dove vingers/hand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

dove vingers/hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 22:27

ik heb al 2 weken last van een dove hand en ringvinger en pink. ontzettend tintelend gevoel

ik loop sinds 3 weken met krukken, dus ik dacht dat het daar van kwam(heb wel luxe handvatten, voorgevormd)
heb 2 jaar geleden ook ruim 6 maand met krukken gelopen, nergens last van

het wordt niet minder, zelfs als ik wakker wordt of haast geen krukken gebruik is het gevoel precies het zelfde

iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
ik heb al geprobeerd veel te bewegen en koud/warm water af te wisselen ivm doorbloeding, maar niks helpt -O-

ik lees allemaal wel maffe verhalen op internet, ik heb aan deze hand wel 3 x een triggerfinger gehad, maar dat was mijn wijsvinger...dus ik heb zelf nou niet het idee dat het daar vandaan komt.
heb daarnaast nog wel diabetes

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:28

Misschien is het een idee om langs de HA te gaan..? :7

Wxyz

Re: dove vingers/hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:36

Ik zou toch even je huisarts bellen.. Die kan je wel vertellen wat je het beste kunt doen. Normaal is het in ieder geval niet.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:39

Niet naar je HA gaan maar naar een goede fysio. Dikke kans dat je een wervel verschoven hebt. Je verhaal klinkt nl heel erg bekend. Heb ik ook als ik een bepaalde wervel scheef heb zitten.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 22:40

aanhechting achter de schouder. deze goed los lten masseren/ lleen het is geen pretje. Doordat je met krukken loopt span je die spieren nogal aan/.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 22:45

bedankt

ja dat zei een kennis ook, werd laatst wel licht in me hoofd met tintelende armen, maar dat was echt een fractie...
heb ook het idee dat een HA snel zegt, dan moet je maar washandjes om je handvatten doen -O-

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 10:56

Carpale tunnelsyndroom door de warmte?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 11:03

Klinkt inderdaad als CTS of TOS...

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:07

Ik loop momenteel ook op krukken, al zo'n 6 week. Ik heb dit gevoel niet in mijn vingers maar wel aan de zijkant van mijn duimen.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:16

Dan zowiezo geen washndjes maar ga naar de bouwmarkt en koop daar iso;atiemateriaaal voor verwarmingspijpen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 19:18

Hoezo denk je eerder aan bokt dan aan gewoon een huisarts.. :7

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 19:36

NeverGiveUp schreef:
Hoezo denk je eerder aan bokt dan aan gewoon een huisarts.. :7

reageer dan gewoon niet... }:0

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 21:00

as vrijdag komt er iemand thuis die werkt met shiatsu. Ben erg benieuwd

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:00

Join the club..
Ik liep net een week met krukken en toen kreeg ik het ook..

In je handpalm loopt een zenuw en die raakt nu gewoon lichtelijk geirriteerd door het vele belasten.. Gaat vanzelf over als je niet meer met krukken loopt!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 21:45

Barbabientje schreef:
Join the club..

In je handpalm loopt een zenuw en die raakt nu gewoon lichtelijk geirriteerd door het vele belasten.. Gaat vanzelf over als je niet meer met krukken loopt!

dat hoop ik maar dat ik snel van die krukken af ben, ben bang dat dat nog wel ff duurt -O-

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:50

CTS gaat om de medianus-zenus, het gebied dat bij jou doof is wordt geïnnerveerd ("bestuurd") door de ulnaris-zenuw. Die kan op meerdere plekken (tussen nek en hand) bekneld raken. Kan best zijn dat je idd met het kruklopen e.e.a. knel zet. Is het bij het kruklopen voor het eerst opgekomen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:51

Zijn dit geen reumatische aandoeningen ??
Mijn linker hand heeft ook een vinger die niet meer meeknijpt bij het vast houden van een paarden touwtje.
Leuk gezicht, die wijsvinger die overeind blijft.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:54

Biertabje schreef:
Barbabientje schreef:
Join the club..

dat hoop ik maar dat ik snel van die krukken af ben, ben bang dat dat nog wel ff duurt -O-

Ik loop er inmiddels 8 weken mee en heb er alleen nog last van als ik daadwerkelijk met de krukken loop, daarna is het meteen weg.. dus ik heb goede hoop voor je :)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:01

rindin schreef:
CTS gaat om de medianus-zenus, het gebied dat bij jou doof is wordt geïnnerveerd ("bestuurd") door de ulnaris-zenuw. Die kan op meerdere plekken (tussen nek en hand) bekneld raken. Kan best zijn dat je idd met het kruklopen e.e.a. knel zet. Is het bij het kruklopen voor het eerst opgekomen?

ja ik heb het gekregen toen ik 1,5 week op krukken liep. sindsdien is het niet minder en niet erger geworden. zijn echt alleen de ringvinger en de pink en de handpalm
klinkt wel heel logisch dat er iets knel zit..

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:02

!
Citaat:
Ik loop er inmiddels 8 weken mee en heb er alleen nog last van als ik daadwerkelijk met de krukken loop, daarna is het meteen weg.. dus ik heb goede hoop voor je :)

2 jaar geleden heb ik bijna een jaar met krukken gelopen en toen heb ik nergens last van gehad. dus ik vind het wel apart, dat ik er nu wel last van heb

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:11

Dat kan :j Heb er hiervoor ook nooit last van gehad...
En inderdaad ook alleen pink ringvinger en handpalm :j

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 09:25

Bij kruklopen is het meest logisch dat ie in je pols bekneld raakt. Of je moet al zo krampachtig lopen dat ergens bij je elleboog, bijvoorbeeld door een spier, een beknelling ontstaat.
Misschien moeten je krukken hoger/lager; als je rechtop staat en je laat je hand slap langs je lijf hangen, dan moet de handsteun t.h.v. je pols zijn.
Of je moet even iets zachts om je handsteun doen. En niet te veel op de pinkzijde van de pols steunen, daar loopt die zenuw langs. Verplaats de steun wat meer richting duim.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 10:16

rindin schreef:
Bij kruklopen is het meest logisch dat ie in je pols bekneld raakt. Of je moet al zo krampachtig lopen dat ergens bij je elleboog, bijvoorbeeld door een spier, een beknelling ontstaat.
Misschien moeten je krukken hoger/lager; als je rechtop staat en je laat je hand slap langs je lijf hangen, dan moet de handsteun t.h.v. je pols zijn.
Of je moet even iets zachts om je handsteun doen. En niet te veel op de pinkzijde van de pols steunen, daar loopt die zenuw langs. Verplaats de steun wat meer richting duim.

bedankt! de hoogte is goed. ik heb vorige week de handvatten wel gedraaid(ik heb van die luxe voorgevormde handvatten die je ook kunt draaien waarbij het gewicht meer op de duim of pink kant wordt verplaatst. maar het is niet zo dat ik verschil merk)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 15:45

ik heb net een shiatsu en guasha massage gehad.
mijn nek, schouder, arm/pols zat aan de linkerkant heel duidelijk vast in vergelijking met rechts.

de boel voelt nu wel weer los, maar het dove gevoel is er nog steeds. hopelijk knapt het wat op.
ze zei dat het idd ook het tunnelsyndroom kon zijn, maar dat dat eigenlijk niet te behandelen valt. maar ze zei dat er vaak wel een bult op de arm/pols zou zitten, was nu geen sprake van. meer van harde plekken aan de bovenkant van de arm(pezen die richting pink lopen)