Migraine met aura?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 22:11

Hallo Bokkers!

Ik zal beginnen bij het begin.
Het begon toen ik in klas 2 zat. Ik had voor de eerste keer een migraine aanval, met aura.
Ik was doodsbang, ik zat in de bus toen het begon en zodra ik thuis was zag ik niks meer.
Ik dacht dat ik blind werd o.i.d. Eenmaal thuis op de bank gaan zitten en het trok weer weg.
Maar ik had verschrikkelijke hoofdpijn en was misselijk. Snel 2 paracetamolletjes opgegeten,
en voor zover ik me herinneren kan was het toen wel te doen.

De tweede keer was halverwege klas 3. Ik was samen met mijn zusje en onze verzorgspony
met de trailer naar de manege geweest en we moesten haar eruit halen. De aura begon langzaam
aan te komen, maar ik zou de pony uit de trailer halen. Dit heb ik mijn zusje maar laten doen,
omdat ik wist dan het anders niet goed zo komen. Toen we weer thuis waren heb gewacht tot
de aura weg was en toen had ik weer verschikkelijke hoofdpijn. Dus weer paracetamolletjes gehad, maar dat hielp
bijna niet. Ik ben op bed gaan liggen en heb 2 uur geslapen. Toen ik wakker werd
had ik alleen nog een doffe pijn in mijn hoofd.

De derde keer was in klas 5. Ik zat weer in de bus richting school, samen met een vriendin.
Ik wist nu wat het was dus heb het rustig uitgezeten, maar daarna was ik heel misselijk.
Ik heb toen ook overgeven. Daarna had ik eigenlijk nergens last van. Een klein beetje hoofdpijn,
maar dat was zo weg.

De laatste keer was thuis. Ik zat thuis omdat ik een gebroken voet had. De nacht ervoor was ik al
wakker geworden met knallende hoofdpijn, waardoor ik ook bijna niet meer in slaap viel.
Dit had ik ook nog nooit eerder gehad. Toen smiddags begon de aura weer, die heb ik weer uitgezeten.
En daarna ook weer erge hoofdpijn..

Eerst wist ik dus niet wat dat was, maar na even googlen zag ik dus dat het migraine met aura was.
Het vreemde is alleen dat het niet regelmatig komt, maar 1 of 2 keer per jaar. Of soms niet eens 1 keer
in een jaar. Verder heb ik wel de symptomen.

Nu heb ik altijd al snel hoofdpijn gehad. Dit is vooral als ik aan het gek doen ben, met mijn hoofd
ondersteboven hang (wat niet heel vaak voorkomt :+ ), of een hele dag op school zit.

Kun je dan ook migraine hebben dat je soms wel een aura hebt, en soms niet?
De hoofdpijn met aura is sowieso wel veel heftiger dan die zonder aura en die is vaak ook
aan 1 kant van mijn hoofd.

Nu is mijn vraag: is het wel migraine?
Zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Verder ben ik nog niet bij de huisarts langs geweest. Ik heb maar zo af en toe last van de hoofdpijn
met aura, dat ik het eigenlijk niet nodig vind. Als ik geen hoofdpijn heb, waarom zou ik dan gaan?
En als ik wel hoofdpijn heb, dan heb ik er de gelegenheid niet voor (bijv. in de bus)

Als je dit allemaal hebt gelezen: _/-\o_ , het is geen leuk verhaaltje :')

Ps. voor de mensen die zich afvragen hoe een aura er dan uitziet: http://www.hoofdpijnpatienten.nl/soorten-hoofdpijn/migraine/75-migraine2.html.
En dan een klein stukje naar onder scrollen. Daar zie je een plaatsje staan met start.
Druk op start en het begint.

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:14

Mijn vriend heeft ook weleens last van ernstige migraine en krijgt daarbij een vlek voor zijn ogen die uitbreidt en vervolgens naar zijn ooghoek wegtrekt waarna de pijn vanaf daar over zijn hoofd trekt.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 22:16

Jolien87 schreef:
Wat bedoel je precies met die aura?
Mijn vriend heeft ook weleens last van ernstige migraine en krijgt daarbij een vlek voor zijn ogen die uitbreidt en vervolgens naar zijn ooghoek wegtrekt waarna de pijn vanaf daar over zijn hoofd trekt.


Dat is inderdaad een aura :j
Mocht je willen zien hoe dat eruit ziet, dan kun je op het linkje klikken in de OP.

naomipjeX

Berichten: 114
Geregistreerd: 19-10-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:17

Toen ik aan mijn moeder vroeg of ze het eens had gehad zei ze meteen oogmigraine. Dan zie je dit: http://i61.tinypic.com/29fz1ol.jpg
Ze zegt dat je daarna ook erge hoofdpijn krijgt

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:19

:j Heb ik ook, ook in ongeveer dezelfde vorm als jij.
Ik heb het maximaal 1 keer per jaar. Soms alleen een aura, soms ook gevolgd door hoofdpijn.

Bij mij is het erg stress gerelateerd en ik ben er toen voor naar de HA geweest. Hij heeft me zware ibuprofen voorgeschreven die ik inneem wanneer ik een lichte hoofdpijn op voel komen tijdens een aura

Jolien87

Berichten: 17427
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:20

Ik heb de vraag inderdaad al verwijderd omdat ik in het filmpje antwoord op mijn vraag vond. :)
Het lijkt wel heel erg op wat mijn vriend omschrijft.
Hij heeft het geërfd van zijn moeder maar dan nog een tikkeltje erger.
Hij heeft niet iets wat hij ertegen kan doen, behalve na die tijd flink bijslapen.
Laatst kreeg hij het laatst toen we in de stad wat zaten te eten. Hij heeft toen wel een halfuur tot drie kwartier aan tafel gezeten met zijn gezicht in zijn handen. Hij kon toen ook even helemaal niks. \ik was er nog niet eerder bij geweest terwijl hij een aanval kreeg, maar gek genoeg gaf hij aan dat ik tegen hem moest blijven praten zodat hij zich op mijn stem kon focussen in plaats van op de pijn in zijn hoofd.

robbedoes__

Berichten: 417
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:20

Ik heb ook last van migraine, soms met aura en soms niet. De aanvallen met aura zijn wel het heftigste meestal!
Ook ik heb sowieso al mijn hele leven al last van veel 'gewone' hoofdpijn, en heb daarnaast sinds mijn 14e eens in de zoveel tijd een migraine aanval..
Wat je eraan kunt doen? In een donkere, stille kamer met wat pijnstillers op bed gaan liggen, proberen te slapen en wachten tot het over gaat, veel meer kun je niet doen. :n

naomipjeX

Berichten: 114
Geregistreerd: 19-10-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:21

Jolien87 schreef:
Ik heb de vraag inderdaad al verwijderd omdat ik in het filmpje antwoord op mijn vraag vond. :)
Het lijkt wel heel erg op wat mijn vriend omschrijft.
Hij heeft het geërfd van zijn moeder maar dan nog een tikkeltje erger.
Hij heeft niet iets wat hij ertegen kan doen, behalve na die tijd flink bijslapen.
Laatst kreeg hij het laatst toen we in de stad wat zaten te eten. Hij heeft toen wel een halfuur tot drie kwartier aan tafel gezeten met zijn gezicht in zijn handen. Hij kon toen ook even helemaal niks. \ik was er nog niet eerder bij geweest terwijl hij een aanval kreeg, maar gek genoeg gaf hij aan dat ik tegen hem moest blijven praten zodat hij zich op mijn stem kon focussen in plaats van op de pijn in zijn hoofd.


Dat heeft mijn moeder dus ook :j

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:23

Ik heb dat ook, de ene keer is het 'beperkt' en dan ben ik oh zo blij.. Het is wel altijd aan 1 zijde van m'n hoofd en trekt door naar m'n oog. Erg frustrerend. Als het 'doorbreekt' dan zie ik ook zo'n aura en op een gegeven moment zie ik gewoon niks meer. Wil ik ook niet, want elk puntje van lichtinval lijkt het 30x erger te maken. Elk geluidje ook.


Ik ben naar de huisarts gegaan en we zijn daar tot de conclusie gekomen dat het hormonale migraine is. Tijdens mijn stopweek ben ik dus erg gevoelig voor migraine aanvallen. Maar dat wil niet zeggen dat ik het elke maand heb. Kan zomaar maar 1 a 2 x in het jaar voorkomen.

MariaMaaike

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-07-11
Woonplaats: Helemaal bovenin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 22:25

robbedoes__ schreef:
Ik heb ook last van migraine, soms met aura en soms niet. De aanvallen met aura zijn wel het heftigste meestal!
Ook ik heb sowieso al mijn hele leven al last van veel 'gewone' hoofdpijn, en heb daarnaast sinds mijn 14e eens in de zoveel tijd een migraine aanval..
Wat je eraan kunt doen? In een donkere, stille kamer met wat pijnstillers op bed gaan liggen, proberen te slapen en wachten tot het over gaat, veel meer kun je niet doen. :n


Wat jij beschrijft heb ik dus ook. Veel gewone hoofdpijn, en af en toe een echte aanval met aura, waarna de hoofdpijn nog veel erger is.

En wat Jolien87 zegt over haar vriend: zo gaat het dan inderdaad. Gewoon zitten en afwachten, je kunt niks doen,

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:30

Ik heb het ook, bij mij begint het altijd met de aura's en die worden dan steeds erger tot ik nauwelijks meer kan zien, dan heftige hoofdpijn.
Je kunt er idd niet heel veel aan doen, je hebt er nu wel medicijnen voor geloof ik (Excedrin?) maar of die werken geen idee, bij mij helpt in een donkere kamer gaan liggen of gewoon even slapen meestal het beste :j

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:34

Ik heb dit ook regelmatig.

Ik heb het een periode elke week gehad, met daarnaast bijna dagelijks hoofdpijn.
Ik ben toen door mijn huisarts eerst geholpen met medicijnen, echter hier werd ik nog veel misselijker van.
Als het echt niet meer te houden was kreeg ik een injectie van de huisarts, dat hielp wel iets, het bleef dof in mijn hoofd maar de heftige pijn en misselijkheid ging wel weg.

Ik ben na verloop van tijd doorverwezen naar het ziekenhuis, naar de neuroloog. Ik moest allerlei testjes doen en ben naar aanleiding van de tests door de scan gegaan. Dat was wel even spannend, heel dubbel je wilt natuurlijk niks in je hoofd hebben zitten maar je wilt ook wel graag een verklaring voor de hoofdpijn.
Uiteindelijk is er niks uit de scan gekomen en heb ik medicijnen meegekregen tegen spanningshoofdpijn, dit heeft toen wel geholpen.

Nu een paar jaar verder heb ik het nog regelmatig. Maar je leert er mee leven. Zodra ik een vlekje voor mij oog krijg maak ik snel alles wat ik echt moet doen af want dan heb ik nog ongeveer een uur tot anderhalf uur voor ik plat ga. Duizelig, misselijk, bonkende hoofdpijn, moeite met praten etc.

Het gaat na een paar uur plat vaak wel weer beter, ik blijf nog een paar dagen slap maar ben dan wel weer bij.

Ik kan je wel aanraden toch naar de huisarts te gaan. Er zijn medicijnen voor die je kunnen helpen.
Op het moment dat je het aan voelt komen je er gewoon bij neerleggen want het komt toch wel, hoe eerder je gaat liggen hoe eerder het weer over gaat is mijn ervaring.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:34

Of even naar de dokter gaan en naar migraine medicijnen vragen. Ik heb al 20 jaar migraine, 2 aanvallen per maand. Ik heb eigenlijk altijd ibuprofen gebruikt. Maar dat helpt echt niet meer. Ik heb nu een triptanensoort gekregen en dat helpt geweldig.
Rustig gaan liggen in een donkere kamer en afwachten werkt bij mij echt niet.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:38

Ja dat is zeer waarschijnlijk migraine met aura.

Ik heb het ook gehad met zeer grote regelmaat. Helaas kwam het op de meest onverwachtse momenten opzetten. Ik kon het niet linken met stress of bepaalde eet- en drinkgewoonte. Omdat het toen op de werkvloer en tijdens het autorijden gebeurde heb ik medicatie gekregen. Druppel was eigenlijk toen het gebeurde toen ik boven was met mijn dochtertje die nog niet zelfstandig de trap af kon en ik dus iemand moest bellen voor hulp. Vervolgens lukte dat niet, omdat ik de cijfers simpelweg niet meer zag.

Het lijkt inderdaad op dat filmpje uit je link alleen zie ik geen uitgesproken regenboogkleuren en streepvormen, maar gewoon enorm veel bewegende stipjes. In het filmpje zie je in de middelste cirkel wel nog scherp beeld, maar bij mij verdwijnt dat ook.

Ik werd erna misselijk en dan kwam de hoofdpijn opzetten. De migraine op zich vond ik vervelend, maar die aura vond ik nog vervelender. Die verliep erg heftig bij mij en hield regelmatig 1 of 2 uur aan.
Ik herkende geen gezichten meer, liep tegen dingen aan als ik bijv op de werkvloer was, raakte erg afwezig en voelde me echt onder invloed van het één of ander. Ik lees veel dat het aan één zichtkant zou zijn, maar ik zag in beide ogen enorm veel dansende stipjes.

Ik heb er bètablokkers voor gehad (propanolol) en dat hielp goed. Inmiddels heb ik een wat rustiger leven, bepaalde eet- en drinkgewoonte ontwijk ik preventief en ik ben gestopt met mijn anticonceptiepil.
Omdat ik een moe en zwaar gevoel kreeg van de medicatie en ik ook niet lekker meer kon sporten ben ik het af gaan bouwen.
Inmiddels helemaal gestopt en weinig migraineaanvallen meer. Het is gereduceerd tot 1 x in de 2/3 maanden en dat vind ik goed acceptabel. Vervelend absoluut, maar niet dusdanig dat ik er preventief medicatie voor wil slikken.

EDIT: rizatriptan heb ik ook gehad. Dat nam bij voorbaat (nam het in als de aura begon) de scherpe punten van de hoofdpijn weg, maar deed niets voor mijn aura.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 06-05-14 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anouk_M

Berichten: 1199
Geregistreerd: 16-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:38

Ik heb het ook, al heel wat jaren. Wist niet dat er een naam voor was.
De eerste keer dat het gebeurde zat ik ook in de tweede klas, in de les, ik wist niet wat me overkwam!

Mijn gezichtsvermogen valt volledig weg, begint vanaf mijn linker oog meestal. Als ik me erg inspan kan ik nog net iets zien, heel vlekkerig. De hoofdpijn en misselijkheid zijn vervelend maar door het niet kunnen zien, kan k letterlijk niets meer. Gelukkig voel ik het wel altijd, meestal een paar uur, van tevoren aankomen. Kan er geen pijl op trekken, afgelopen januari zo'n 10 aanvallen gehad en sinds dien tot nu toe maar 1. Denk gemiddeld zo'n... 25 aanvallen per jaar?

Verschillende dingen geprobeerd qua eten enzo maar daar lijkt het niets mee te maken te hebben. Alleen vermoeidheid en stress maken de kans groter in mijn ervaringen. Hoe zit dat bij jullie?

Ik wist niet dat er echt medicijnen voor zijn. Ben er vroeger eens mee bij de dokter geweest maar heb daar nooit informatie over gehad, iemand er ervaring mee?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:45

nouksjens schreef:
Ik heb het ook, al heel wat jaren. Wist niet dat er een naam voor was.
De eerste keer dat het gebeurde zat ik ook in de tweede klas, in de les, ik wist niet wat me overkwam!

Mijn gezichtsvermogen valt volledig weg, begint vanaf mijn linker oog meestal. Als ik me erg inspan kan ik nog net iets zien, heel vlekkerig. De hoofdpijn en misselijkheid zijn vervelend maar door het niet kunnen zien, kan k letterlijk niets meer. Gelukkig voel ik het wel altijd, meestal een paar uur, van tevoren aankomen. Kan er geen pijl op trekken, afgelopen januari zo'n 10 aanvallen gehad en sinds dien tot nu toe maar 1. Denk gemiddeld zo'n... 25 aanvallen per jaar?

Verschillende dingen geprobeerd qua eten enzo maar daar lijkt het niets mee te maken te hebben. Alleen vermoeidheid en stress maken de kans groter in mijn ervaringen. Hoe zit dat bij jullie?

Ik wist niet dat er echt medicijnen voor zijn. Ben er vroeger eens mee bij de dokter geweest maar heb daar nooit informatie over gehad, iemand er ervaring mee?


Enorm herkenbaar!!! Ik vond die heftige aura ook het ergste! Bij mij viel ook mijn complete zichtveld weg bij beide ogen. Vooral op de werkvloer liep ik overal tegenaan en reageerde ik alsof ik zwaar onder invloed van kalmeringsmiddelen was (hoorde dat ze amper contact met me kregen). In de auto zorgde het voor regelrechte paniek en moest ik snel de auto stilzetten en snel iemand bellen omdat ik kort daarna ook geen cijfers e.d. meer kon zien op mijn toestel.

Bespreek dit eens met je arts!!! Hier heeft propanolol veel voor me gedaan. Inmiddels helemaal gestopt en weinig aanvallen meer.
Maar ik let nu op cafeïne, chocolade en citrusvruchten, omdat die het kunnen triggeren. Al heb ik niet het idee dat dit bij mij duidelijke triggers zijn, maar ik doe het meer uit voorzorg.
Stress, slaapgebrek en hormonen (schommelingen) kunnen ook een trigger zijn. Ik ben gestopt met mijn anticonceptiepil en voel me daar veel fijner door. Ik dus dat dit een trigger is geweest bij mij.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 06-05-14 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 22:45

Alles kan wat betreft migraine, ik heb zelfs vaak alleen de aura en alle andere klachten zonder de hoofdpijn!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:24

Ik heb 3 verschillende triptanen geprobeerd, maar die werkten alle 3 niet. Nr 4 gelukkig wel. Ik heb geen migraine met aura. Wel is het zo dat mijn linkeroog en oor slecht worden als ik niks onderneem tegen de aanval.

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 23:47

Ik heb 2x in 10 jaar een aura migraine aanval gehad. De laatste bijna 2 jaar geleden echt doodeng. Begon met lichte hoofdpijn en slecht zien. Maar toen viel mijn spraak ook weg... mijn handen en tong begonnen te tintelen. Ben na deze aanval tijdlang angstig geweest dat het terugkwam. Bij mij komt het voort uit stress heb verder nauwelijks hoofdpijn. Als ik nu hoofdpijn heb en het gevoel dat er een aanval komt slik ik paracetamol dit heeft tot nu toe geholpen.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:53

Ja, ik :j Ik heb gauw en vaak hoofdpijn, de ene keer erger dan de andere, maar enkele keren per jaar krijg ik ook een aanval. Ik zie dat wazig, kan me niet meer concentreren als iemand met me praat ofzo en ga ontzettend gapen. En dit in combi met een vreselijke hoofdpijn inderdaad en soms met misselijk zijn

Apollo94

Berichten: 365
Geregistreerd: 08-02-11
Woonplaats: Hilversum

Re: Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:05

Een vriendin van mij heeft migraine met aura. Als zij zo'n aanval krijgt, verlamd een deel van der lichaam. De spieren verliezen in ieder geval heel veel kracht. Bij haar ontstaat het vooral als ze te weinig slaap heeft gehad. Zonder voldoende nachtrust is de kans bij haar heel groot dat zij zo'n aanval krijgt.

