48

Mocht het niet lukken om het voor eind van het jaar te doen kan de arts gewoon verlenging vragen.

Yessy dat geldt alleen voor een behandeling zonder machtiging. Dan valt het onder een DBC welke inderdaad opstart datum geboekt wordt.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 21:29

Cayenne welk nummer heb je gebeld? Anders gewoon naar het regio kantoor bij jou in de buurt bellen, daarna vragen naar Univé zorg geheid dat ze je wel willen doorverbinden ;) Betreffende je machtiging super dat hij is goedgekeurd! Mocht het inderdaad zo zijn dat er geen plek is tot bv volgend jaar kun je 2 dingen doen, kaakchirurg een verlening laten doen je hebt al een machtiging, enige wat waarschijnlijk gaat wijzigen zijn de codes en het kostenplaatje, dat is een kwestie van de machtiging omzetten daar zijn ze niet zo moeilijk mee of wachttijd bemiddeling aanvragen. Bij Univé word je binnen 5 werkdagen terug gebeld ;)

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie