Platvoeten en steunzooltjes.

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

KimL86

Platvoeten en steunzooltjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 12:43

Ik ben er sinds begin dit jaar achter dat ik platvoeten heb. (ben inmiddels 26, maar heb het nooit eerder geweten). Ik had fysiotherapie voor mijn enkel en toen vertelde hun mij dat ik platvoeten heb.
Ik heb al jaren regelmatig last van lage rugpijn. Blijkbaar kan dit door mijn platvoeten komen.
Sinds een tijdje begin ik ook last van mijn knieen te krijgen en heb regelmatig vermoeide benen.

Dus ik wil eens een keer steunzolen gaan proberen, om te kijken of ik dan minder last krijg.
Helaas heb ik geen geld om ze echt aan te laten meten, maar ik kwam er op internet ook tegen van rond de 20 euro.
Heeft iemand ervaring met deze goedkopere zooltjes?
En zijn er nog bepaalde punten waar ik op moet letten?

Gebruikersnaam verandert van Ginger18 naar KimL86

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:47

Je hebt héél veel soorten en veel doen er helemaal niets :P
Echte zijn zeker niet goedkoop, maar wel een aanrader!
Vind zelf die van traagschuim wel fijn!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

fanci_mike

Re: Platvoeten en steunzooltjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:50

Ik denk niet dat je veel baat hebt bij goedkope steunzooltjes. Ik heb een flinke correctie nodig (en jij ook als ik je klachten zo lees) en die werkt echt het best als ze op maat gemaakt is. Sterker nog, mijn klachten verergeren als mijn zolen niet goed passen!! Dus pas er alsjeblieft mee op.

Pluus is niet tegen bont, bontjes zijn lief!
**...Pacific*Fanci*Macx*Smoke*Mister*Mike...**

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 12:50

Dekt je verzekering geen steunzolen en/of advies van een podoloog? Die van ons heeft een deel van de rekening van de podoloog voor mijn vriend betaald en dat lijkt me toch beter voor je dan zelf maar wat proberen...

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:04

Mijn verzekering dekt inderdaad ook een deel van die kosten. (ben wel uitgebreid verzekerd moet ik zeggen)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:06

Bij mij was het ook voor een groot deel vergoed!
En inderdaad, toen ze niet juist voor mij waren, kreeg ik er heel veel last van.

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:06

Ik heb ook een tijdje zooltjes gehad, kant en klare en die bevielen mij super!
Ik had footlogics, podologische zooltjes maar niet op maat.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 13:08

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Ik zal eens mijn verzekering bellen hoeveel er eventueel vergoed zou worden en hoeveel ik dan zelf nog zou moeten betalen.

Gebruikersnaam verandert van Ginger18 naar KimL86

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:09

@ TS als ik jou klachten zo hoor denk ik dat het verstandigste toch is om steunzolen aan te laten meten.

ik heb zelf met de goedkope mijn miniscus gescheurd (40 euro)
en nu heb ik aangemeten steunzolen die fijn lopen & klachten verminderen (145 euro)
ik heb met mijn eerste paar goed 1 jaar gelopen tot ze versleten waren. krijg over 1,5 week mijn nieuwe weer.

ik ben trouwens verzekerd bij de frieslander gewoon & aanvullend en ik krijg de helft vergoed

Een paard draaft met zijn longen, houdt vol met zijn hart maar...
wint met zijn karakter ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:13

Mijn zus is podotherapeut.
Tijdens haar opleiding moest ze natuurlijk heel veel oefenen, dus 't hele gezin is toen van perfecte steunzolen voorzien.

Echt ideaal...
Ik had maar een kleine correctie nodig. Maar wát een enorm verschil!

Ze verzekering dekt de kosten vaak (voor een groot deel).
En 't is natuurlijk wel echt je gezondheid die je daarmee flink kunt verbeteren. De moeite waard om even voor te sparen als dat mogelijk is :j

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 13:30

Mijn ervaring is dat een op maat gemaakte steunzool toch het beste werkt.
Dit kan je het beste laten doen door een podotherapeut. :)

Codewoord

Wil je een HelloFresh box uitproberen? Gebruik dan onderstaande kortingscode voor €25 korting op een box! Code: HS-G57W3VBR5 of klik hier!

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:02

Ik heb steunzolen ook aangemeten gekregen, elke jaar (wat overgens niet nodig is) krijg je ze vergoed van de verzekering. Het is idd een duur grapje 145,- maar wel ideaal..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:06

Mijn steunzolen zijn volledig vergoed :j En idd, een groot verschil. Ik heb geen platvoeten, maar heb wel een flinke correctie nodig aan de binnenkant van mijn voet. Zonder zooltjes krijg ik erge klachten aan mijn knieen en later ook aan mijn rug en enkels. Ze zijn nog niet helemaal ideaal (correctie moet eigenlijk nog groter), maar volgend jaar mag ik weer een nieuw paar laten aanmeten, dan gaan deze in mijn sportschoenen denk ik.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:10

ik gebruik ze in al mijn schoenen, behalve slippers en birkenstocks.

Britt: ik ben tijdje terug ook terug gegaan, vreselijke last van mijn ene voet, de ene moest verhoogt worden dit is kosteloos gedaan. Of moeten ze helemaal gecorrigeerd worden?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:21

Volgens mij moet ik dan ook echt nieuwe zooltjes, omdat de antipronatie nog wel een halve cm hoger mag naar mijn idee. Maar inmiddels zijn we ook een half jaar verder en mag ik over een half jaar weer nieuwe laten aanmeten. Sowieso wil ik nieuwe, deze zijn veel te lomp. Van schuimrubber met een leren laagje, maar ze passen in bijna geen enkele schoen, dus draag ik ze te weinig. Ik kan ze alleen dragen in gympen die een maat te groot zijn en die worden dan weer te groot, oa bij de enkel. In de zomer draag ik vooral slippers (birkenstocks heb ik het minste last, door de voorgevormde voet) en ballerina's, maar dat is sowieso niks voor mn voeten, daar loop ik dan bijna naast := :')

Bovendien kan ik gewoon hakken aan, die corrigeren mijn voet al voldoende van zichzelf. En ik draag in de winter vrij vaak hakken, alleen afgelopen jaar dus niet omdat ik toen veel moest lopen van en naar stage/bushalte.

Maar ik wil ze wel graag aan kunnen in platte laarzen en schoenen! Dus van het nieuwe jaar maar eens terug en kijken of halve zooltjes geen optie zijn, hoef ik iig niet met te grote of veel te lompe schoenen over straat :+

darkchrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:54

ik had zooltjes,ben ze kwijtgeraakt..
vond het wel erg frustrerend dat ze vrijwel in geen enkel paar schoenen pasten..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 14:56

Ja passende schoenen vinden is wel af en toe een drama. Echter, zonder zooltjes hou ik het geen week uit, dan maar lelijke schoenen...Omdat ik nu door vocht vasthouden (zwanger) toch ook geen enkele schoen pas en dus geen zooltjes gebruik, merk ik het goed.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 15:46

Ook hier zitten er speciaal aangepaste zooltjes in mijn schoenen. Ergens in mijn benen zit het mis waardoor ik X-benen heb en mijn voeten naar binnen gekanteld zijn. Hierdoor loop ik zonder zooltjes met behoorlijk veel pijn in mijn knieën.
Helaas zit ik ook krap in mijn budget, maar het geld dat je eraan uitgeeft, is het echt meer dan waard! Ik loop nu eindelijk na jaren pijnloos. Tenzij ik eigenwijs ben en te veel doe! :')

Maar zoals ik al zei, is het inderdaad een behoorlijk aanslag in jouw portemonnee, maar echt dubbel en dwars waard! Ik denk niet dat een zooltje uit de winkel hier tegenop kan, omdat die niet goed gericht op jouw problemen zijn.

[o]

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 17:54

Aangepaste zooltjes kun je grotendeels vergoed krijgen, vraag even na bij de podoloog! Voor mij had hij de klachten zo omgeschreven, dat de noodzaak van de zooltjes duidelijk was. :j

Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:26

Daar ben ik sinds eergisteren achter. Nouja, platvoeten... De holling iets te plat.
Ondanks het geld, kan het eigenlijk niet missen, krijg ik over 2 weken mijn zooltjes.
Ben benieuwd!

En ben ook heel benieuwd of hier mijn rug en bekkenklachten vandaan komen!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:05

Ik heb doorgezakte voeten en moest dus ook aan de steunzolen, koste me wel een paar centen maar het was het echt waard. Bij mij wordt er voor steunzolen € 80,- per 2 kalenderjaren vergoed, moest een € 110 zelf betalen.

Veni Vidi Vici

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie