Pijn knieholte bij strekken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Pijn knieholte bij strekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 13:59

Sinds kort ben ik begonnen met een work-out programmatje, samen met mijn broer.
Er is een oefening bij waar je (op je rug liggend) je benen volledig moet strekken naar boven toe. Nu heb ik dit eigenlijk nooit gekund, omdat ik als ik het probeer flinke pijn in mijn knieholte krijg.
Ik dacht altijd dat dat normaal is als je niet zo lening bent, maar mijn broer beweert dat ik ermee naar de fysio moet.
Het gebeurt dus als ik op mijn rug lig en hoger dan circa 45 graden probeer te komen, dan zorgt de pijn in mijn knieholte ervoor dat ik moet stoppen met strekken.
Mijn vraag is dus, is het normaal en kan ik er zelf wat aan doen?

Ashley5

Re: Pijn knieholte bij strekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:09

Je hebt het als het goed is gewoon over je hamstrings! De spieren in je benen! Als die niet lang genoeg zijn, kan je ze behoorlijk voelen in je knieholte, ja!!
Maar het valt gewoon te trainen. Ik ben ervoor bij de fysio geweest, maar dat kwam doordat mijn hamstrings zo kort waren dat ze aan mijn rug trokken en ik er goed last van had. Ik lag dan ook op mijn rug met mijn benen gestrekt en dan bracht hij ze gestrekt omhoog totdat ik dus mijn hamstrings voelde. Dit deed ik dan een aantal keer en zo kwam ik iedere keer verder door ze zo te trainen en uit te rekken dus!

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 17:14

Ah mooi, zoiets dacht ik dus zelf ook dat het zou zijn! Dan ga ik maar eens op die manier trainen en kijken of dat helpt :j

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:16

Er zijn natuurlijk veel meer oefening, maar het is makkelijk te trainen.
Succes!