Altijd blaren met sporten?

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

zap

Altijd blaren met sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 15:11

Hallo!
Wie heeft dé tip? Er zijn vast een hoop bokkers die naast paardrijden ook aan andere sporten doen! Ik heb met sporten altijd last van blaren (trainen/wedstrijd, maakt niet uit). En geen kleintjes, nee, bijna over mijn gehel bal van mijn voet. Ik heb al tig verschillende schoenen geprobeerd (duur, goedkoop), verschillende zooltjes en strak en los. Niks helpt -O-

Met hardlopen heb ik geen last (is rechtuit, geeen scherpe bewegingen). Het gaat juist mis bij als ik snelle/scherp bewegingen moet maken.

Wie heeft dé tip voor mijn au-voetjes -O-

suus_pepper

Re: Altijd blaren met sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:12

Ik lees ook even mee. Ik krijg altijd blaren op mijn hakken..

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:18

Ik heb er ook een hele tijd last van gehad, we trainden toen met blote voeten op een gummie vloer. Wat echt hielp was de avond voor het trainen voeten goed insmeren met vasiline of met tape aan de gang gaan. Aangezien jij natuurlijk wel schoenen aan hebt is het misschien zaak om ook te kijken welk materiaal sokken het beste werken voor jou.

Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 15:24

Ja sokken is inderdaad een goede :j. Daar kan ik wel even naar kijken. Ik heb nu gewoon normale sokken, maar misschien zijn van die speciale sokken die je in een grotere sportwinkel kan kopen wel iets.

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:26

Goed passende sokken die niet kunnen schuiven en uitstekend passende schoenen, door de draaiende bewegingen krijg je wrijving op de bal van je voet, sok/schoen en dus blaren. Dus idd, erg goede sokken en advies halen in de sportzaak.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 15:36

Maar welke sportzaak is hier nu echt goed in? Heb je misschien tips daarvoor? Ik heb altijd het idee dat ik meer weet dan de sportmensen. Ik heb ook al eens gegoogled naar een podoloog en bijna toen het echt erg was (blaar op blaar en ontstoken blaar) daar naartoe gebeld. Maar ik vind mijn klachten daar niet erg genoeg voor (al is het wel heel heel erg vervelend, zeker nu we 3x in de week fanatiek sporten en de blaren amper de rust krijgen om te genezen).

bigone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:42

Podoloog is er ook om hier advies in te geven, sommige schoenenzaken/hakkenbars laten op gezette tijden iemand komen en daar kun je dan een afspraak mee maken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 15:45

Ok, dus een podoloog zou eventueel ook kunnen?

Ik zal eens een rondje vragen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 15:47

bigone schreef:
Goed passende sokken die niet kunnen schuiven en uitstekend passende schoenen, door de draaiende bewegingen krijg je wrijving op de bal van je voet, sok/schoen en dus blaren. Dus idd, erg goede sokken en advies halen in de sportzaak.

En in de combinatie met - jawel - vocht. Dus eigenlijk moet je ook kijken naar spullen die het vocht (zweet dus) goed kunnen afvoeren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie