Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vestlandhest schreef:Hoi iedereen,
ik ben een jaar geleden uit therapie gekomen (4 dagen per week) en sindsdien heb ik wekelijks afspraken met mijn psychotherapeut. Dus ja, behoorlijk wat ervaring... Misschien ga ik binnenkort ook begeleid wonen. Ik heb elke vorm van therapie wel gehad nu denk
edit: typo
belle_boef schreef:Het is nu nog praten, vooral duidelijk krijgen waar het em in zit.
Ze hebben mij geplaatst onder het kopje angststoornis.
Door allerlei dingen uit het verleden heb ik rare gewoontes/patronen ontwikkeld die nu heel disfunctioneel zijn.
We zijn bezig om die patronen helder te krijgen en hopelijk ook een oplossing voor te vinden.
Wat voor hulp krijg jij Jolien?
Lady_M schreef:Ooo dat lijkt me echt verschrikkelijk Jolien![]()
Ik ben nu nog in behandeling om te leren omgaan met ADD, daarna voor een sociale angststoornis... Vind het heel moeilijk om het erover te hebben, al wel een paar keer dicht bij de kern van het probleem gekomen, maar ik merk zelf dat ik dat heel erg weg wil sturen een andere kant op. Ik moet ook meteen huilen als het daarover gaat, en dat wil ik helemaal niet waar m'n psycholoog bij is. Hij vraagt ook altijd zo irritant door. Dus dat wordt nog leuk. Aan de andere kant heb ik er wel echt last van, dus ik wil er wel graag vanaf....
Joolien schreef:Zelf zit ik nu in groepstherapie, 2 dagen in de week. Ben net begonnen en het zal ong 6 tot 9 maanden duren, maar kan altijd langer of korter zijn. We zitten met 9 mensen in een groep die allen cognitieve gedragsproblemen hebben. Ik krijg meerdere soorten therapie:
Psychotherapie in groepsvorm; Hier besprek je van alles, maar stel je ook een motto op over wat je wilt gaan doen/worden en heb je 1 keer in de 6 weken een evaluatie over je gehele therapie.
Creatieve therapie; Allemaal non-verbale therapievormen, dus uiten doormiddel van doen.
Dans: is meer dans en bewegen, niet stapjes leren maar echt bewegen en doen, op deze manier wordt er gekeken naar hoe jij je uit.
Drama: Voornamelijk speltherapie, kan varieren van het spelen van hints tot improvisatie en alles wat je maar met spel kunt doen.
Beeldend: opdrachten maken doormiddel van beeldende kunstvorm. Het kunnen groepsopdrachten of individuele opdrachten zijn. Van kleien tot vingerverven, tot collages etc.
Sociotherapie: Daar moet ik nog achter komen
Vestlandhest schreef:Haha, klinkt wel heel dramatisch geloof ikIk had een heel zware depressie in combinatie met suicidaliteit, en aangezien het steeds erger werd en mijn psychologe me niet kon helpen ben ik een groep gekomen met vier dagen per week behandeling (een halve dag). Ik zat daar met leeftijdsgenoten, en kreeg daar vanalles, psychomotorische therapie, creatieve therapie, sociotherapie, en nog wel andere dingen. Het was wel een heel heftige tijd maar het was heel goed, heeft goed geholpen. Ik ben nu een stuk sterker en hoewel ik de littekens zal dragen, ben ik nu redelijk stabiel. Ik schaam me er niet voor en niemand moet dat doen!
Joolien schreef:Zelf zit ik nu in groepstherapie, 2 dagen in de week. Ben net begonnen en het zal ong 6 tot 9 maanden duren, maar kan altijd langer of korter zijn. We zitten met 9 mensen in een groep die allen cognitieve gedragsproblemen hebben. Ik krijg meerdere soorten therapie:
Psychotherapie in groepsvorm; Hier besprek je van alles, maar stel je ook een motto op over wat je wilt gaan doen/worden en heb je 1 keer in de 6 weken een evaluatie over je gehele therapie.
Creatieve therapie; Allemaal non-verbale therapievormen, dus uiten doormiddel van doen.
Dans: is meer dans en bewegen, niet stapjes leren maar echt bewegen en doen, op deze manier wordt er gekeken naar hoe jij je uit.
Drama: Voornamelijk speltherapie, kan varieren van het spelen van hints tot improvisatie en alles wat je maar met spel kunt doen.
Beeldend: opdrachten maken doormiddel van beeldende kunstvorm. Het kunnen groepsopdrachten of individuele opdrachten zijn. Van kleien tot vingerverven, tot collages etc.
Sociotherapie: Daar moet ik nog achter komen
belle_boef schreef:Vestlandhest, wat goed dat je al zo ver bent gekomen.
Schaamte heb ik er ook niet voor als zal ik het niet van de daken schreeuwen. Stieken ben ik er ook heel trots op dat ik hulp heb gevraagd.
BarbaLala schreef:Ik sta via de ggd op de wachtlijst voor cgt; cognitieve gedrags therapie ivm depressie en fobie.
Ze wilden me in een groep zetten maar dat zie ik zelf absoluut niet zitten eerlijk gezegd![]()
Mag van mij nu wel eens gaan beginnen want ik heb in maart vorig jaar al medicatie gekregen en begin dit jaar heb ik systeem gesprekken gehad ivm vroegere gezinssituatie.
Zolang ik niet begonnen ben met cgt mag ik ook nog niet aan het werk/ studie :/