Vroeger heb ik zelf ook migraine aanvallen gehad. Het begon met "sliertjes" zien voor mijn eigen en uiteindelijk zwarte vlekken. Vervolgens knallende hoofdpijn, misselijk, soms overgeven en na een paar uur was het weer over. Weet niet of dit migraine met aura is, maar heb er al jaren geen last meer van gehad.

Soms zie ik nog wel van die "sliertjes" en ben dan altijd bang dat ik weer een aanval krijg :+ terwijl ik al jaren nergens last van heb haha

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:08

Ik ben al zo'n 15 jaar migraine patiënt. Klassieke migraine, dus met aura.
De een heeft het 3x per maand, de ander 1x per jaar... Kan je niks over zeggen

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:54

Ik heb ook af en toe migraine, wel zonder aura gelukkig.
Meestal ben ik de dag ervoor enorm verward, vervolgens vergeetachtig en ga ik raar praten en dan komt er een enorme hoofdpijn opzetten en moet ik echt maken dat ik in de buurt van een WC blijf want ik ga echt geheid overgeven. De eerste keer was ik op school (1,5 uur reizen := ), nu een jaar geleden en ik wist echt niet wat me over kwam! Ik kan dan ook echt niet meer recht lopen of recht naar voren kijken.
Ik heb sowieso al een soort "twitch" in m'n ogen, soms schieten ze alle kanten op. Nou als ik dus migraine heb is dat helemaal heel erg.
Ben wel bij de dokter geweest na een aantal aanvallen, vooral ook omdat die "twitch" zo naar is en ik daar ook erg lang last van hou. Ik heb wel medicijnen gekregen die ik in moet nemen als ik een aanval op voel komen. Sumatriptan heb ik. Het helpt wel, maar ik krijg er zo'n last van m'n nek door dat ik m'n hoofd alsnog niet meer rechtop kan houden :')

Heb er nu al een tijdje geen echte migraine meer van gehad *klopt af* maar heb wel heel veel last van hoofdpijn en dus die gekke "twitch" met m'n ogen.

Anoniem

Re: Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:00

Ik heb dat ook als ik echt hele heftige migraine heb. Krijg dan een witte vlek voor mijn oog die steeds groter wordt, hele vreemde ervaring.

Lynaro
Berichten: 310
Geregistreerd: 14-05-13

Re: Migraine met aura?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 19:09

Ja, aura ken ik ook nog. Ik had het vaak als ik een bepaalde cap op had die precies op een bepaalde plek op mijn hoofd drukte. Ik had ook altijd een aura, maar bij mij uitte zich dat anders dan in jouw voorbeeld filmpje. Ik keek altijd naar mijn horloge met mijn ogen ter hoogte van mijn vingers. Als ik dan het horloge zag en de rest eromheen niet meer (1 grote, soms zwarte soms witte, vlek) dan was het weer raak. Keertje midden in het bos gehad op het paard. Heb moeten afstappen en aan de hand moeten verder gaan omdat ik echt geen steek meer zag. Ik had een uur daarna dat mijn hoofdpijn kwam opspelen en 2uur daarna dat ik begon met overgeven. (Kon klok er bijna op gelijk zetten)

Alleen bij sommige meiden wordt het erger wanneer ze de pil gaan slikken, bij mij is het er juist door over gegaan. Groot voordeel voor mij dus, want ik was er wel eens 3 dagen ziek van en had ze toch wel gemiddeld 2x per maand.