Aankomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 08:15

Grotendeels van m'n leven heb ik ondergewicht gehad. Ik heb hiervoor bij de dietiste gelopen op jongere leeftijd enzo.
Pas 2 a 3 jaar geleden had ik een gewicht wat redelijk goed was.
Begin dit jaar woog ik 53 kilo, ik was hier ontzettend blij mee! Maar helaas is ben ik de laatste maanden weer erg afgevallen.
Toen ik gisteren op de weegschaal ging staan woog ik 47.8 kilo. En ik baal er van!!
Ik ben 23, 1.65m en weeg nog geen 48 kilo en daar ben ik niet blij mee.
Ik zou niet weten waar ik zo afgevallen van ben, ik sport niet en eet gewoon gezond en hou ook van chocola en chips op zijn tijd.
Wie heeft er tips voor mij waardoor ik weer wat kan aankomen?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 08:33

Meid, wat zou ik graag wat vet aan je weg kunnen geven...ik heb er genoeg van.
Naar een dietiste gaan is de enige echt goede manier om op een gezonde manier aan te komen. Het is een stok achter de deur, ze controleren wat je binnen krijgt en volgens mij is sport onder begeleiding zo slecht nog niet...Heb je al ooit een website bijgehouden waarin je per dag opgeeft wat je eet? Het is altijd een aandachtspunt, zowel teveel als te weinig gewicht (zegt iemand die twee enorme oma's als voorbeeld had).

Destino

Re: Aankomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:10

Niet sporten betekent ook dat je geen spieren opbouwt/onderhoudt en spieren zijn zwaarder dan vet.
Kijk eens naar je bouw, ben je extreem mager? Nu weet ik een beetje hoe je eruit ziet en imo zie je er niet mager uit, maar gewoon goed doorvoedt met hier en daar ook een laagje vet, daar is dus niets mis mee.
Gewicht zegt niet altijd iets, het gaat ook om het totaalplaatje. Ik weeg ook maar 54 kg, bij 1.70 dat is op het randje van ondergewicht, maar ik ben absoluut niet dun!
Ik weet niet hoeveel je eet, maar als je op 6 momenten van de dag een gezonde en rijke maaltijd eet en wat meer gaat bewegen dan gaat het vast meer de goede kant op.
Weet je trouwens zeker dat je 1.65 bent? Ik ben 1.70 en ik denk dat wij toch wel iets meer schelen dan dat :) , en lengte naar beneden, betekent dichterbij een gezond gewicht :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:11

Heb je niks aan je schildklier?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:13

Ik volg dit ook even, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb er ook nog geen oplossing voor gevonden. Ik kan eten wat ik wil, maar afgelopen kerstdagen ben ik 5 kilo afgevallen. Dat heb ik er wel weer bij gekregen, maar ik kom gewoon niet boven de 52 kilo...
Ik ben trouwens 23 en 1,70 lang.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 09:16

Zunzuncito schreef:
Meid, wat zou ik graag wat vet aan je weg kunnen geven...ik heb er genoeg van.
Naar een dietiste gaan is de enige echt goede manier om op een gezonde manier aan te komen. Het is een stok achter de deur, ze controleren wat je binnen krijgt en volgens mij is sport onder begeleiding zo slecht nog niet...Heb je al ooit een website bijgehouden waarin je per dag opgeeft wat je eet? Het is altijd een aandachtspunt, zowel teveel als te weinig gewicht (zegt iemand die twee enorme oma's als voorbeeld had).

Ik heb nog nooit bij gehouden wat ik eet. Misschien is dat wel een optie, want misschien dat ik toch te weinig binnen krijg. Ik ben geen grote eter, dat weet ik ook wel. Naar een dietiste wil ik gaan als ik nog meer af val. Ik voel me hier gewoon niet prettig bij.

mymy schreef:
Heb je niks aan je schildklier?

Ik ben wel eens op schildklier getest, omdat ik zo veel moe was, maar toen was ie gewoon goed.

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:18

Ik heb nooit ondergewicht gehad maar ik probeerde wel al gans mijn leven bij te komen.
Ik vond dat ik iets te fijn was.
Ik eet echt super veel, zeker aan het ontbijt. Ik eet meer dan al mijn vriendinnen en ze zijn even groot dan mij maar wel iets zwaarder.
Sinds ik de pil pak ben ik in no time 4 kilo bij gekomen xD
Zit nu op mijn streefgewicht, 56 kilo en ben 1m68

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 09:20

Iedereen komt inderdaad aan van de pil en ook van samenwonen, maar bij mij werkt dat juist tegenover gestelde :+
Ik wil gewoon niet nog meer afvallen. Perse aankomen hoeft ook niet, maar ik wil er absoluut niet meer af. Zit gewoon veel lekkerder in mijn vel met een paar kilo's meer.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:21

Dietiste inderdaad, het gaat niet zozeer om hoeveel je eet, maar vooral wat je eet.

Sanne9489

Ik lees hier ook even mee. Ik ben 1.64 en weeg nu 50. Vind dat er sommige plekken toch wel wat vetjes bij mogen (armen, benen) maar het komt er altijd rond buik/heupen bij :')

Eet ook gewoon normaal, ben niet een gigatisch grote eter met avond eten maar wel een normaal bord. Ook ben ik wel een snoeper.. :)

HorsePhoto

Heb je al je bloed laten controleren? Misschien zien ze daar iets?

Fjord29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 09:24

Wat klinkt dit bekend. Ik ben nu 31. Ben ook 1.65 en heb tot m'n 29e rond de 45 kilo gewogen. Door medicijnen was ik tien kilo aangekomen, en na t stoppen 5 verloren. Nu sinds 3 weken moeder, en rond de 55 kilo. Ik denk dat je gewoon een snelle stofwisseling hebt. Ik kan ook best aardig bunkeren, en heb eigenlijk nooit op m'n lijn gelet. Probeer trots te zijn op hoe je bent. En wie weet komt het er nog wel bij (al is t met hulp van dieettist).

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:17

Misschien wat vaker op de dag een maaltijd doen? Ik weet niet hoeveel eetmomenten je hebt, maar het is wel goed om regelmatig een maaltijd in te lassen.
En anders een langs de HA om wat dingen uit te sluiten.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:26

Goede maaltijden eten, eventueel samenstellen met behulp van een dietiste. Chips en chocolade zal niet helpen.

Ben ook altijd erg slank geweest (met een BMI die ondergewicht aangaf), maar zo is mijn bouw. Nu ik 30 ben ben ik eindelijk op een beetje normaal gewicht gekomen (BMI tussen 19 en 20), dus wie weet heeft het bij jou ook wat tijd nodig :D

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:31

Ik zou zeker niet aan de pil gaan puur omdat je wil aankomen, want dat is toch chemische troep als je het niet nodig hebt, daar wordt niemand in je omgeving vrolijk van :P. Als ik jou was zou ik inderdaad naar een dietiste gaan, die kunnen je goed helpen om op je streefgewicht te komen en blijven. En eet wat vaker vettige dingen!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 15:37

Ik heb dit ook. Nu is mijn voedingspatroon ook niet met regelmaat. Echter maak ik mij er weinig druk om. Ik moet alleen wel wat blijven snoepen om niet af te vallen.. Laat ik dat maar als positief zien :Y)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 16:56

Nell_ schreef:
Misschien wat vaker op de dag een maaltijd doen? Ik weet niet hoeveel eetmomenten je hebt, maar het is wel goed om regelmatig een maaltijd in te lassen.
En anders een langs de HA om wat dingen uit te sluiten.

Ik eet 3 keer per dag een maaltijd en dan 's ochtends vaak een koek (evergreen of sultana) en 's middags vaak een kopje CupAsoup of een bakje fruit.

Erpel schreef:
Ik heb dit ook. Nu is mijn voedingspatroon ook niet met regelmaat. Echter maak ik mij er weinig druk om. Ik moet alleen wel wat blijven snoepen om niet af te vallen.. Laat ik dat maar als positief zien :Y)

In principe ben ik ook wel tevreden over mijn lichaam, maar nu ik zo aan het afvallen ben vind ik dat gewoon niet fijn. Ik wil niet nog meer afvallen. Ik heb van die spille beentjes en armpjes :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:14

TS: je zegt dat je gezond eet wat natuurlijk heel erg goed is.
Maar eet je ook genoeg?

Ik krijg genoeg meisjes / vrouwen in mijn praktijk met ondergewicht die gezond eten maar te weinig.
Ga je vooral niet vol proppen met ongezond eten als chips en chocolade om aan te komen, maar eet méér van het goede en ga eens samen met een dietiste bij jou in de buurt kijken wat je per dag of week eet en hoe je dit zou kunnen veranderen om een gewicht te krijgen waar jij je prettig bij voelt.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 17:45

Het zal best heel goed kunnen dat ik te weinig eet. Momenteel krijg ik heel weinig naar binnen. 2 of 3 boterhammen op een dag en maar weinig groenten. Maar ik ben gewoon een hele slechte eter.
Misschien moet ik dan wat vaker brood ofzo eten, of is dat niet goed? Want ik kan slecht zitten en eten, maar ik kan heel goed hele dag door eten met telkens kleine pauze er tussen.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:28

Davinia_ schreef:
Het zal best heel goed kunnen dat ik te weinig eet. Momenteel krijg ik heel weinig naar binnen. 2 of 3 boterhammen op een dag en maar weinig groenten. Maar ik ben gewoon een hele slechte eter.
Misschien moet ik dan wat vaker brood ofzo eten, of is dat niet goed? Want ik kan slecht zitten en eten, maar ik kan heel goed hele dag door eten met telkens kleine pauze er tussen.

Je moet jezelf natuurlijk niet ziek of misselijk eten.
Eten moet geen straf of iets onprettigs worden.

-Waarom begin je niet met 4 boterhammen op een dag eten?
Je hoeft die niet in 1 of 2 keer te eten, ook al eet je 8 keer een halve boterham.

-Zorg dat met avond eten 50% van je bord groeten is. Uiteraard heb je ook koolhydraten (aardappels / pasta) en vlees(vervangers) nodig.

-Eet 2 stuks fruit per dag.
Als je moeite hebt met 4 boterhammen plus avond eten plus 2 stuks fruit, begin dan met 1 stuk fruit.

-Zorg dat je minimaal 2 liter per dag drinkt.

Wanneer je in kleine porties meer gaat eten zul je merken dat je meer energie krijgt en je al lekkerder in je vel gaat zitten.
Je zult zeker niet direct een stuk meer kunnen gaan eten, maar bouw het zo op dat jij je er prettig bij blijft voelen en eten geen vervelend iets word.
Zodra je lekkerder in je vel gaat zitten en het langzaam opbouwt kom je gewicht vanzelf goed, misschien niet in een maand tijd, maar je komt er wel. :j

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:33

Een 'makkelijke' en gezonde manier om aan meer kcal te komen= noten eten! gewoon naast je maaltijden natuurlijk. Bevat gezonde vetten.

2/3 boterhammen is best weinig! probeer dat op te bouwen naar 6 per dag met bv wat 48+kaas erop (kcal)
Meestal wen je er snel aan om meer te eten maar dan moet je er wel wat meer tijd voor nemen.