reactie huid door pil of iets anders?

Moderators: Shanna, EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

nexthorse

reactie huid door pil of iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-12 14:46

(sorry Mod's als dit verkeerd staat! Heb nog getwijfeld om dit in het centrale anticonceptie-topic te zetten, maar omdat ik niet zeker ben dat het door de pil komt, toch maar een topic geopend)

Momenteel zit ik met een vervelende reactie op mijn gezichtshuid.
Mijn huid lijkt verdikt, en er zitten allemaal hele kleine bultjes (geen vochtblaasjes). Het is droog, trekkerig en het jeukt, maar het is niet rood.

Vorig jaar heb ik zo'n zelfde 'reactie' gehad, alleen dan nog net een graadje erger. Binnen een week was het weg.
Destijds was ik net begonnen met de pil, ik gebruikte toen de Yaz 24+4.
Een paar maanden geleden ben ik overgestapt op de Microgynon 30.
Tijdens mijn afgelopen stopweek ben ik wat eerder begonnen met de nieuwe strip om de stopweek wat in te korten. Dat is nu zo'n 5 dagen geleden.

Herkent iemand deze uitslag/reactie van de huid?
Zou dit te maken kunnen hebben met de pil?
Ik zou namelijk niets anders kunnen verzinnen: gebruik al maanden dezelfde gezichtsverzorgingsmiddelen, gebruik geen andere medicijnen, ik eet vrij gezond en drink veel water.
Ik heb wel van mezelf een vrij droge en gevoelige huid, maar dit is voor mij absoluut abnormaal.

Het is alleen wat vervelend, niet pijnlijk oid, dus heb het nog niet aan de huisarts gevraagd :)

[IM] Een jaar zonder jou...........
♥† Rust zacht, lieve Unique, dankjewel voor alles.... †♥

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie