Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
marleen_usar schreef:Binnenkort start ik een afval groep voor kinderen, ze gaan hun zelfvertrouwen hervinden, bewegen, praten over pesten en natuurlijk komt het woord voeding vaak terug. De ouders krijgen eerst een intake gesprek, de ouders zelf krijgen ook ondersteuning.Ik zie wel veel groepen voor ouderen maar niet voor kinderen, wat zou jij belangrijk vinden, als je kind mee zou doen?
en ik denk dat het heel belangrijk is om aan te geven dat jullie het samen gaan doen. Niemand staat alleen hierin. Veel succes ermee
Utrolig schreef:Een gevoelig onderwerp. Ik had eerder ook geen goed woord over voor ouders waarvan de kinderen te dik zijn. Nu heb ik er zelf een, en weet niet wat ik moet doen...
-snoep krijgt ze minimaal van mij. Misschien eens in de week, ze vraagt er ook niet om. Ze mag bij een vriendje wel een snoepje aannemen.(ik kan maanden met een zak snoep doen)
- ze speelt veel buiten.
- krijgt niet meer dan 2 (x2) boterhammen, en mag ook geen 2e x opscheppen 's avonds, alleen groente wel. Geen toetje, soms nog magere yoghurt tussendoor.
Ze krijgt ook geen volle bord met eten. 1 aardappel, half stukje vlees, 1 volle schep groente, zonder saus en jus, dit eten wij zelf ook nooit.
Zo is ze opgevoed, zijn we niet net mee begonnen. Ik word er erg verdrietig van...Als baby niet te dik maar vanaf 2 jaar leeftijd begon ze langzaam te groeien...
ze is 113 cm en 25 kg.
Is bij mij ook het geval. Utrolig schreef:Ik praat wel over een grote aardappel, qua koolhydraten krijgt ze dan voldoende binnen.
Heb dit overlegt met een kinderdieeetist, die zei dat ze voldoende binnen kreeg. Ze krijgt ook fruit tussendoor, maar weer te weinig eiwit misschien doordat ze melk niet zo lekker vindt. Ze neemt vaak maar een paar slokken. Optimel lust ze wel, maar dit was weer niet gezond vanwege de zoetstoffen, zucht...