Help ! Wie weet middeltjes tegen muggen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirteen

Help ! Wie weet middeltjes tegen muggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 06:50

Ik ben de laatste 3 nachten aangevallen door muggen ... Meer dan 40 beten ... :(
Dus wie weet middeltjes (al dan niet natuurlijk) om deze beestjes te verdrijven ?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Help ! Wie weet middeltjes tegen muggen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 06:51

klamboe :)

Ik heb een paar jaar geleden zwaar gefrustreerd van alles uitgeprobeerd en het enige wat echt werkt en blijft werken is een goede klamboe

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 06:58

zorgen dat je bij iemand slaapt die de muggen lekkerder vinden :+ Doet mijn vriend ook _O-

Tegen gebeten worden weet ik het nog niet. Wel, tegen de jeuk, een druppel teatree olie op de beten, bij mij helpt dat echt gigantisch goed! Jeukt met een beetje geluk de hele dag niet meer!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:05

Als ik mezelf met Autan insmeer word ik nooit gebeten. Kun je gewoon bij de drogist halen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:20

Ik hoorde pasgeleden dat het drinken van tonic je minder aantrekkelijk maakt voor muggen, maar of het echt werkt weet ik niet :') .

Bij mij was vroeger een klamboe het enige dat hielp. Tegenwoordig heb ik helemaal geen last meer van muggen, mijn vriend vinden ze zo niet lekker ruiken dat die ze op afstand houdt _O- .

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:22

Citronella, paar druppels op een zakdoekje naast je bed _/-\o_

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:22

wat ik klamboe , als ik vragen mag ??

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:27

Wat zeg je?

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:30

ooh sorry iets te snel getypt :+ ,
Mijn vraag was: Wat is Klamboe?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:32

Google maar eens :D .

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 07:37

gevonden, had er vroeger ook zo één . Maar bij mij werkte het niet echt -O-
ze kwamen er gewoon doorheen of deronder 8)7, en het gezoem gaat niet echt weg.
Maar stop nu gewoon hoofd onder het dekbed en dan zullen ze wel wegaan

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:08

Paar druppeltjes citronella inderdaad, paar op mijn kussen , dekbed en op mijn armen :))

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:12

Of z'n ding waar citroen geur van af komt. Wij hebben ook een stik die je dan om je moet smeren, en dan blijven ze ook weg ofzo

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 09:19

Ventilator helpt ook, muggen houden niet van tocht en wind. En je hoort het gezoem niet.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 10:58

Autan-spray (met deet). Ik spray het ook altijd op het raamhor en dan zet ik het raam gewoon open :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:17

Het enige wat echt werkt is DEET. En dan een product met minimaal 30%.

Citronella etc werkt niet of matig. Was laatst een onderzoek waarin iemand een hand in een bak met muggen stak. Eerst met zo'n citronella bandje, toen met zo'n natuurlijke spray, met zo'n piep-ding voor in het stopcontact, en als laatste met DEET. Op alles kwamen de muggen gewoon af behalve op de hand ingesmeerd met DEET.

Rinske: Kinine is dat (stof in tonic), daar kunnen (beter gezegd, konden) muggen niet tegen. Lijkt steeds meer "resistentie" op te komen.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:22

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:25

Ik heb zo‘n hor voor de ramen en een klamboe om mijn bed heen en ik heb nooit last van muggen :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:28

Focussed schreef:

Citronella etc werkt niet of matig. Was laatst een onderzoek waarin iemand een hand in een bak met muggen stak. Eerst met zo'n citronella bandje, toen met zo'n natuurlijke spray, met zo'n piep-ding voor in het stopcontact, en als laatste met DEET. Op alles kwamen de muggen gewoon af behalve op de hand ingesmeerd met DEET.

Rinske: Kinine is dat (stof in tonic), daar kunnen (beter gezegd, konden) muggen niet tegen. Lijkt steeds meer "resistentie" op te komen.

Ik heb eentje bij de apotheek gehaald met veel deet. Werkt voor geen meter, word net zo hard gestoken :/ smeer me echt goed in.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:29

Een klamboe en Deet/Autan.

Soms heb je alsnog een mug onder je klamboe en dan is smeren de enige oplossing. -O-

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 11:58

verootjoo schreef:
Focussed schreef:

Ik heb eentje bij de apotheek gehaald met veel deet. Werkt voor geen meter, word net zo hard gestoken :/ smeer me echt goed in.

Kan zijn dat de lucht snel vervliegt op jouw huid. Ik word ook nog wel eens gestoken door muggen na het smeren met DEET, maar dit is echt pas na 6 tot 8 uur (ik slaap graag lang, 12 uur is geen uitzondering :=), dan is het namelijk teveel vervlogen.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:03

Spuitbus tegen insecten. Je spuit je kamer. Houdt deuren en ramen even gesloten. Daarna luchten en er is geen mug meer te bekennen.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:05

Ik heb iets dat je in het stopcontact steekt en een vloeistof verdampt. Je steekt het een kwartiertje voor je gaat slapen aan (je ruikt er niks van) en tegen dat je in je bed kruipt zijn alle muggen uit de lucht gevallen en dood. :)
En verder, vliegenraam steken en de deur toe houden zodat ze niet terug binnen komen?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:08

Focussed schreef:

Deet is bij mij ook het wondermiddel! Geen mug die mer in de buurt wil komen. Zet als het warm is ook de ventilator aan (redelijk hard) Dan heb ik ook geen last van muggen.

Deet werkt zelfs tegen de dazen op mn paard ben ik deze zomer achter gekomen. Ben er super blij mee dat ik nu iets gevonden heb wat echt werkt!

Edit : Ik gebruik wel altijd de verstuiver van care plus met min. 40% DEET
Laatst bijgewerkt door hesterve op 18-08-12 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 12:08

Anti-muggen roller, en dan altijd met DEET, anders werkt het absoluut niet! Deet werkt erg goed, ook tegen horzels. Is nog iets van vroeger uit het leger. :)